NL100: JJ overpair 3-bet pot - generelle tanker?

#1| 0

Hej.

Jeg løber ret ofte ind i spots som disse, og der er selvfølgelig masser af forskellige faktorer der spiller ind, såsom Villains tendenser, board runout etc., men jeg kunne godt tænke mig at høre forskellige strøtanker om spottet. I behøver altså langt fra udføre en detaljeret plan såsom "hvis Villain er sådan, kalder jeg ned på x og y turn og rivers" etc.
Alle tanker modtages gerne, det kunne være alt lige fra "4-bet preflop", "raise flop" til "generelt fyrer folk sjældent 3 barrels med air" osv.

Villain i spottet er 18/13, 3-bet 8.3%, c-bet 90% dog over en mindre sample. Turn c-bet er 33% (2/6). Han har c-bettet et QJ6r, og check/folded 8 turn. Det er dog lige så meget generelt jeg gerne vil have kommentarer, så i må også gerne skrive "mod en nit sådan og sådan, og mod en LAG sådan og sådan".

Foretrækker i flop raise eller flop flat? Hvis vi kan raise flop, kan vi så ikke lige så godt komme ind preflop?

***** Hand History for Game 10904212557 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, September 20, 10:08:36 EDT 2011
Table Table 201066 (No DP) (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 2: Hero ( $206.51 USD )
Seat 5: angus_777 ( $135.60 USD )
Seat 4: crocosaur ( $100 USD )
Seat 1: oscarp9 ( $35 USD )
Seat 3: sizematters ( $104.50 USD )
Seat 6: tuikric ( $67.50 USD )
crocosaur posts small blind [$0.50 USD].
tuikric posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ J J ]
oscarp9 folds
Hero raises [$3 USD]
sizematters folds
crocosaur raises [$9.50 USD]
tuikric folds
Hero calls [$7 USD]
** Dealing Flop ** [ 4, 3, 4 ] Pot: 19.95
crocosaur bets [$11.50 USD]
Hero?

Redigeret af SørenSnegl d. 20-09-2011 17:35
20-09-2011 18:04 #2| 0

Ifølge pokerstove er han 8,3% prefloprange lig med 88+,ATs+,KTs+,QJs,AJo+
Vil dog mene man godt kan indsnævre den range til TT+, AJs+, AQo.
På det flop med din handske har du 53,7% equity.
Jeg folder ikke den hånd på floppet bare sådan uden videre. Måske tager jeg fejl?
Men jeg ser i det mindste turn og ser hvad han gør der da du som har set ham c/f turn efter flop cbet.

20-09-2011 18:28 #3| 0

Jeg kigger stort set altid på Villains 3-bet procent i den position han sidder i når han gør det. Så her ville jeg tjekke hans 3-bet procent i SB / blinds generelt. Du kan tit få et overblik hvor hvor han 3-better meget og om den hælder til blinds, f.eks. 10-11% i blinds og 4% i MP, CO.

Men 4-better stort set aldrig her PF når jeg sidder IP. Det kan virke lidt paradoksalt... men kommer turn og river blanke smider jeg heller ikke JJ her - og så er det jo bedre at komme AI preflop, da vi ellers lader hans overcard komme væk. Egentlig spændende paradoks, vil gerne høre andres tanker om det.

Vi smider vel ikke JJ her hvis turn og river kommer blanke, men skal vi så altid 4-bet-call pre med JJ selv IP?

20-09-2011 19:47 #4| 0

Ideen med at flatte toppen af sin range cutoff/B vs BB,SB er at forsvare hele
calling rangen.

Et 434 Flop er et godt flop for 3betteren og et dårligt flop for
calleren. (villain har alle store par i sin range, det har hero ikke)

Standart er 3betteren skyder 3 streets her. Det skal vi selvfølgelig udnytte med
en call/call/call linje.

Hvis call/call/call ikke er cool her, så er der lavet en fejl preflop.

20-09-2011 19:53 #5| 0

Suffer Well:

Jeg er ganske enig i det teoretiske aspekt af din post, men (desværre?) er der ofte langt fra teori til praksis; det er langt fra alle, der skyder 3 streets med AK eller J9 her, mens de åbenlyst gør det med overpairs.

20-09-2011 20:04 #6| 0

Så har du lavet en fejl pre imo. Du kan næppe udnytte denne villain, ved at call
dette flop og fold på enten turn eller river.

Hvis du mener villain er supernit så er dit pre call setmining. Du har ikke
ramt et set, fold.

Jeg vil nok fortrække, at 4bet JJ pre mod den type du beskriver her.

4bet er bedre fordi vi ikke skal beskytte vores calling range mod ham her,
Han ligner heller ikke typen, som forstår dette flop er godt til tre barrels.

I praksis på dette flop? Meh call 1 street. Men jeg vil helst ikke være her.

20-09-2011 23:56 #7| 0

@SS
Hvad så hvis villain 3b en stor %-del i blinds, så kan vi vel godt flatte og holde toppen af hans foldingrange inde?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar