Jeg har tidligere doublet op via villain med AK vs. AQ, hvor jeg 3-better preflop og han caller. Floppet slår AAxx og vi ryger til midten. Derefter sprøjtede han lidt, men har stammet gevaldigt op på det seneste, og har kun været til showdown med KJs mod en donk, som bluffede AJ på et 39TQ board. Han har spillet 19/16/1! over ca. 100 hænder. Jeg har spillet 25/16/4. Nu til hånden:
Full Tilt Poker Game #8590892183: Table Mendoza (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold\'em - 11:40:36 ET - 2008/10/21
Seat 1: PimpMyUazi ($169.85)
Seat 2: razoness ($60.15)
Seat 3: Hero ($180.80)
Seat 4: mairastyle ($127.35)
Seat 5: JustVariance ($100)
Seat 6: Villain ($169.05)
Villain posts the small blind of $0.50
PimpMyUazi posts the big blind of $1
The button is in seat #5
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [ J♣ J♥ ]
razoness folds
Hero raises to $3.50
mairastyle folds
JustVariance folds
Villain raises to $12
PimpMyUazi folds
Hero calls $8.50
*** FLOP *** [3♦ 6♣ 7♠] pot = ca. 24
Villain bets $16
Hero calls $16
*** TURN *** [3♦ 6♣ 7♠] [2♥] pot = ca. 56
Villain bets $41
Hero calls $41
*** RIVER *** [3♦ 6♣ 7♠ 2♥] [9♣] pot = ca. 133 or so efter rake
Villain bets $100.05, and is all in
Hero calls $100.05
NL100: JJ semideeb, linjetjek!
Før andet er bevist, må vi antage, at han har en rimelig tight 3bet range, især når du er i MP.
Jeg caller floppet og smider den på turn. Det er rimelig usandsynlig, at han bluffer en 2'er.
Jeg siger 42 på floppet, og folder til rest. Synes virkelig det der er skidt.
Fold turn. En 19/16/1 spiller generelt meget reelt i reraised pots, især OOP og når i ikke har nogen videre dynamik. Hans 3-bet range OOP vil oftest bestå ~90% af {TT+, AQs+}, efter flop bettet nogenlunde det samme, men efter turn bettet langt overvejende QQ+.
Der er mere eller mindre ingen draws, toeren rammer ikke nogle af jeres ranges, så en tight/semi-passiv bluffer sjældent et super tørt kort.
Hader også et flop raise/fold. Er det for 'info'?
For at tage denne linie skal der være mere dynamik, eller villain skal være en anden type spiller end han virker til at være.
Tak for svar! Hånden er btw reversed, og synes selv mit bluff var super genialt, da jeg har spillet ultra nitty, og han bør vide, at 2'eren på turn er et elendigt bluffkort for mig. Det gjorde han jo så obv. ikke. Jeg havde btw AKs, og røg på monstertilt efter denne hånd, så lukkede ned :-)
Okay....det havde virket på mig ;)
Tror dog ikke, at du skal skyde river, hvis han caller turn med JJ, så kan han ikke smide på river.