NL100 - Linjetjek

#1| 0

Hallow.

Jeg er mildest talt ikke særlig tilfreds med, hvordan jeg får spillet den her hånd, så jeg kunne godt tænke mig lidt feedback på de tanker, jeg gjorde mig, da jeg spillede hånden, samt andre bud på hvordan PN mener, den skal spilles.

Jeg har ikke det vilde read på Villain. Faktisk har jeg på tidspunktet hvor hånden spilles, ikke spillet andet end 10-15 hænder med ham. Jeg ved dog, at han ikke reloadede, da jeg lagde mærke til, han sad med $87 på et tidspunkt. Jeg ved ikke, hvad han kom til bordet med, fordi jeg sad ude pga. computerproblemer. Der er af samme grund ikke rigtig nogen historik mellem Hero og Villain, og han har vel heller ikke rigtig noget read på mig.

Full Tilt Poker Game #30098493885: Table Story (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 17:59:36 ET - 2011/04/24
Seat 1: V S A L A T ($100)
Seat 2: 0 Andy Cash 0 ($28.10)
Seat 3: SbIS ($111.20)
Seat 4: borneodreams ($100.60), is sitting out
Seat 5: Villain ($106.90)
Seat 6: Hero ($186.75)
Villain posts the small blind of $0.50
Hero posts the big blind of $1
The button is in seat #3
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [4 2]
V S A L A T folds
0 Andy Cash 0 folds
SbIS folds
Villain raises to $3
Hero calls $2
*** FLOP *** [8 Q 6] - POT: 6
Villain bets $5
Hero calls $5
*** TURN *** [8 Q 6] [T] - POT: 16
Villain bets $8.50
Hero calls $8.50
*** RIVER *** [8 Q 6 T] [J] - POT: 33
Villain checks
Hero bets $22

Jeg er klar over, at mit preflopcall kan diskuteres, men position, SC, og jeg-har-lige-lyst-til-at-spille resulterede i et call.

Jeg rammer floppet lige i røven, og min første tanke er egentlig at raise ethvert bud. Jeg bliver dog i tvivl om det er det rigtige move efter han næsten potter. Ikke fordi jeg er bange for en højere flush, men eftersom det viser syg styrke at raise det flop uden nogen historie, og når han selv viser ret stort styrke. I bakspejlet synes jeg et raise havde været meget bedre.

Turn er en ikke det bedste kort for ham, da det completer et par straightdraws. Men spørgsmålet er om han er bange for det. Jeg tænker, at man ikke rigtig raiser andet end en flush på turn her, så her synes jeg godt et call kan forsvares.

River kan være et godt og et skidt kort for ham, og jeg er egentlig lidt i tvivl om han checker for at c/f eller c/c.

Skyd løs!

25-04-2011 03:10 #2| 0

Fold preflop...

Raise floppet for value inden flere scarecards kommer. Du kan sagtens reppe andet end en flush her, bl.a. semibluffs med A høj, villain caller med mange par+klør kombis osv.

Forstår ikke, hvad du er i tvivl om på river? Hvorfor er det relevant om han checker for at check-folde eller check-calle? Du har et soleklart valuebet...

25-04-2011 03:18 #3| 0

Jeg mener aldrig jeg har sagt, at jeg er i tvivl om river :)

25-04-2011 04:43 #4| 0

Okay. Men spørg dig selv på floppet:

1) Kan villain suge ud på mig / taber jeg action ved scarecards?

2) Kan villain kalde med værre hænder, hvis jeg raiser?

Når du har svaret på disse, så bør du også have en god idé om, hvad du skal gøre.

25-04-2011 06:10 #5| 0

Kan ikke se hvad du er utilfreds med?... Du laver et fræk call og rammer, som du siger, lige i røven... du caller den hele vejen, som leder du efter flush, altså har Acxx eller noget i den stil. På river ku det opfattes som desperation at du raiser for at bluffe den hjem.

Jeg synes du spiller den lækkert, måske bare mig...

25-04-2011 08:43 #7| 0

Et raise på turn er elendigt imo, da det 99% af gangene er en flush når en modstander gør det.

men fold pre og raise floppet og kom ind med stakken om nødvendigt.

25-04-2011 13:15 #8| 0

Preflop:

Nok lidt marginalt call. 3bet eller fold.

Postflop:

Jeg raiser floppet eller spiller den som dig (c c bet). Jeg foretrækker nok flop raise. Her repper jeg nemmest air eller semi-bluf.

25-04-2011 16:29 #9| 0

Preflop skal der bare muckes.

På floppet raiser jeg ca. 100%, ligesom jeg ville gøre med Ax, to par, set etc. Reelt sidder vi bare og giver gratis kort, uden at vide hvordan vi står hvis i falder, og med garanti for at vi kun får action hvis vi er slået.

Som spillet raiser jeg turn, da jeg ihvertfald ikke giver flere gratis kort og svære beslutninger på en river.

River giver vist sig selv.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar