NL100 JJ vs 3bet 3way med donk

#1| 0

UTG er tight og uinteressant.
Der er en mega donk på BTN, 92/33/1.4 der er calling station, laver mega overbets med lock hænder og minbetter stærke hænder preflop - som vi kender dem :)

BB er 14/12/11 og temmelig ukendt, 60 hænder.
Jeg er TAGish.

Hvornår kommer I væk fra hånden? Med donken i potten caller vi så preflop for setvalue?!?

SB ($136)
BB ($117)
UTG ($182)
Hero ($188)
BTN ($131)

Dealt to Hero J J

UTG calls $1, Hero raises to $4.50, BTN calls $4.50, fold, BB raises to $20, fold, Hero calls $15.50, BTN calls $15.50

FLOP ($61.50) 4 8 9

BB bets $30, Hero calls $30, BTN calls $30

TURN ($151) 4 8 9 8

BB bets $67.05 (AI), Hero folds, BTN folds

07-09-2009 15:25 #2| 0

Du må i hvert fald ALDRIG kun calle for setvalue. Det er oddsene simpelthen bare ikke gode nok til. Hvis jeg betaler pre, så stacker jeg nok any day på det flop her mod unknown... Problemet/det gode ved, at der sidder en überdonk er, at det tit og ofte skubber godt og grundigt til dynamikken, og JJ bliver derfor rimelig nemt en monster. Du har dog ikke beskrevet dynamikken, så om det er tilfældet her kan jeg ikke sige.

Villain har lidt klamme stats til at calle ham ned med, men det er trods alt kun over 60 hands, og han har et ret lækkert squeze-spot, hvor han godt kan være ude i skæg.

Hvis der skal foldes her, så bliver det preflop for mit vedkommende. Jeg folder aldrig turn som spillet. Slet ikke når hans AF er så høj.

Havde du haft lidt flere hands på villain, så havde den været lettere at slippe fra, såfremt hans stats stadig var 14/14/11.

MVH Skod

07-09-2009 15:50 #3| 0

Rent dynamikmæssigt er det ikke sket det store, udover jeg har isoraiset donken nogle få gange uden der er blevet spillet tilbage fra de andre regs. Har som regel bare spillet CO/BTN mod ham når han er i blinds.

"Villain har lidt klamme stats til at calle ham ned med, men det er trods alt kun over 60 hands, og han har et ret lækkert squeze-spot, hvor han godt kan være ude i skæg."

Det er sjovt for jeg synes det er et forfærdeligt squezze spot uden en ordentlig handske da donken jo netop caller alt hvad der rører sig OG sjældent giver op når han rammer.

Callet preflop er selvfølgelig ikke kun for setvalue men også for at spille for stacks hvis floppet er favorabelt som her og squeezeren viser svaghed.

07-09-2009 16:32 #4| 0

Som skod skriver -aldrig kalde preflop for set value alene - det er I ikke dybe nok til.
Hvad sætter du BB på siden du kalder flop, men folder turn?

Hvis jeg mener, at jeg er bedst på floppet, shover jeg - og ellers er det fold. Ingen grund til at tro, at han kun better floppet og ikke fortsætter.

07-09-2009 16:38 #5| 0

Jeg synes det er fint nok at calle floppet alene for at lade villain hænge sig selv, og lade hans bluff-spot forblive åbent, men så må man ikke folde blank turn, hvis det er ens plan.

@KOP
Altså... Det er ikke et godt spot til at squeze skum nej, men man kan jo value-squeze AJ, KQ, 99, TT og en laaaaaang række andre hands, som JJ har crushet. Desuden er det vel i princippet bare et iso-raise, der bare er en smule større? :)

VH Skod

07-09-2009 16:55 #6| 0

Tænkte umiddelbart det samme som skod.

Er der nogle der ville reraise på floppet? Grundet stacks commiter man sig vel også hvis sane Villain kommer ind over.

07-09-2009 16:58 #7| 0

Helt std. 4-bet/call preflop, når vi har en caller, som er giga spewtard. Hvis han bare observerer en smule, så valueraiser han en masse hænder, se skods post bl.a. - her spiller JJ super liderligt + hvis han endelig folder til vores 4-bet, så samler vi altså lige 30bb's op uden SD - og så kan mongolen måske endda finde på at komme ind med 66 eller lignende.

07-09-2009 17:37 #8| 0

@ SS
Mener du virkelig det er helt std at komme AI preflop med en tight UTG limper, en UTG+1 isoraiser en donk der caller og BB der squeezer?
Jeg squeezer ihvertfald ikke AJ/KQ eller 99 der.

07-09-2009 17:45 #9| 0

Altså jeg squeezer lort i villains spot - tænk over scenariet - en tagfisk limper - du isolerer en ret bred range her - no?. Fisken caller. Det gør han med alt muligt lort. Lur hvor profitabelt det er for villain at squeeze her? Ingen af jer har en stærk range - i særdeleshed ikke, når donken er så dårlig som han er - du valueraiser jo J9o mod hans range? I villains spot 3-better jeg altid AJ og QK - og også alt muligt highcard crap, som kan stacke donken a la KJ, QJ , ATs etc. Jeg er derfor helt uenig med skod i, at villain har et dårligt squuezespot preflop.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar