NL100, lav flush på turn

#1| 0

Jeg mixer godt og grundigt op med et raise UTG med 86s (havde besluttet mig for at stoppe, og har en mani med at raise den sidste hånd ;-)..).
Jeg har ikke noget read på Villain whatsoever - han har lige sat sig.

#Game No : 2675612909
***** Hand History for Game 2675612909 *****
$100 NL Texas Hold"em - Thursday, September 08, 09:30:10 EDT 2005
Table Table 36886 (6 max) (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: kinko12345 ( $188.67 )
Seat 6: AB_illusive ( $206.90 )
Seat 2: ferz83 ( $141.40 )
Seat 3: rhd35 ( $116.15 )
Seat 5: Wynalda ( $81.20 )
Seat 4: ElMacovich ( $79.35 )
ElMacovich posts small blind [$0.50].
Wynalda posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to AB_illusive [ 6 8 ]
AB_illusive raises [$4].
kinko12345 calls [$4].
ferz83 folds.
rhd35 calls [$4].
ElMacovich folds.
Wynalda folds.
** Dealing Flop ** [ 3, A, 7 ]
AB_illusive bets [$10].
kinko12345 folds.
rhd35 calls [$10].
** Dealing Turn ** 2
AB_illusive bets [$22].
rhd35 raises [$44].
AB_illusive??

Kommentarer?
08-09-2005 17:02 #2| 0

Sæt ham allin... Tror han er på A K/Q med en enkelt hjerter. Hvis han også sidder med flushen er det bare rigtig surt, men mon ikke han kalder med de fleste hænder alligevel, han skal jo bare give sig selv 25 % chance for et call...

08-09-2005 17:07 #3| 0
OP

Ville du selv gayraise turn med A K/Q?

- Asger

08-09-2005 17:18 #4| 0

Nej det ville jeg ikke, jeg gayraiser meget sjældent og jeg synes et gayraise i denne situation ville være dårligt spil! Men derfor vil jeg ikke udelukke at nogen kan finde på det...

Jeg bryder mig heller ikke om at blive minraiset, men overvejer du da et fold her?

08-09-2005 17:25 #5| 0

Jeg kan kun se ham lave det move med et set der er rigtig træt af flushkortet, men lige vil se om du har den.
Den anden mulighed er en flush hvor du i langt de fleste tilfælde vil være rigtig skidt ude.

Som jeg ser det er der tre muligheder:

1. Fold
2. Call og prøv at få et billigt showdown
3. Sæt ham allin

Jeg vil ikke mene der er nogen korrekt måde at spille den på, det afhænger af reads og intuition tror jeg..
Man kan sige at du får gode pot odds på dit call, men de effektive pot odds hvis du er ude mod en god flush er ret ringe eftersom han nok er allin på river.
Jeg kan ikke sætte ham på et godt es med én hjerter, det tror jeg næppe der er nogen der gayraiser her som du selv siger.
Jeg tror nok jeg caller og håber at få et billigt showdown selvom det sikkert kommer an på hvilket humør jeg er i ;)

08-09-2005 18:04 #6| 0

Ind med stacken.

Du repræsenterer ikke flush. Derfor kan og vil Villain gøre dette med mange hænder, hvor du vil være foran de fleste gange. Han er ikke nødvændigvis bange for flushen; jeg vil tror, at han tror, at du har et A, hvilket, set fra hans vinkel, vel også er mest sandsynligt.

Desuden er der ikke så mange hænder han kan have, som den fornuftige spiller han nu engang er (!), der giver flush. De eneste er KQ,QJ,JT og T9.

Hænder som sets og A2, ville han vel spille på samme måde; evt. også relativt svage A"er for at få billigt showdown.

Peter

08-09-2005 20:29 #7| 0

Han sætter dig ikke på Flush, fint mixet op. Du rammer, nu skal han malkes. Sæt ham All- Inn. Jeg kan ihvertfald ikke smide den hånd

08-09-2005 21:03 #8| 0

All-in, uden at blinke. Han håber sikkert du har en sort AK, og håber du vil smide den til det "scarecard" der kom på turn.

08-09-2005 21:07 #9| 0

Fold preflop ;-D

Hvis jeg skal hånes med den besked i min tråd, så slipper du squ ikke!

08-09-2005 21:10 #10| 0

68s er meget stærkere end QJo. Den forventede værdi i den første hånd er større.

På et dejligt passivt NL100 bord folder jeg heller aldrig 68s preflop til en big blind. Ca. halvdelen af gangene raiser jeg den endda.

08-09-2005 21:46 #11| 0

86s er en klasse hånd, du taber småt men vinder stort på den så mads NEVER ever fold 86s hvis du kan komme billigt med ;)

08-09-2005 21:59 #12| 0

dvdl -

It"ll never happen again.

08-09-2005 22:28 #13| 0

LOL

09-09-2005 00:43 #14| 0

86s er den gyldne hånd.

Fik den UTG og tænkte jeg ville limpe med og se hvad den bragte. Den bragte mig så 754 rainbow. Jeg better frisk ud da den kommer om til mig, en raiser mig, jeg dobler raskt hans bet.

Turn kommer en K (total rainbow nu), jeg better frisk potten, og han mover all-in - Pænt easy call, det eneste der potentielt kan slå mig her at han har ramt trips og han river sig en båd eller quads.

Riveren er en uskyldig 2"er, og jeg river en dejlig lille pot hjem.

Manden mucker AA - Endnu engang en der lærte hvor farligt det er at slow playe AA :)

09-09-2005 05:39 #15| 0
OP

@Mads: Der er verden til forskel på 86s og QJos. Desuden regner jeg som udgangspunkt med at være den bedste spiller ved bordet - derfor hand selection ;-)

Tak for svarene, jer andre. Lad min stille spørgsmålet anderledes: Er der overhovedet nogen, der kunne finde på at gayraise turn hér, og hvis så, med hvilken hånd?

- Asger

09-09-2005 06:37 #16| 0

Måske kunne jeg gøre det med AQ

09-09-2005 11:42 #17| 0
OP

Interessant.. Hvad ville du så gøre, hvis jeg rykkede ind?

- Asger

09-09-2005 12:40 #18| 0

Ville nok ikke gayraise turn med noget som helst, det skulle da lige være nuts.
Det er også derfor jeg giver en mere negativ fremstilling af hånden end de fleste andre. Gayraise = weak = STRONG ;)

09-09-2005 15:49 #19| 0
OP

@Xizor: Ja, og selv med nuts, ville jeg nok calle turn, og se om Villain ville skyde igen på river.

Anyways, jeg blev oprigtigt ked af det min-raise og overvejede kraftigt et fold. Omvendt kunne Villain umuligt vide hvor han havde mig, og kunne samtidig finde på at folde en dårligere hånd, hvis jeg skubbede.
Jeg valgte derfor at calle turn, og check-folde river hvis endnu en hjerter faldt (eller bordet parrede), eller check-calle river, hvis den var blank. Et blocking bet var praktisk talt udelukket, da jeg alligevel ikke kunne folde til et push (korrekt?).

River er blank, jeg checker, villain better $18 i en pulje på ~$120, jeg caller, og han viser AKos, uden hjerter K.

- Asger

09-09-2005 15:54 #20| 0

Hvis jeg har AQ, vil jeg (måske) gayraise turn for at få et billigt showdown, hvis jeg føler min hånd er marginal og ikke har lyst til at calle et stort skud på river.

Derfor vil jeg som Villain smide den til et turn push.

Det ændrer dog ikke ved, at jeg i dit sted stadig vil pushe turn.

"og check-folde river hvis endnu en hjerter faldt (eller bordet parrede)"

Den tankegang kan jeg ikke lide. Det ligger implicit i det, at du ser en reel, stor mulighed for at du er foran, men liiige vil se næste kort an før du investerer for meget.

Peter

09-09-2005 16:03 #21| 0
OP

Hmm.. min tanke var, at der var en lige så reel stor mulighed for at jeg er bagud og drawing dead. Hvis man så samtidig medregner, at Villain folder til et push en del gange (det tror jeg dog ikke, hans river valuebet taget i betragtning), mener jeg at min bedste mulighed for at få Villain til at begå en fejl, var at calle turn. Det er så selvfølgelig klart, at river kan blive rigtig kedelig og jeg må smide.. Men det kan den lige såvel gøre hvis jeg pusher, og han caller med en hjerter/set.

- Asger

09-09-2005 20:16 #22| 0

Problmatikken i at afvente næste kort er jo, at du ikke får hans penge i midten hvis han kun har et hjerter draw, og ikke rammer.

Det gælder jo om at få din og modstanderens penge i midten mens du er foran, og ikke give ham odds til at call"e. Det andet vinder du jo ikke noget på.

11-09-2005 00:20 #23| 0
OP

@Peter/Hardgrove:
Check lige den her gamle tråd: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=70711

Lad mig eventuelt quote dig: "...men hvorfor vil du raise turn? Hvis du gør det, får du kun action af en bedre hånd imo.". Hvorfor holdningsændringen? ;-)

..hvordan ændrer det den her hånd, at jeg sidder OOP i forhold til dig? Bør jeg stikke ud på river i stedet så?

- Asger

11-09-2005 03:59 #24| 0

Lige da jeg så du linkede til en gammel hånd tænkte jeg straks på den du rent faktisk også linkede til, lol ;)

Dér blev jeg sgu fanget med næsen for langt fremme..

Ej, problemet er, at du, som du selv siger, er ude af position.

I min hånd, har Villain med meget stor sandsynlighed enten en (højere) flush eller også er han ude i et bluff. Det virker underligt oop at checkraise med hænder som 2 par og sets på det board. Ja, selvfølgelig kan have have en høj klør alene, i hvilket tilfælde mit spil ikke er optimalt, men jeg mener, at de gange han bluffer kompenserer for dette.

Jeg skal jo selvfølgelig forsvare mig selv... ;) derfor er mit argument, at jeg mener at positionen er altafgørende her. Pot-kontrol er ét aspekt. Et andet er, at jeg ved at 3-bette turn i min hånd klart signalerer flush; det er ikke tilfældet i din hånd. Hvis du eksempelvis havde to par i din hånd, ville du være nødt til at tage en turnbeslutning, om modstanderen har flushen og så vurdere ud fra det - og her ville du så ofte skubbe med 2 par e.lign. Desuden er der langt flere skræmmekort i din hånd end i min, da jeg ser set-sandsynligheden som langt større her.

Det blev lidt rodet, håber dog meningen er klar.

Peter

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar