Vi har en del historie, har spillet på 4 borde med ham i ca. 1½ time, og han har været meget aktiv. Han har især poundet -mig- rigtig meget med raises. Han er TAG med tendens til LAG. Meget tænkende, men er ikke sikker på hvor god han er. Han har ikke imponeret mig endnu.
I selve hånden, raiser han nok mit c-bet meget bredt. Han gør det her med alle par+ISSD, alle sets, alle 2 par, mange flush+str.draw, og andre flushdraws. TPTK, 10x og overpar er også muligt. Det store raise ser jeg umiddelbart som styrke fremfor svaghed, som det jo ellers også kan være nogle gange på et drawish board..
Jeg beslutter at calle flop for potcontrol og fordi jeg ikke får en dårligere hånd til at calle et raise, men derimod kun bedre hænder og gode draws til at skubbe (hvilket ikke er et rart spot). Standard nok..
Turn kommer en dejlig 8'er, som kun improver en meget lille del af hans range (9-8, 7-8 + flop"bluffs" med 8'eren). Han better dog rimelig stort ud, og jeg er lidt i tvivl om hvad han sidder med. Jeg tror jeg er foran, men vælger et call for at håbe at river blanker.
River blanker ikke. Den completer næsten alle draws, men modstanderen better 24 ud, som enten er en hånd der ikke kunne lide river og vil billigt til showdown eller en hånd der vil induce (som tommelfingerregel). Jeg vælger at calle pga. de gode potodds, selvom jeg tror jeg er bagud. Jeg slår kun 10-9, A-10, JJ, QQ, 10x, men mener det er nok til et call. Enige?
Hvad synes I om linjen? Den er passiv og kedelig, men er den korrekt?
Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Pontevedra"
Players(max 6):
Melad1ck (EUR 104.37 in seat 1)
Markuz666 (EUR 105.15 in seat 2)
GoToCashier (EUR 103.00 in seat 3)
HERO (EUR 199.28 in seat 4)
Bizcornear (EUR 202.28 in seat 5)
mjaaaau (EUR 159.00 in seat 6)
Dealer: HERO
Small Blind: Bizcornear (0.50)
Big Blind: mjaaaau (1.00)
HERO was dealt: K♠ - K♦
Melad1ck Fold
Markuz666 Fold
GoToCashier Fold
HERO Raise (2.87)
Bizcornear Fold
mjaaaau Call (1.87)
Flop T♦ - 6♦ - 8♥ pot: 6.24
mjaaaau Check
HERO Bet (4.00)
mjaaaau Raise (14.00)
HERO Call (10.00)
Turn T♦ - 6♦ - 8♥ - 8♠ pot: 34.24
mjaaaau Bet (26.00)
HERO Call (26.00)
River T♦ - 6♦ - 8♥ - 8♠ - 9♦ pot: 86.24
mjaaaau Bet (24.00)
HERO Call (24.00)
NL100: KK på drawish bord 159xBB dybe
For 100bb går jeg broke på floppet, men med stacksizene i har, så kalder jeg.
Spiller til river ligesom dig, men jeg folder river. Hvilke hænder er det lige han 3 bareller, som vi slår. Pot odds skriger af kald, men bet sizes på streets og udfaldet af kortene skriger, at du er bagud. Jeg syntes højst sandsynligvis, at du er god 5% < af tiden her.
Super fint spillet i min bog. Spørgsmålet er for mig mere, om der er value i at raise river, da han SYGT meget ligner en spiller, som blockbetter.
Hmm der synes jeg du er lidt spot of SuperSennels. Hvis vi raiser vores KK her, så laver vi den om til et bluff, da boardet har ramt voldsomt og vi kan kun reppe flush eller fuldt hus med et raise. Der er ikke value i at raise, men det er måske en idé at raisebluffe.. det er en anden ting.
Du tror ikke, at han protestbetaler et semi-gayish riverraise med AT, JJ eller QQ? Hvis du ikke tror det, ja så er jeg enig i, at det er spew at raise river.
Nej, det tror jeg ikke han gør. Jeg flatter hele vejen. Enten er jeg på draw, som har ramt, eller også har jeg et monster. Det ville være en MEGET alternativ blufflinje fra mig af.
Ingen der raiser turn og caller et shove?
Vi vil gerne tage potten ned med et raise på turn og ikke give frikort til J9, QJ, flushdraws. Mener klart vi er foran villians range på turn og der findes rigtigt mange klamme rivers.
Nærmest kun 66, 79♦ vi er bagud til på turn. Tror ofte villian raiser TT pre og han må formodes ikke at ha 8x i sin range ret ofte.