Villain og jeg har ikke rigtig nogen history og vi har intet viderer read paa hinanden. Jeg er generalt ikke vild med at spille en kaempe pot med KK mod unknown (specielt i multiway pot), men har vi noget valg paa saa drawheavy et flop?
***** Hand 666272602 *****
0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - 27 June 2007 21:03:22
Table TH 453 (Real /Cash Game )
Seat 1: elsheriff (133.12)
Seat 2: Uffefh (161.63)
Seat 3: triode61 (99.50)
Seat 4: vp13 (103.75)
Seat 5: -Julius07- (100.71)
-Julius07- post SB 0.50
elsheriff post BB 1.00
** Deal **
elsheriff [N/A, N/A]
Uffefh K ♠, K ♣
triode61 [N/A, N/A]
vp13 [N/A, N/A]
-Julius07- [N/A, N/A]
*** Bet Round 1 ***
Uffefh Raise to 4.00
triode61 Call 4.00
vp13 Fold
-Julius07- Call 4.00
elsheriff Call 4.00
*** Flop(Board): *** : 2 ♥, 10♥, 9♠
*** Bet Round 2 ***
-Julius07- Check
elsheriff Check
Uffefh Bet 16.00
triode61 Call 16.00
-Julius07- Fold
elsheriff Fold
*** Turn(Board): *** : 7♠
*** Bet Round 3 ***
Uffefh Bet 32.00
triode61 Raise to 64.00
Uffefh Raise to 96.00
triode61 All-in 79.50
*** River(Board): *** : 5♣
Kommentarer?
NL100 KK i multiway pot
Now thats what I call a sticky situation!
Ret ofte vil jeg slippe den på turn.
Spørgsmålet er bare hvad villain vil gøre dette med? Hans click-raise gør chancen for, at han sidder med et stort draw mindre, da han nok ville pushe disse.
Tjah, clicket på turn betyder gerne floppet set eller made strit... jeg ved ikke om jeg kunne lægge den, men jeg tror du er slået. Med et overpar havde vildand allerede raiset dig på flop.
Preflop, fint
flop, fin betsize med drawheavy bord
turn, ... grimt fold/grimt call
Synes hånden er fint spillet indtil turn. Hvor jeg ville folde, det surt. Men tror 100 på du er slået, hvad ville villian lave denne move med som ikke slår dig?
Hmm tjaaaa......
Jeg folder ikke turn
har han callet efter på det flop med et set eller two par?
Maybe der er jo folk der spiller ringe...
Han har nok ikke t2 eller 92 og top 2 på det board må vi antage han raiser ligesom sets.
Vi er bange for j8 og et loose call på flop der rammer to par på turn?
Jeg tror faktisk vi er foran her, kommer self an på om triode61 er tendere mod en donk eller reg....
mit bud er han har khqh, han kan self have allemulige andre draw kombinationer men det er jo faktisk et rimelig godt turn kort for dig....
Jeg ville folde turn. Det eneste som taler imod et fold er de fantastiske potodds. Når villan gay-raiser og efterlade sig 15,50$ så skriger det IMO enorm styrke, og at han ønsker at du bliver i potten.
Jeg tror ikke vi kan inkludere JJ+ i villans range, da du nok havde fået renakken PF. Set, 2 par og straight er ganske sandsynlige holdings for en avg donk på 100$.
Et eller andet skriger 9T inde i mit hovede når jeg ser den stillet op her. Dunno why...
/Allan
Hader at sidde og tælle men så vidt jeg kan se på river skal du betale 47$ mere for at vinde en pot på over 200$ hvis han nu har t9 så har du stadig 18% chance for at vinde....
Men jeg caller turn fordi jeg faktisk regner med jeg er foran, mod en reg eller en nogenlunde spiller er jeg slet ikke i tvivl nu hvor vi kigger på hans linie...
Men nu er det jo en donk.....(rettet højst sandsynligt)
Synes det er alt for scared at smide turn til de odds bare fordi i regner med at en donk kun klikker der med set eller str8.
Der er vel en grund til at han er donk ffs, han kan have alt muligt crap udover det hjerter/kombi draw som jeg ville regne med at se. Så narre han åbenbart hele banden ved at klikke selvom i godt ved det er same same...
Jeg ville sgu aldrig basere det her turn fold på om hvorvidt donken klikkede eller allinede turn....
Desuden er det bestemt ikke uvæsentligt at at vi også får hans holding at se.
Anyways er jeg altid allin på turn velvidende det er + ev i længden...
LOL troede der stod noget med han var donk et eller andet sted, det gør der åbenbart ikke efter jeg har læst tråden igen.....
Men han der er self god sansynlighed for at en unknow på 100nl er donk....
"Synes det er alt for scared at smide turn til de odds bare fordi i regner med at en donk kun klikker der med set eller str8."
Det har intet med scared at gøre, vi er 99% af tiden slået her, og vi trækker ofte noget nær dødt, hvis ikke vi allerede er helt nede i sækken til en straight.
Du ser ALDRIG noget KQh værk her heller.
Og det er IKKE +EV at komme all in her som spillet i længden, det er -EV.
Mickey
OK så vi antager han er så donket/dårlig han kun klikker turn med noget hvor vi er 100% slået?
Hvofor er det så lige han ikke kan have ren lort som donks har på party 100nl hele tiden?
desuden får vi sindsyge odds på et call og vi er kun bagud mod sets og 1 str8.... og der ligger et flusdraw derude....
Kan godt være i folder men her vælger je som regel bare at stakke ham....
Check turn, calle et mindre bet.
Fold river til et bet.
Som spillet folder jeg turn insta, medmindre jeg har set ham clickeraise med sjov før.
Snoogs
@ sowhat
Det er en klassisk linje, der skriger af styrke 'call flop, click turn'. Og oddsene er meget dårlige for at improve, som du ganske rigtigt selv skriver... selv hvis han kun har to par, så vinder du kun 18% af tilfældene, og de pot odss får du jo ikke... igen, som du selv skriver
Og hvor får du den ide at Vildand er donk? uffefh skriver bare :'Villain og jeg har ikke rigtig nogen history og vi har intet viderer read paa hinanden'.
Og vi har heller ikke noget read på ham, jvf ovenstående.
Alt i alt ikke alt for smart at du drager konklusioner på præmisser, der ikke er der!
"Kan godt være i folder men her vælger je som regel bare at stakke ham...."
Have fun wasting money then.
Snoogy, jeg mener et turn check er decideret ringe, der er spækket med draws vi stadig bør beskytte vores hånd imod, desuden får vi besked om vi er slået eller ej.
Mickey
Som jeg skrev vil jeg hellere allin med en reg om du vil her end en donk, for vi kan umiddelbart ikke vurdere hvor donket/god han er da vi ingen reads har på ham, sry mig der læste forkert i in første post....
Men det er ligemeget for jeg laver 100% et checkup for at finde ud af hvad han har...
Men hvis vi er allin her og han viser et set op eller t9 så spiller han umiddelbart ikke skidegodt...
Hvis han derimod lige plusdelig kan have en handske som khqh eller ligende så er i jo helt væk da det så viser sig han muligvis er god og klikker frem for at gå allin fordi det viser styrke....
Alt det er fint nok og jeg vil gerne vide hvar han har og jo jeg tror et call der mod en unknow i 100nl på turn til de odds er + ev
Næh, han spiller ikke brandgodt, hvis han sidder med 2 par ell. trips, men meget klassisk. Sådan et setup har jeg bare set sååååååå mange gange, og de ender meget sjældent lykkeligt for Hero.
Mickey er 100% spot on. Et turn-check vil være horribelt imo, men jeg insta-folder turn.
Jeg har selv 100k hænder i min database fra 100nl....
Men vi er bare uenige her....
Skal der jo også være plads til :-)
@ SoWhat
Uffe better altså floppet 4-way, mega drawheavy Det gør han altså ikke uden at have en hånd, og når han så følger op på turn, vil han praktisk talt altid have en hånd. Hvis villain prøver at skubbe os af hånden med en dårligere hånd end KK - så tillykke til ham, men efter Uffes action i hånden, kan villain næsten kun have en stor hånd her.
Jeg tror vi så godt som altid er slået her, så jeg har et ret nemt turn-fold.
Ja der er vel en grund til jeg altid better 12 i 16 der uanset holdings, og det er vel ikke forbudt at second barrel på turn?
"Uffe better altså floppet 4-way, mega drawheavy Det gør han altså ikke uden at have en hånd, og når han så følger op på turn, vil han praktisk talt altid have en hånd."
ja der er så 2 checks inden, men ja det er da er da så åbenbart surt for uffe at vi ved hvar har på turn fordi han har acted som han har gjort!?!
Jeg ved sgu ikke hvad uffe kan have her eller om han KUN stikker 16 i 16 når han har overpar han gerne vil protecte på drawheavy board og når han så kommer på turn er hans hånd åbenbart kæmpe....
Det ved jeg intet om...
ved bare at jeg kunne sagtens have lad os sige qj, 78 ,flushdraws, kt og sikkert også en del andet hvis jeg føler der er chance for mit bet på turn kan få villain til at folde qt for eksempel, mit bet på turn bliver self lidt mindre da jeg kun better 12 på flop men,
når man giver action får man altså også mere action....
Hvorfor sikkert også er grunden til jeg ikke er bange for at pushe når jeg bliver klikket på turn....
Men når vi ikke har et read på villian kan jeg ikke se hvorfor villain skulle have et på uffe...
medmidre det er et obv leak, og det går jeg jo ikke ud fra :-)
Imo er det en standard antagelse, at når nogen better et sådan flop 4-way, er det fordi ma har en lækker handske. Måske er det mig der er for stram med c-bets, men jeg skyder altså ikke sådan et flop her uden at have ramt, når 3 andre er med i potten - hvilket jeg ved Uffe heller ikke gør.
Aktuelt viser villain ATs (spar) op og jeg tager potten ned. Jeg kan stadig ikke rigtig finde ud af med mig selv om jeg spillede den rigtigt eller forkert paa saa drawheavy et bord.
Tjah, nogle gange tager man jo fejl :)
Set fra et analytisk synspunkt, tror jeg dog stadig et turn fold er bedst.