NL100: JJ på river

#1| 0

Hey,

Vil lige høre jeg ad omkring river i denne hånd. Villain spiller 23/19/3.9 over 4.2k hands. Han åbner 20% i EP. Det er første gang jeg spiller en pot mod ham. Hans barr freq er hhv: 61, 49 og 71. River agg på 2.3 og WWSF på 44%. Dog er hans W$SD på 57% hvilket muligvis taler for river fold?

Table Hongkong (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 3: helder-lou ( $103.91 USD )
Seat 4: Hero ( $100.00 USD )
Seat 6: poltrancas ( $50.38 USD )
Seat 7: Gwendir1 ( $101.50 USD )
Seat 8: _QOGIR_ ( $222.99 USD )
Seat 10: DUMBASASS ( $136.57 USD )
Hero posts small blind [$0.50 USD].
poltrancas posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ J J ]
Gwendir1 raises [$3.50 USD]
_QOGIR_ folds
DUMBASASS folds
helder-lou folds
Hero calls [$3.00 USD]
poltrancas folds
** Dealing Flop ** [ T, 2, 4 ] - 8 USD
Hero checks
Gwendir1 bets [$5.00 USD]
Hero calls [$5.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 7 ] - 18 USD
Hero checks
Gwendir1 bets [$12.00 USD]
Hero calls [$12.00 USD]
** Dealing River ** [ K ] - 41 USD
Hero checks
Gwendir1 bets [$21.00 USD]
Hero?

Synes preflop, er okay. Ønsker ikke rigtig at blive 4-bettet når jeg ikke har spillet ham før. Derudover virker bb fisket med sine halve stack.

Flop sizing synes jeg ikke ligner en super stærk hånd. Turn er vel ret standard call.

River er jeg en del i tvivl, primært pga jeg ikke ved hvor tyndt folk valuebetter (er ny på dette limit). Han better vel nogle missed FDs, maybe stærke Tx? Især pga. hero aldrig har bedre end 1pair her. Hans sizing ligner måske lidt Kx, ala KQ. Hvis han havde en stærkere hånd end 1pair ville jeg tro han bettede større.

Så er lidt i tvivl om river bare skal foldes? Pga. sizing overvejede jeg et kort øjeblik at jamme river for at få ham af Kx, hvad siger folk til den linje? Så vil gerne høre hvad folk synes er bedst: call, fold, raise?

Redigeret af Proletaren d. 04-10-2011 17:52
04-10-2011 19:03 #2| 0

Jeg caller. Alle draws er missede. Tror du skal passe på, at shove ham af en hånd, selvom det godt kan være fristende, men når han åbner utg er der bare mange hænder i hans range, som han ikke smider på dette board.

04-10-2011 19:14 #3| 0

Jeg folder. Betsize ligner ikke noget skum og vel kun AT han VB som vi slår.

04-10-2011 19:27 #4| 1

Din tankegang er grunden til at jeg ofte better med en riversizing som villains med et bluff, hvorimod jeg valuebetter ~33$.

I dit spot kalder jeg uden videre eftertanke (du har toppen af din range, draws misser, blabla).
CRAI er ikke godt, fordi folk ikke folder Kx her (i hvert fald ikke efter at have valgt at bette halv pot)

04-10-2011 19:41 #5| 0

Jeg er ikke helt enig i, at vi ikke kan have bedre end et par her; vi kan sagtens have 22, 44, TT og KTs, men JJ er en fin hånd at have i vores check/call range her, og i hvert fald GTO skal vi kalde her.

Jeg synes river ship er spew, selvom jeg godt kan følge din tankegang, men for det første er hans bettingsize semi inducende som raskEn også er inde på, for andet misser alle draws, hvilket giver Kx større incitament til at kalde (omend vi nok ikke har mange draws her men whatever, det er ikke sikkert Villain tænker over det) og for det tredje er det svært for os at reppe mange stærke hænder - specielt nu du siger, at du næsten aldrig har bedre end et par her, hvilket vel betyder at du altid(?) check/raiser sets på flop?

Som raskEn også nævner, så selvom hans sizing ligner et valuebet kan han vel også snildt bruge den size i bluff, og han kan også valuebette dårligere. Vi får gode odds, draws misser, etc.

Btw er preflop temmelig standard imo.

Redigeret af SørenSnegl d. 04-10-2011 19:44
04-10-2011 21:39 #6| 0

Undre mig over du ikke kender mere til villian med 4.2K hænder på ham eks. hvor tyndt har du set ham VB mod andre og hvordan spiller han sine draws etc. etc.

Generelt mod en 20% åbningsrange fra UTG så 3better jeg her uden de store worries, hånden er ikke stærk nok til at slowspille og du er OOP - tror slet ikke jeg har en calling range i denne situation. Plus fisken i BB skal nok komme med hvis han har en hånd han vil spille.

Som spiller og uden yderligere reads så folder jeg uden betænkninger river - grundet W$SD på 57% over 4.2K hænder er sick højt og han har den 99/100 gange på river. Det indikere hvert fald en spiller som ikke VB tyndt, så jeg tvivler faktisk på han ville VB KQ og måske enda AK.

Sugeren

04-10-2011 22:28 #7| 0

rasKen er spot on imo.

04-10-2011 22:38 #8| 0

@becks og raskEn

I vil snap calle river mod en W$SD på 57% over 4.2K hænder?

Selv uden reads eller noter omkring Villian på showdowns, så er det en sick høj W$SD over den sample af hænder.

Sugeren

04-10-2011 23:31 #9| 0

Skal op i en større sample før jeg vil ligge så stor vægt på W$SD, især når afvigelsen ikke er synderlig stor.

Det er ikke et SNAP call, men kombinationen af at han bør bluffe det meste af hans air + vi får syge odds, gør det til et call. Der er mange, især weak spillere, som bluffer med den her size.

05-10-2011 08:10 #10| 0
becks skrev:
Skal op i en større sample før jeg vil ligge så stor vægt på W$SD, især når afvigelsen ikke er synderlig stor.
Det er ikke et SNAP call, men kombinationen af at han bør bluffe det meste af hans air + vi får syge odds, gør det til et call. Der er mange, især weak spillere, som bluffer med den her size.

Huh så 4500 hænder er ikke en stor sample mere eller?? Skal gerne indrømme jeg ikke spiller meget online disse dage, men dengang jeg gjorde kunne det tælles på en hånd det antal spillere jeg havde mere end 4500 hænder på...

Som spillet ligner det et ret let muc, imod en nittish spiller vi ikke har clashet imod tidligere burde der ikke være ret mange 3 barrel bluffs i hans range, især ikke med den betsize der stinker så meget af et valuebet..
05-10-2011 09:56 #11| 0
djoffer skrev:
becks skrev:

Huh så 4500 hænder er ikke en stor sample mere eller?? Skal gerne indrømme jeg ikke spiller meget online disse dage, men dengang jeg gjorde kunne det tælles på en hånd det antal spillere jeg havde mere end 4500 hænder på...

Som spillet ligner det et ret let muc, imod en nittish spiller vi ikke har clashet imod tidligere burde der ikke være ret mange 3 barrel bluffs i hans range, især ikke med den betsize der stinker så meget af et valuebet..

Det handler ikke om, at 4,5k er mange hænder, men at W$SD-staten kan variere ganske meget selv over store samples - ligesom winrates gør det.
Hvis vi skal kigge på stats er det nok mere relevant at kigge på barrelfrekvenser, hvor en rivercbet på 71% immervæk er høj.
(Dermed ikke sagt at W$SD ikke har betydning i spottet)
05-10-2011 10:09 #12| 0
Sugeren skrev:
Undre mig over du ikke kender mere til villian med 4.2K hænder på ham eks. hvor tyndt har du set ham VB mod andre og hvordan spiller han sine draws etc. etc.

Hænderne er formentlig dataminded :)

Generelt mod en 20% åbningsrange fra UTG så 3better jeg her uden de store worries, hånden er ikke stærk nok til at slowspille og du er OOP - tror slet ikke jeg har en calling range i denne situation. Plus fisken i BB skal nok komme med hvis han har en hånd han vil spille.

Det handler om, at det er bare fedest at være i toppen af sin range. Hvis vi 3better er vi i bunden af vores value range, og vi kommer aldrig særlig godt ind og får SJÆLDENT calls fra værre. Kalder vi derimod er vi i toppen af vores range.

Derudover kan du ikke benægte, at fisken vil være med i potten langt oftere, når bare flatter.
05-10-2011 10:57 #13| 1

Kongen er et godt barrel kort for villian + vi får gode potodds + barrelfrekvenser = call

05-10-2011 12:25 #14| 0

Takker for svarene alle sammen. Fin diskussion der kom i gang. Villain viste QQ op, hvilket jeg var lidt overrasket over. Ville selv valuebette QQ i hans spot, men det plejer regs ikke at gøre på NL50. Så skal lige vænne mig til at nogle regs vb'er tyndere og generelt er lidt mere aggro.

05-10-2011 12:56 #15| 2

lol det er sgu nogle soft games du spiller, hvis regs ikke valuebetter QQ her :)

05-10-2011 14:42 #16| 0

Ja enig, ville selvfølgelig også selv valuebette QQ her, men de regs jeg plejer at spille er sådan "faaack, overkort - nu SKAL jeg checke". Så de er ofte ret polariseret når de vb'er :)

05-10-2011 15:48 #17| 0

Synes også det viser at et call er korekt mon ikke han havde gjort det samme med AT?
Og hvis kan VB dårlige er det et klart call.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar