NL100 @ OnGame
KKTomi85 spiller 76/46/4.6 over 48 hænder med en 3bet % på 31.6 og F3bet på 0 %, dog kun over en mulighed. Har ikke set ham være speew postflop endnu, men ud fra preflop stats må vi antage han er det.
***** History for hand R5-53137412-475 *****
Start hand: Sat May 15 17:42:22 GMT+0200 2010
Table: Concepcion [53137412] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.50/$1, Real money)
User: HERO
Button: seat 9
Players in round: 5
Seat 3: HERO ($100)
Seat 4: .Rorschach. ($194.85)
Seat 5: Hihiihiii ($102.50)
Seat 8: KKTomi85 ($133.95)
Seat 9: spiced_4gold ($103.25)
HERO posts small blind ($0.50)
.Rorschach. posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to HERO: [Q♣, 9♠]
Hihiihiii folds
KKTomi85 raises $3 to $3
spiced_4gold folds
HERO raises $9.50 to $10
.Rorschach. folds
KKTomi85 calls $7
--- Dealing flop [8♦, 9♣, 6♠] - $21
HERO bets $12
KKTomi85 calls $12
--- Dealing turn [K♦] - $45
HERO checks
KKTomi85 bets $22.50
HERO calls $22.50
--- Dealing river [A♥] - $90
HERO checks
KKTomi85 bets $45
HERO calls $45
Mener PF er fint da vi så tit tager den ned, da han åbner hele sin range i CO, samtidig med at det nok er ekstremt profitabelt at spille alle høje kort mod sådan en type spiller.
Flop synes jeg selv er rimelig standard, jeg kunne godt nok have bettet noget $18-19 stykker, men $12 kan også induce til et raise.
Turn mener jeg er close mellem BC og CC. Vi skal selvfølgelig charge en del draws på det ekstremt koordineret bord, men samtidig kan et check vel rigtig tit induce et bet. Det er selvfølgelig planen at CC ethvert riverkort undtagen 7.
River er vel et easy call, jeg tvivler stærkt på at han kan finde ud af at valuebette noget dårligere end A9 og A8 som måske endda er close for ham.
NL100: Linjetjek med Midpair mod donk
Turn check synes jeg er decideret horribad. Der ligger 66 draws og du har top par mod en 76 VPIP mand. Bet, og bet stort. Helt pas på linjen overall, og har ingen ide om hvad du skal gøre nu da jeg mener turn fejlen skewer hånden helt off. At du så også vil cc turn og cc river, er bare endnu mere spew mod sådan en mand. Klassisk eksempel på en forfærdelig adjustment til en mand der sidder og giver penge væk.
Pas på river, sikkert fold, men jeg ved det ikke.
Q9o vil jeg tro er for marginal en handske at begynde at lege 3bet OOP med. KT eller der omkring, så er jeg bag dig, med mindre han spiller fit or fold med sin 0% fold to 3bet. Du burde have hans fold to cbet stat.
Turn er så godt som blank, så det er rimelig weird at checke den... ud og charge draws, skyd igen (som joonas).
Ham her kan have any two!
Du vælger at smide et buyin til midten med 3. par, uden at have den fjerneste idé om, hvad gutten har. Jeg havde nok foretrukket at vente på et bedre spot. Manden spiller stort set alle hænder, så mon ikke der kommer en bedre mulighed for at pelse ham?
Hvis du vil spille sådan der, kan du lige så godt gå på rouletten...
(Jeg er dog ret sikker på, at du vinder hånden, siden du har postet den, men det ændrer ikke ved, at jeg synes den er ringe spillet)
Edit: Jeg havde foldet Q 9 i SB...
Er ikk vild med dit 3bet pre. Villian vil kalde med en bred range, så hellere gøre det med en bredere value range, der kan floppe bedre, +any two facecards.
Som spillet vil jeg skyde lidt mere på flop 15-16 og 35 turn og shove det sidste på river, selvom den er klam. Hælder nok mere mod cc river A.
har intet imod 3bet pre egentlig, men så skal du altså også have erfaring med at kontrollere og styre sådanne pots...
synes du har det nemmeste turn spot jeg har set i årevis, BET og jonas er spot on bet STORT...
Det kan godt være det er mere +ev at bette på turn, men jeg synes i gør det mere oplagt end det er. Vi har ikke med en loose passive 72/2 spiller at gøre (hvor jeg selvfølgelig better 100/100) men mere en der virker utrolig speewy i det.
joonas
Synes du er helt way off med din kommentar om at det er spew cc turn og river mod sådan en spiller. Det er jo netop sådan en ekstrem speewy donk vi kan cc turn og river profitabelt mod, hvis det ikke er sådan en spiller vi skal cc ned mod, hvem så? Det er så ufattelig sjældent at man pludselig ser en random Kx eller Ax han laver om til et bluff her.
7913
Hvor får du fra at jeg ikke har den fjerneste idé om hvad han kan sidde med? Du kan ikke bare se bort fra det at man stort set aldrig ser marginale made hands blive lavet om til bluff her, hvilket polarisere hans range. Jeg fatter intet af du vil vente på et bedre spot, det er jo ikke fordi vi vader i gode spots når vi kæmper om hans penge samtidig med at 3 andre regs iso-raiser og iso 3-better så snart muligheden er der.
@Viggo
Det er decideret forkert. De typer skal valuebettes, specielt her. Der er kæmpe valueforskel i de to ting. Laver om til bluff? Manden ved ikke hvad han selv laver, caller alt der ligner overs osv på floppet. Manden spiller med 100% sikkerhed KQ sådan her nærmest hver gang, tror du overtænker helt ekstremt hvilket menneske vi har med at gøre. Vi skal spille for ren og skær value her. Polariserings snak osv, altså det er dybt dybt dybt godnat og vejen til fattiggården at tænke i de baner mod sådan en mand.
Jeg er helt pas på, hvorfor du mener at CC turn og river med din hånd og på det her board, er bedst imod en dårlig aggro donk....
"det er jo ikke fordi vi vader i gode spots når vi kæmper om hans penge samtidig med at 3 andre regs iso-raiser og iso 3-better så snart muligheden er der"
Samtidig er det jo heller ikke skide Fed, at være os der sidder og doubler Aben op..
Grunden til, at jeg skriver, at du ikke har den fjerneste idé om, hvad han har er, at han spiller any two.
Et bet på lige godt halv pot får ham ikke til at smide hverken et overkort eller bare noget, der lugter af draw. Ergo har du ingen anelse om, hvad han sidder med. Og da slet ikke, når du vælger at checke turn.
Er du uenig i dette, må du meget gerne forklare hvorfor. Måske er det et leak i mit eget spil, som jeg kan profitere af at rette.
Mht, at du ikke vil vente på et bedre spot, lyder det som om, at du forcerer dit spil, fordi du vil have fjolsets penge, før de andre tager dem.
Jeg mener stadig, at du smider pengene til midten i blinde og håber det bedste. Bare fordi du frygter, at en anden tager pengene før dig. Ved at spille på denne måde mener jeg, at du fjerner en (stor) del af den edge du har imod fjolset, fordi du blot lukker øjnene og håber det bedste. Med andre ord spiller du på hans præmisser...