NL100 på Ongame, 6 handed
Jeg har ikke mødt villain før denne session, hvor han har spillet 30/22 over 23 hænder.
Jeg har 3bettet en enkelt gang før og taget ned pre - dog ikke mod villain.
Min normale linje ville være at raise floppet og bygge potten. Men nu har vi position mod en tilsyneladende aggro villain, så jeg vælger at trappe lidt. Mit egentlig spørgsmål går på, om vi profitabelt kan skubbe river? Jeg synes nemlig jeg repper stærkere end jeg er (flush/straight), hvilket måske ikke er for heldigt?
Hand Information
$1 BB (6 handed).
Table Information
Seat 1: elrubio x ($136.91)
Seat 2: hero ($104.5)
Seat 6: chowpungkong ($98.5) Dealer
Seat 7: _saori ($107.96) Small Blind
Seat 8: kafengos1 ($100) Big Blind
Seat 10: gutterball23 ($111.63)
Dealt to hero
Preflop (Pot: $1.5)
gutterball23: FOLD
elrubio x: RAISE $3
hero: CALL $3
chowpungkong: FOLD
_saori: FOLD
kafengos1: FOLD
Flop(Pot: $7.5)
elrubio x: BET $5.3
hero: CALL $5.3
Turn(Pot: $18.1)
elrubio x: BET $11.1
hero: CALL $11.1
River(Pot: $40.3)
elrubio x: BET $29.1
hero: ALL-IN for $55 mere
NL100: Linje med set?
synes linjen er fin hvis du bare flatter river.
din hånd bliver lidt lavet om til et bluff, hvilket er dumt da vi stadig har en fin portion showdown value.
Raiser pretty much altid det her flop. Du repper en del draws og ikke ret mange valuehænder. Som spillet betaler jeg bare ned. Kan ikke se hvad han skal betale river med.
Som <3imo. Mod en Villain du ikke har historik med raiser jeg også bare floppet og repper super tyndt. Han kender alligevel ikke til dine tendenser på flop (hvor ofte du flatter kontra raiser etc). Mod en Villain du har spillet en del mod kan jeg meget godt lide flat for at beskytte din callingrange på floppet, som må være temmelig bred her.
River er nok for tynd at raise.
Synes flat kan være fint på flop, hvis han er aggro og barrelhappy, men raise er også fint.
River er jeg helt pas på, tror du virkelig du er foran hans callingrange? Det er trods alt muligt for ham at have 9 combos af bedre sets, omkring 7 combos af flushes og lad os sige like 2-3 combos af 5x. Dvs vi skal finde over 19 combos af dårligere made hands der calller - I doubt it.
Så kan det godt være vi skal skære lidt ned på combos vi er bagud, fordi han nogle gange er scared med sets og checker, but still.. ret spew imo
Jeg er ret enig med jer i, at river er for tynd. Ved ikke lige hvorfor jeg fik skubbet i spottet.
Er der nogen som vil raise turn for måske at få det ind imod K/Q high FD?
vil faktisk mene at raise turn er ganske godt. esset kunne sagtens have ramt ham og hvis han sidder med K/Q♣ ville vi få ret meget value. + vi drawer til en del outs hvis han selv har den.
dog ved jeg ikke om vi begynder at vise for meget styrke til miste value fra en Ax
raiser turn hvis ikke jeg raiser flop. Der er så mange lortekort der kan komme på river, der ødelægger vores hånd. Han kan sagtens både have Ax, Aces up og en del draws som han gerne 3 bet shover turn. River skal dog kaldes som spillet.