walth skrev:Det kommer vel an på equity distribueringen og OOP spillerens strategi? Husk han kan betragte alle sine Kx som nuts, fordi vi ikke kan have AK. Hvis OOP har en donking range, så er der ingen tvivl om du skal bette med non-zero frekvens på turn. Hvis ikke han introducerer en donking range, så retter du jo bare hans strategiske fejl, hvis du opretholder en relativt høj betting frekvens (Kx, draws etc) - ligeledes vil du også få ret store problemer på river, hvis du better "for meget" på turn mod en 0% donking strategi (fra et teoretisk synspunkt, det er nok ikke noget vi bliver straffet for på de her stakes), da villain så får ret fede betsizing muligheder på blanke rivers især, når turn går x/x og du har valgt at bette mange af dine Kx, mens hans range stadig er uncapped som et produkt af han ikke donkede turn.
Ye meningen i det fra et strategisk point of view, kan jeg godt se og er klart enig.
Jeg tænker heller ikke at IP skal have en 50 % cbet frekvens på den her turn nogensinde, men nok snarere 15-25 % (ikke alle Kx kombos ofc). Jeg tænker mere specifikt i forhold til at generere EV, om det giver mening at chba en straight 10/10, når vi har høj equity mod hans 2par og draws.
Ville gerne se hvordan PIO spiller her, men er ikke pt. ved min stationær. Så hvis nogen med PIO (bump: rune0714) gider at tjekke det her scenarie, med 25 %, 33 % betsize og check som turn-muligheder, vil jeg gerne se hvad den foretrækker og hvordan den vil have OOP skal spille mod en bet-strategi.
Redigeret af chrrrist d. 18-08-2016 21:45