Villain er multitablende regular
Han er nitty med stats: 19/15/1.6 og 3bet% på 4,2
Villain har nok HERO som 27/23 eller deromkring
Seat 1: ww1289 ( $67.80 USD )
Seat 3: ReisiKoipi81 ( $111.70 USD )
Seat 4: HERO ( $207.60 USD )
Seat 6: Kanten999 ( $105.10 USD )
ww1289 posts small blind [$0.50 USD].
ReisiKoipi81 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ J♥ T♥ ]
HERO raises [$3.00 USD] (CO)
Kanten999 calls [$3.00 USD] (BU)
ww1289 folds
ReisiKoipi81 folds
** Dealing Flop ** [ Q♠, T♣, 7♠ ] POT: 7,5$
HERO bets [$5.50 USD]
Kanten999 calls [$5.50 USD]
** Dealing Turn ** [ 8♣ ] POT: 18,5$
HERO bets [$14.00 USD]?
Kanten999 calls [$14.00 USD]
** Dealing River ** [ 3♦ ] POT 46,5$
HERO?
(effektive stacks = 82$)
Første spørgsmål vil gå på om i skyder turn?
Næste spørgsmål går på om i skyder river? Hvis ja - hvor meget?
Som jeg ser det kan villain aldrig være stærk her, da han i så fald ville raise så drawheavy et board. - Så meget kredit vil jeg trods alt give villain, som umiddelbart virker sane.
Det der taler rigtig meget imod et riverbet er obv. at vi har showdownvalue.
NL100: JTs barreling på drawy board
Jeg check/caller nok bare turn. Jeg vil helst ikke reraises, så jeg synes at bette turn er lidt unødvendigt. Checker han bag ser jeg riverkortet "for free" og kan her enten raise hvis jeg completer eller check/calle hans riverbluff (som du selv siger har du showdownvalue og kan måske induce bluffs fra missed draws.
Check da klart river, for at få evt. bluffs fra missede draws. Bryder mig heller ikke om turn bettet og synes desuden at floppet kan checkes, som afveksling til standard bet-linien.
potcontrol dude!
Check flop imo, hvis han checker bag, bet turn og river for value. Hvis han better flop, call. Alt afhængigt af hans tendenser, skal du så calle ned på turn/river el folde turn.
Jeg er enig i at flop kan checkes, og det gør jeg også nogle gange, når jeg ikke lige autopilot'er den, men der er dog en del value at hente i et cbet her imo. Vi kan få calls fra hænder som AJ, T9s, 88, 99, KJ, 89s, 78s, 76s X♠X♠.
Problemet med c/c turn er, at villain kan checke bag med sine draws og bette med sine valuehænder. Vi bliver endvidere nok nødt til at c/f river, hvis vi c/c turn og ikke rammer.
Er river et snapcall som spillet, hvis vi checker?
Som spillet check/snap.
De her nits raiser flop/turn når de har den, og spiller tit draws passivt. Desuden er de fleste NL100 nits heller ikke typerne der valuebetter Qx her.
Som walth
Jeg better i øvrigt også flop og turn. Det gør hånden væsentlig nemmere at spille hvis vi holder aggressionen. Desuden kan villain betale med dårligere hænder (der er flush draws og ret mange par+straight kombidraws ude) og givet han er passiv, så raise han aldrig turn uden 'the goods'.
Jørn