Game #2874276694: Hold''em NL ($0.50/$1) - 2006/07/02 - 15:03:48 (ET)
Table "Cannonade" Seat 3 is the button.
Seat 1: RedBean ($132.50 in chips)
Seat 2: Etuskalla ($78.75 in chips)
Seat 3: Razga ($137.25 in chips)
Seat 4: takeshi ($120.05 in chips)
Seat 5: assking83 ($90 in chips)
Seat 6: KenHag ($36.75 in chips)
Seat 7: Mohawker3 ($32.25 in chips)
Seat 8: vnhs ($115.25 in chips)
Seat 9: Skullet ($82.13 in chips)
Seat 10: Julia6000 ($78.75 in chips)
takeshi: posts small blind $0.50
assking83: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to Razga [J♦ J♠]
KenHag: raises to $5
Mohawker3: folds
vnhs: folds
Skullet: folds
Julia6000: folds
RedBean: folds
Etuskalla: folds
Razga: raises to $15
takeshi: folds
assking83: folds
KenHag: raises to $36.75 and is all-in
Razga: folds
Returned uncalled bets $21.75 to KenHag
KenHag: doesn''t show hand
KenHag collects $31.50 from Main pot
Jeg blev enig med mig selv om at det var et rimelig klart fold.
Men var det det?
KenHag har jeg ingen reads på, da han har siddet kort ved bordet.
NL100 JJ preflop fold?
No respect for shortstacks.
Jeg har alt for mange poletter inde inde allerede - klokkeklart call.
Du vil se AK AQ 99 TT og lign nok gange til at retfærdiggøre at calle imo.
Skal nok lige nævnes at han forholdsvis hurtigt fik smidt de sidste $20 til midten.
Jeg synes det er way off at reraise PF med JJ... Jeg limper ind fra tidlig med den, raiser den fra late og caller til hver en tid kun et raise...
Har han AK/AQ kan du jo spille ham af floppet anyways, og da han næppe smider sin AK/AQ PF på det her lvl. med den stak anyways, ser jeg ingen grund til at raise...
eidt: glemte at jeg caller han all in med 15$ inde allerede, som mads skriver ser du klart andet end AA/KK/QQ her...
Jeg caller den i overbevisning om, at det er + EV at gøre det! Jeg tøver heller ikke her.
Hvorfor ikke reraise JJ preflop? AK og måske AQ caller og så får du penge ud af dem der hvis de ikke rammer.. AA, KK og QQ vil enten calle eller raise og så har ofte en nem beslutning på floppet hvis de mover all in...
@dillerhans.
Selvfølgelig skal JJ raises preflop! Man kan variere, bevares, men grundlæggende er raisehånd.
Ak/AQ rammer altså kun hver tredje gang på floppet, så der er da klart value i at få dem til at betale. Falder overkort skal man være varsom. Især hvis den ikke er HU.
@Razga
Vil gerne høre din argumentation for, at dette er et klart fold...
For mig at se, er det et klart call... Du skal kalde 20 ind i en pot på 60 og på dette level har jeg set shortstacken lave movet, som andre pointere, med alt fra helt små pp til to højere kort; AT, KQ, AJ etc etc - i rigtig, rigtig mange tilfælde vil JJ være i front...
@løpenthin.... "Falder overkort skal man være varsom. Især hvis den ikke er HU."
Præcis... Nu spiller jeg på boss media, og raiser ud med 3-4xBB i early der, får du normalt ret mange med til floppet... Falder der så bare A, K eller Q har du balladen, udover de farvetræk osv. der eventuelt kommer....
Mange derinde spiller f.eks. A,xs, K,xs og Q,xs... rammer de så farven eller deres highcard kan de være nok så svære at slippe af med, derfor gider jeg ikk længere sætte mig selv i den situation med JJ...
Dette er naturligvis bare min oplevelse, og siger ikke at andre SKAL gøre det samme, kan bare ikke lide et raise fra early med den - og slet ikk et reraise af en shorty, hvis han så alligevel efterfølgende blir i tvivl om han vil calle et all in...
Derfor limper jeg JJ i early som andre "små" pp, raiser den fra late middle og late...
Fint fold imo...
Medmindre du ved han er ''donk'' så folder jeg oz den her ved et FULL table. Ingen grund til andet...
Det er helt anderledes ved et SHORT table, der raiser jeg hver gang og alle shortstacks får re-nakke 2 d max...
damster
@_AcesClubDK_
Da hans raise næsten var instant (og ikke et ubetydeligt clickraise) satte jeg ham på AA-JJ eller AK. I bedste fald har jeg et coinflip og alle de andre gang er jeg stor dog!
Det er lige før jeg vil sige at et call PF er marginalt og man taber nok ikke meget ved at folde her.
Uden et read vil jeg sige at et raise fra utg har en range der er QQ+ og AK. Et call/reraise er kun marginalt profitabelt mod AK og mod resten af hans range er der ikke nok penge bagved til et call.
Et fold PF her er IMHO helt i orden.
Et reraise her er spewing.
"I bedste fald har jeg et coinflip"
Ha'' dine potodds i mente - du skal kalde 20 ind i 60. Jeg mener det er et rimelig easy call...