Har ikke lige HH ved hånden, så den kommer lige fra hovedet:
Villian er tight og spiller ca 13/12. Ved ikke om han lægger mærke til mig, men jeg har spillet relativ frisk til og spiller sikkert noget 28/22. Kan desværre ikke lige huske villians f3b. Effective stacks er 100BB og Hero sidder med K♠K♦.
Villain raiser fra CO til 3,5 og jeg siger 12 fra SB og villian caller.
Flop kommer Q♠T♠2♦ pot: 25$
Jeg better lidt større da floppet er rimelig drawy. Tror jeg bettede 17$. Villain caller.
Turn 2♠ pot: 59$
Spørgsmål er nu, hvad er villians range? Får vi mere value af meget andet af hans range end AQ? Hvad gør vi på turn og evt river?
NL100: KK i 3bettet pot mod nit
Shoove. Det ser imo mest "bluffy" ud, da du ligner noget AK/AJ eventuelt med ♠. Du kan få calls af AQ og JJ(♠), hvilket er en stor del af hans range.
Du fucker stacks totalt up ved at bette så stort på floppet. Din standard bet size bør være halv pot eller evt. lidt under. Det betyder ikke så meget i 3 bet pots om vi giver dem en god/dårlig pris på deres draws fordi:
a) Vi har ikke ret meget bag os i forhold til hvad der ligger derude (psr).
b) De fleste spiller stærke draws aggressivt.
Jeg better halv pot, som jeg også gør med mit luft. Jeg kommer aldrig væk på dette board da jeg kan se ham kalde med AQ, KQ...
Som spillet tror jeg jeg better 22 på turn og skubber river.
Jeg ½-potter turn og skubber any river.
Som spillet vil jeg jf. stacks langt hellere melde stakit fremfor at bette lavt. Det ser langt mere bluffy ud, og jeg tror at en nit kan komme væk på blanke rivers med AQ type hands, hvis vi better lavt på turn.
Din flopsizing er, som Topper er inde på, helt skæv. ½ pot serves the purpose, og hvis du absolut vil bette større, jamen så bet like 20-21 sådan at du kan jamme turn med et potsize bet. Tror faktisk ikke den idé er helt skæv mod en nit, der nok sjældent laver fancy floats og bluffraises. Det afhænger selvf. af om han er 'god nok' (læs: 13/12 spillere er ikke gode i min verden) til at opfatte at vi aldrig bluffer med den sizing, men det kan du vel bedst selv vurdere.
@walth
Jeg er faktisk uenig med dig her. Vi slipper ikke vores hånd, uanset hvad. Så vil jeg hellere lade ham potcomitte sig selv, og så sige tillykke, hvis han rent faktisk rammer bedre end os på river. Men mod så tight en gut, er jeg bange for han folder for ofte, selv hvis vi prøver at ligne A♠K (og når vi prøver at ligne det, regner folk det næsten altid ud, fordi det er så basic) mens de fleste mere har tendens til at calle, når de blir lokket ind i potten, hvad jeg føler vi bør gøre her...
Dog vil jeg tilføje, at inception er en dejlig film...
Jeg er 100% med på 3 ½ pot-bets, det er sådan set min standard linie, men nu hvor vi rent faktisk kan.
Hvorfor better vi så ikke 22 flop og og sender 65.5 i 69 på turn?
Altså - det gør selvfølgeligt vores bluff dyrere. Men det betyder også, at vi får den mere value, hvis han peeler med JJ, AK for at folde turn regardless.
@pow
Tja det er nok so so..
Tror du nålen vælter til sidst i filmen? Jeg tror den gør.
(Sagt med 'vi vil ha viasat stemme):
Det er en snurretop!
Det er en snurretop!
:)
@damster
Haha, havde lige glemt ordet, så tænkte "nålen" gik an :D