NL100 på ongame
Jeg har spillet ca 50 hænder på bordet og har ikke set villain før. Han virker dog ikke fisket. Jeg har ikke set ham out of line.
Vi har ikke fået vores stacks på nogen besynderlig måde
Stats er
Hero: 24/24/8
Villain: 27/24/5
Seat 4: josematte ($72.50 in chips)
Seat 5: rozer09nnc ($113.20 in chips)
Seat 6: tommygunne1 ($202.20 in chips)
Seat 7: Verdandi111 ($82.50 in chips)
Seat 10: Hero [K♥,A♣] ($149.15 in chips)
ANTES/BLINDS
rozer09nnc posts small blind ($0.50), tommygunne1 posts big blind ($1),
PRE-FLOP
Verdandi111 folds, Hero raises to $3, josematte folds, rozer09nnc folds, tommygunne1 calls $3.
FLOP [board cards: 5♦,K♣,9♥ ] - $6,50
tommygunne1 checks, Hero bets $3.50, tommygunne1 raises to $11, Hero calls $11.
TURN [board cards: 5♦,K♣,9♥,4♣ ] $28,50
tommygunne1 bets $22, Hero calls $22.
RIVER [board cards: 5♦,K♣,9♥,4♣,9♦ ] $72,50
tommygunne1 bets $166.20 and is all-in, Hero folds.
Hvad synes folk? Synes ikke det er særligt ofte jeg støder på denne linje fra folk med mindre vi har en historie eller de har en monster.
Alligevel kan jeg heller ikke folde turn synes jeg..
NL100: Linjetjek med AKo
Det minder godt nok om et fold det der... Jeg synes call turn er ok, folk på de limits (formoder jeg) er ikke i stand til at bluffe 3 streets ret ofte, så du drysser bare river
Obv virker det til han er aggro nok til at checkraise gutshots osv, men han skal godt nok være suicidal for at bluffe her, især fordi din range primært er hænder som Kx og AA, og 9'eren er vel ikke HELT usandsynlig i din range (især fordi 9x♣ kan være i din range).
Fold ser helt fint ud.
Reraise flop eller turn. Så ved du nogenlunde hvor du står henne.
Hvad mener du han har på flop og turn???
@n1co18
Fair nok du er bedre end manden og at du mener han er helt off, men så vær da konstruktiv i stedet for at opføre dig som om du ejer stedet :). Synes sgu det er blevet din standard linje i det her forum efterhånden, og det tilter mig grotesk
Så skal der godt nok ikke meget til at tilte dig, du kan jo bare sætte mig på ignore så? Jeg synes bestemt ikke jeg snakker som om jeg ejer stedet, og den comment til hephej var ment i en venlig tone, så chill mayn..
Det er da overhovedet ikke standard, better nok 4,5-5 her ;)
Når jeg har air mod fisk, better jeg like 50-60% af pot og 85-95% når det er for value, da de er sick exploitable hvad der angår betsizes.
Synes også cbettet er lavt, endda små induce ish måske?
Men villain er ikke fisk. Mere sandsynligt at han er reg.
Jeg cbetter stort set altid halv pot på tørre flops. Ser ingen grund til at bette mere. Men det er ikke det denne tråd skal handle om ;)
Synes du mister for meget value de gange du har ramt med så lavt et cbet i single raised pot. Derudover er det halvinducende, og det har vi egentligt ikke lyst til på dette board, når vi ikke kender villain bedre.
Syntes det er fint at bette lidt over halv pot på tørre flops og lidt tungere på våde, bare man formår at holde diciplinen og ikke ændre det ud fra hvilken hånd man har, hvilket er min erfaring kan være svært.
@OP
Enig med walth, syntes det er fint spillet også fordi du jo sagtens kan sidde med monster selvom du bare caller han raise på flop og hans bet på turn, når bordet er så tørt.
Omvendt forventer man måske ikke så ofte villan fast-player alle hans monsters, på det her flop, men før vi har et read, tror jeg ikke den er +EV at lægge for meget vægt på
@Hejhep
Lyder som om din plan med at raise flop eller turn så er at folde hvis han kommer over toppen, hvis det er rigtig, har jeg ret svært ved at se formålet med dit raise ud over du vel får villan til at drysse alle de hænder vi er foran mod og kun calle/reraise med hænder der slår os? Altså næppe et spot hvor villan bare lige går broke med KJ ish. og vel ca. 0 draws vi beskytter mod.