NL100: Kan vi få mere ud af denne?

#1| 0

Er så småt begyndt at tage shots på NL100.

Hvor jeg på NL25/NL50 tit får action når jeg potter den på flop/turn så har mine shot på NL100 ikke resulteret i så mange payofwizards.

Er min linie for let at gennemskue. Skal siges denne linie også sagtens kan blive brugt af mig når jeg følger et cbet op med et ekstra skud på turn selv om jeg ik' har ramt.

Dog har jeg normalt noget når jeg re-raiser folk. Overvejer om det er for let at gennemskue at mine re-raises normalt er lig = monster.

En lidt kedelig tendens ikke at blive bealt af særlig tit men det har nok noget at gøre med jeg ikke er blevet fanget med fingerne i kagedåsen endnu.

I situationen er jeg temlig sikker på han sidder med KQ/AQ så ud fra dette scenario hvordan ville i have spillet den for maks value.

Dealing Cards

VILDANDEN Raised to $2.00

cbmartini Folds

shade0424 Folds

HERO Calls $2.00 with 8 8

ajpoker Folds

fibreco Folds

fstgrndr55 Folds

Sugarb4355 Folds

freerollerjb Calls $1.00

Dealing Flop Q, 7, 8

freerollerjb Checks

VILDANDEN Bets $4.50

HERO Raised to $9.00 <--- Missclick skulle have været 3 x hans bet

freerollerjb Folds

VILDANDEN Calls $9.00

Dealing Turn 4

VILDANDEN Checks

HERO Bets $33.50 <--- pot bet.

VILDANDEN Folds

09-06-2007 10:05 #2| 0

Hvordan kan 33.5 være et pot bet?

Der er 6 + 18 i potten.

09-06-2007 10:06 #3| 0

Du kan slet ikke indsnævre villain til så smald en handrange, bare fordi han raiser preflop og byder ud på floppet - har du evt et read på ham? Hvor mange hænder har han openraiset preflop tidligere?

i en 3way pot ville et reraise til 3 x hans bet være lidt i underkanten, giv den evt 4 x.

byd 3/4 potsize turn

09-06-2007 10:34 #4| 0
OP

Anal: Jeg trykkede på pot bet knappen i softwaren.

Rasken: Jeg havde et read. Jeg har en hel note stil om ham.Uden at gå i detaljer så har han damen 10/10 her. Og Ja han open miniraiser KQ,KJ,AJ,AQ.

Derudover har vi spillet sammen på flere limits den sidste uges tid da jeg som regel følger ham på buddylisten ;)

Tid til at sove men tjekker tråd senre idag.

09-06-2007 10:56 #5| 0

"Anal: Jeg trykkede på pot bet knappen i softwaren."

I så fald skal du skifte skifte site.

Desuden er det svært at sige noget fornuftigt uden stacks, selvom et klik sjældent er det bedste play.

09-06-2007 11:10 #6| 0

Lige i denne her kunne jeg godt finde på at bare kalde floppet og så reraise turn hvis han skyder igen. Især hvis du er så sikker på at han har en Q, så er floppet ret ufarligt for dig.

Snoogs

09-06-2007 11:22 #7| 0

Stacks er ret vigtige.

Derudover ret enig med rasken.

Mickey

09-06-2007 12:27 #8| 0

Som sagt er stacks vigtige for raise og betstørrelser, så de kan blive harmoniske og passe både på flop, turn og river.

Og det er også sagt at du ikke kan indsnævre villains range så drastisk, og da du alligevel gør, hvorfor så bette fuld pot på turn og skræmme ham væk, du har jo så ingen scarecards overhovedet.

Når jeg er HU og bordet er så tørt, better jeg sjældent fuld pot (kommer igen an på villain og stacks) men ca 2/3 pot bet i denne situation på turn.
Raiser desuden også flop til en 17-18 stykker hvis vi er 100bb dybe, og du har desuden en til at acte efter dig, ellers kan der godt raises en smule mindre.

09-06-2007 12:37 #9| 0

@Snoogy

Netop fordi floppet er ufarligt skal vi have bygget puljen så hurtigt som muligt inden villian bliver mistænksom. At calle på et tørt flop og raise turn skriger af styrke og er han nogenlunde sane ryger alle Q og overpar i kloakken.

Jeg raiser den op til 30, da det gør det langt nemmere at komme AI på turn eller river.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar