Hey PN.
Jeg forsøger at blive bedre TAG, og det er ved gud ikke det jeg har gjort mest i. Det betyder jeg kommer i lidt spots der er uvante for mig, så selv hvis det er 100% std., så kom lige med lidt input plz.
Vi har ikke clashet, og villain spiller noget så kedeligt, som 20/17/2 over en bagatal af 140 hands.
GAME #2420831021: Texas Hold'em NL $0.50/$1 07/Sep/2010 00:22:40
Table Rutherglen
Seat 1: XavierVM ($35.00 in chips)
Seat 3: Skyriim ($111.40 in chips) DEALER
Seat 5: Sk0d1 ($156.90 in chips)
Seat 6: EazYenoM ($101.50 in chips)
Seat 8: Ryuzak1 ($100.00 in chips)
Seat 10: Salmon72 ($96.04 in chips)
Sk0d1: Post SB $0.50
EazYenoM: Post BB $1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Sk0d1 ♥Q ♦A]
Ryuzak1: Fold
Salmon72: Fold
Skyriim: Fold
Sk0d1: Raise (NF) $3.00
EazYenoM: Call $2.00
*** FLOP *** ♦5 ♦Q ♣3
Sk0d1: Bet $4.00
EazYenoM: Call $4.00
*** TURN *** ♦J]
Sk0d1: Bet $9.00
EazYenoM: Call $9.00
*** RIVER *** ♣J
Sk0d1:
Det eneste interessante her er vel floden, hvor jeg er i tvivl om bet er bedre end C/C. Min tanke er lidt, at hans damer ikke tjekker bag, og jeg ikke synderligt ofte tror han betaler river med TT eller ringere. Misser vi value ved check oder?
Nogen der tager en FPS linie på turn og craier?
NL100 Lagtard forsøger TAG
Bet.
Der er ikke bunker af value som skal hentes, men det er langt bedre end alternativet (=check). Man ser ofte den her type spillere checke bag med KQ her.
Jeg vil mene du skal bette river for value.
Blandt andet også fordi det er SBvsBB og du har A♦.
Hvad er der "TAG" ved hånden her som man ikke ville gøre som "LAG"?
Bet større på turn, b/f river.
Havde vi haft lidt flere hænder på ham, som indikerede, at han ofte ville stikke turn, hvis vi checker til ham, synes jeg CR turn er saftigt, men når vi ikke har mere info, vil min default linie være B/B/B - som andre har skrevet, virker han ikke til at være dygtig nok til at give os på nakken i billetten med noget vi slår, men til gengæld charger vi en del hænder, som ellers bare checker bag, hvis vi ikke får stukket ud.
Image djowgern... En lag må alt andet lige forventes at blive betalt lightere af, hvorfor TPTK går op i værdi. Hvorimod, hvis man sidder og nitter den af, så kommer man ikke særlig tit godt ind med TPTK mod en sane villain...
@ Djow.
Som fissehans. Jeg var ikke i tvivl om river ville være bet/call som lagtard med image.
Grunden til jeg better lidt lavere på turn er både for induce, og for at holde hans svage ruder inde. Vil jo gerne holde ham inde, og mener ikke hånden er helt stærk nok til jeg er glad, for at gøre hans range så smal. Må desuden formodes, han har meget få outs, og mange af dem han tror han har, de improver min hånd.
Jeg har vel med andre ord gode implied odds, hvorfor jeg gerne holder ham inde.
River er nu nok stadig et bet tror jeg.
Hvilke villains C/C'er vi river imod... Naturligvis aggro donks, men hvilke typer er det typisk? 27/22/3 eller?
MVH Skod
Kan ikke komme i tanke om ret mange spots, hvor vi C/C. Kan ikke se, hvad villain(s) nogensinde skal bluffe river her, udover floatede Ad, hvilket vi spærrer for. Så umiddelbart er der langt flere C/F end C/C spots imo. Så skulle det være mod folk med sygeligt aggro river tendenser.
Jeg b/f i øvrigt 21 som spillet :)
Hvordan i himlens navn kan det være et bet/call med et laggy image - hvilke made hands er det lige, som villain skal lave om til bluffs her? Any Qx snapper han vel bare river med, og hvad skulle han så lave om til et bluff - 77 med en ♦?
Generelt tror jeg, du skal c-bette større - specielt når du som TAG oftere vil vb som c-bets, hvor du normalt er fuld af lort størstedelen af tiden.
Det sagt, så siger jeg 4 pre. 6.5 i 8 på floppet. 17 i 21 på turn og 35-40 i 55 på river.
CRAI på turn synes jeg er ringe. Jeg kan ikke se, hvad du opnår ved det. Hvis du vil samle op mod floats, så vil jeg langt hellere c/c turn og c/snappe ca. any river.
@ SS
God pointe med betsize. Det vil jeg tænke lidt over.
Ved CR på turn får vi ssv. mere value fra hans Qx, og en del protestcalls, hvis vi generelt har været friske. Bryder mig slet ikke om C/C på turn.
MVH Skod
"Ved CR på turn får vi ssv. mere value fra hans Qx"
Hvis det er Qx, som du primært søger value fra, så må bet, bet og bet da klart være den bedste løsning. Med et TAG image tror jeg ikke lige en random 100NL gut bet/caller turn med QJ eller noget i den stil. Af og til vil han også checke turn bag.
Hvorfor kan du btw ikke lide c/c turn?
Jeg kan ikke lide C/C, fordi vi misser value fra alle hans marginale hands. Vi giver alle draws gratis kort. Hvis han raiser sit draw på turn giver vi også billigt kort, og vi tager en linie, hvor vi får et klamt riverspot, da vi enten C/C mod en stramrian, der sjældent er i sjov, eller han checker marginale ting bag.
Jeg er selv blevet enig med CHJ, og mener helt klart CR turn er saftigt, HVIS man har en grund til det, og det må jeg nok konstatere, at jeg ikke har endnu.
MVH Skod