NL100, SH. Jeg har spillet følgende hånd mod Villain tidligere, hvor jeg nakker et buy in fra ham. Min konklusion på hånden var, spiller hovedløst dumt, men hans bettingpatterns er fint. Dog ikke her PF.
Jeg samler AJ ♥ op i CO og siger 4. Knappen kalder, Villain i BB siger 10, jeg caller og knappen caller.
Flop: JJQ to ♣ (30)
Villain stikker 21 ud, jeg kalder, knappen smider.
Turn: 3x (72)
Villain skubber for 70, jeg kalder, han viser KJ ♠ og jeg tager et buy in fra ham, da river er blank.
---------------------------------------------------
Nu til hånden, som udspiller sig 10 min efter. Vi har haft en pot i mellem, hvor han C/R mit cbet, jeg smider den i mucken.
Villain har 106$, jeg dækker.
UTG+1 raiser han til 4, foldet til mig i SB, som siger 13$ med J ♦ J ♠. Jeg har ikke tidligere 3-bettet PF. Kun Villain kalder.
Flop: T ♦ 9 ♦ 6 ♠ (27$)
Hero bets 22$, Villain raises to 93$, and is all in.
Jeg forholder mig lidt objektivt i baggrunden, indtil jeg har hørt folks mening. Lad høre?
NL100, JJ med reads
Muck...
Jeg kan ikke rigtigt se hvordan dette kan være andet end et easy fold. Det eneste du pt. slår som jeg kan sætte ham på er A♦K♦, og denne hånd er du ikke engang favorit imod. Og selv om du evt. har ham slået her, så betyder det bare at du helt sikkert kan finde bedre spots til at snuppe hans stack (igen!).
Hey ManCini,
Pre-flop siger jeg $16. Du skal spille en marginal hånd OOP; bare giv den gas.
At det er et easy fold, synes jeg ikke, det er. Lad os bare nøjes med at kalde det "et fold".
Fitty, dette er et rimelig easy fold. Hvilken range sætter du villan på her? Han kan have almost alt(bedre hånd), da han kan vælge at calle med en ret bred range i position.
hey mancini
Jeg ved ikke om vi kan antage at villan er en donk pga. den 1 hånd du poster - du har ikke sagt han er en donk, men det ligger lidt op til det, synes jeg :)
Nu hår jeg jo spillet lidt med dig på crypto, og jeg kunne sagtens finde på at lave det samme play som villan - jeg ville dog raise noget mere pre! du åbner jo med må meget sjov og spas i co :)
well, nu har jeg ikke spillet mod villan.
Til hånden er jeg næsten sikker på han har aa eller kk. Tror næsten du er slået hver gang her!
Hvis han gør dette med qj- eller ax ♦ er han godt nok en donk :)
Har du en agg koefficient på ham ?
Jeg kan bestemt ikke li' at folde et overpar på den draw-heavy flop, med bagdørstræk til str8 og flush og en fyr der re-raiser PF med KJs og kører CR på dit cbet...
Jeg veksler nok lidt her - måske 70% call og 30% fold - har gerne lidt flere reads på villains og diverse stats kan tippe beslutningen.
Easy fold kan jeg i hvert fald ikke være med til - hvis man vil autofolde sådan et overpar på floppen skal man finde mere passiv [edit: eller rettere pålidelig!] opposition imho.
@ Alle
Interessant diskussion vi kan få op her!
IMO kan det aldrig nogensinde blive et "easy fold", som nogen siger. Det, at han har han vist donk tendenser, gør det nok til at blive en diskussion. Nu skal vi bare ud fra de donk tendenser han har vist, vurdere om vi kan calle.
Spørgsmålet er, hvad vi skal vurdere hans PF range til. Han raiser til 10$ med fortsat to mand i potten med noget så ugly som KJs. Kan han calle PF her, med noget a la 67 ♦ ? For han spiller vel hånden ligeledes så?
@ Stone
Noget med Tonyxxxx ( xxxx = 4 cifre ), har du spillet med ham før? Han var med i ret mange potter efterfølgende også.
@ Fitty
Raiser du anderledes i forhold til position og hånd? Standard hahr alti været 13 x bb for mig.
Jeg tror du ser en villain der er foran dig hvis du caller... om det er T9, AA eller 67 i diamonds er alle lige likely tror han spiller dem alle på samme måde...
Jeg har spillet omkring 150 hænder med ham, hvor han også gav pænt meget gas. Derfor jeg tror at jeg caller denne.
JJ er næsten ligeså godt som QQ, hvis bare de hver især er suitede
kærligst karla
Jeg raiser til 16 pre og caller hans all in, mange hænder en average crypto donk kan lave det her med, især hvis han er typen der giver max gas.
@ ChrisJ
Af de grunde som Kandinsky er inde på, synes jeg aldrig dette kan blive et "easy fold". At sætte villain på en så snæver range som AA-QQ ud fra de beskrivelser vi har af villain, synes jeg ikke om. Han kan vel også skubbe med to ♦s, QJ (OESD) og måske andre hænder. Jeg synes sagtens man kan forsvare et fold, omend man også kan argumentere for et call.
@ ManCini
Som std. re-raiser jeg altid 3x open-raiset i position og 4x OOP. Dvs. $16 i det her tilfælde :) Når jeg er first in, raiser jeg i pos. 4xbb + 1bb pr. limper og OOP hedder den 5xbb + 1bb pr. limper.
Den første hånd hvor du får ham til at lyde som en donk forstår jeg ikke.
I rammer begge trips på floppet. Du har A som kicker og han har kongen, den er da fin nok. Han better 2/3 pot på floppet og skubber turn.
Til din hånd:
Hvis du vælger at re-raise pre-flop vil jeg her hælde til et call. Synes der er mange hænder jeg kan sætte villian på her. AT, A♦K♦, QJ osv.
QJ er måske lige lovligt fisket, men synes godt et call kan forsvares.