nl100 KK i 3-vejs

#1| 0

Både villian 1 og villian 2 virker lidt tørre via deres stats (kun omkring 200 hænder på hver med omkring 14/10/1,5 for dem begge)... Men jeg har kun lige sat mig ved bordet, så ved ikke om der har været nogen speciel dynamik ved dem...
Normalt raiser jeg med KK preflop, men tænkte at det passede godt til lidt anderledes spil, da jeg også sad på knappen..
Vi alle sad med 100bb effektivt...

Villian 1 (UTG) bet 3,5$
Villian 2 raise to 12$
Hero call 12$
Villian 1 call
FLOP: 48J (pot: 37,5$)
Villian 1 check
Villian 2 bet 18$
Hero call 18$
Villian 1 raise all in
Villian 2 call all in

Hero ????????? (70$ to call)

24-03-2009 22:52 #2| 0

hvorfor vil du spille en multiway pot preflop mod 2 semi tørre skurke, og specielt lukke v1 ind i hånden med fx 44 eller 88...

mod nogle lag tards kan jeg ikke engang lide det, men jeg vil da hellere undlade at 3 bette dem pf, end ved 2 tørre spillere....

3better preflop til 39

folder self her, hvilket er grunden til jeg vil 3 bette

24-03-2009 23:05 #3| 0

4-bet preflop ----> midten

Jeg fatter slet ikke dit spil (ikke, at det nødvendigvis er et udtryk for, at det er skidt).

Som spillet mucker jeg, da jeg virkelig ikke kan se dig være godt inde her, ever.

24-03-2009 23:39 #4| 0

Preflop er jeg heller ikke vild med. Har ikke lyst til at spille den multiway mod nits. Flatcaller iøvrigt kun 3bets med KK heads up. 4-bet og hånden spiller sig selv...

Som spillet ved jeg ikke hvad vi slår og tror jeg det er massiv +EV at folde.

25-03-2009 00:01 #5| 0
OP

okay tak... Jeg kommer lige hurtigt med resultatet...
som sagt plejer jeg også at raise preflop...
Jeg foldede også som i siger... Men bliver meget overrasket da de to villian sidder med hhv AJ og AT (FD) og AJ ender med at tage en stor pot ned med et par knægte...

Næste gang skal jeg nok raise preflop...
I dette tilfælde havde jeg dog ikke fået mere ud af det.. Så tænkte på om man (ud fra disse oplysninger jeg har om dem) kunne have kaldt den????

25-03-2009 00:10 #6| 0

Det her er et godt fold!

Selvom vi måske er o.k inde mod en, har mindst én af dem altid et megadraw eller et set.

25-03-2009 07:34 #7| 0

Altså det er aldrig et fold her. Uden at kende dit spil, men dine tanker og linjevalg i den her hånd får mig til at tro at villains (hvis så fornuftige som du siger), ser dig relativt fisket. Du dobbelt caller to gange, og folder så med 4:1 på et super saftigt board, det er virkelig dårligt. Synes på ingen måder det er et godt fold, hvad forventer du der skal ske når du spiller den sådan postflop før du vil stacke af?

4 bet preflop altid, har du overhovedet en coldcalling range på button der?

25-03-2009 09:12 #8| 0

Jeg forstår heller ikke, hvorfor alle taler for et fold. Vi tager vel denne "trapping" linje for at gå broke på stort set alle flops ikke sandt?
Vores hånd er jo voldsomt underreppet.

Og med de odds mener jeg det er helt forkert at folde.

25-03-2009 11:06 #9| 0

Du har sygt underreppet din hånd, og du får et ønkse flop. Kan ikke se hvordan du ikke skulle få pengene til midten når du nu har valgt at trappe dem.

Havde aldrig foldet her.

Allan

25-03-2009 11:11 #10| 0

hvis man flatter pre, er det i hvert fald for at spille et non A-flop aggressivt - jeg raiser floppet som spillet.
Der er iøvrigt tit en af villains der er på et draw på det board, så du kan sagtens være godt inde.

25-03-2009 11:39 #11| 0

Jeg synes sgu det er lidt klamt, og jeg er endda verdensmester i at stacke af med 1-par kombinationer.
Jeg gentager lige de vigtigste punkter.
1. Du ønsker ikke at trappe nits, men aggro donks...---> 4-bet
2. Jeg mener ikke man skal trappe for at trappe, og så vidt jeg kan se, så har du ingen grund til det?
3. Har du overhovedet en calling-range i det spot?
4. Hvis du flat-caller pre for ikke at gå broke på et überdrawy A-løst board, hvad fanden er så meningen med at trappe?

Som spillet kommer du i problemer fordi:
1. Du ved ikke hvordan du står, fordi du ikke har nok viden om dine modstandere
2. Pga. nr 1, så mangler du en grund til at trappe ---->4-bet preflop.

Jeg synes egentlig det er et godt fold, som du beskriver Villains (især V1 er vi bange for). Men jeg mener ikke du på baggrund af din viden om V1 og V2 kan udelukke at de har QQ, AJ eller stærke draws. Især fordi du kun har 200 hands på dem, hvor de spiller 14%, altså 28 postflop hands.
Tilbage til "No reason to trap".

Du skal aktuelt calle 70 for at vinde 230, og du får altså latterligt gode odds, og som spillet mener jeg det er en mindre katastrofe at splashe 30$ på KK på den måde.

Hvis du absolut vil trappe preflop, så reraiser jeg det flop der 100% af gangene, og dermed ender jeg selvfølgelig med at få stakken til midten.

MVH Skod

28-03-2009 12:14 #12| 0

Så gik der Doyle Brunson i den, vel os bare et spørgsmål om tid før folk all over the internet sku slowplay de konger som ku' de aldrig tabe.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar