Villain er en aggressiv satan, jeg har til at spille 45/31/1.3 over 80 hænder. Eller det vil sige, at han er aggro preflop, men samtidig trykker han en del på bremsen, når der begynder at komme fælleskort.
Hans range for at åbne preflop er milevid, så jeg vil mene, et 3bet er tæt på standard i det spot her.
Mit eget image er forholdsvis rent, og jeg har endnu ikke, hvad der bare kunne minde om at have clashet med villain.
Min plan på floppet er at bet/calle og bare komme til midten asap. Det bliver dog desværre ikke en mulighed. Hvad gør folk på turn? Jeg kan ikke rigtig hive value ud af dårligere hænder længere (kun draws, men de er en lille del af hans range). Jeg checker aktuelt for at bare dårligere hænder inde og underreppe min hånd. Like or dislike?
På river vælger jeg at vbette lavt for at få et call fra 77-TT. Planen var at kalde et shove, selvom det så ikke ville være med armene i vejret.
Kommentarer på samtlige streets modtages med kyshånd.
saw flop
SB ($99.90)
BB ($31.30)
UTG ($57.75)
MP ($100.35)
Hero (Button) ($106.40)
Preflop: Hero is Button with J♠, A♣
[color=#666666]1 fold, [color=#CC3333]MP bets $4, [color=#CC3333]Hero raises $12, [color=#666666]2 folds, MP calls $8
Flop: ($25.50) 2♥, 5♠, J♥ [color=#009B00](2 players)
MP checks, [color=#CC3333]Hero bets $18.85, MP calls $18.85
Turn: ($63.20) 6♦ [color=#009B00](2 players)
MP checks, Hero checks
River: ($63.20) 4♥ [color=#009B00](2 players)
MP checks, [color=#CC3333]Hero bets $29, MP calls $29
NL100 - Linjetjek w/ TPTK i 3bettet IP
"Hvad gør folk på turn? Jeg kan ikke rigtig hive value ud af dårligere hænder længere (kun draws, men de er en lille del af hans range)"
What? med tendenderne i villains postflop-spil in mente, er det så ikke bet-bet-bet? Der er vel masser af dårligere TP's og pp's og, som du selv siger, draws i villains range.
Får du ikke stakken ind hvis du better ½PS på alle streets?
Selvfølgelig er der value at hente fra dårligere hænder på turn (Jx). Bet 40 eller skub.
Når du vælger at 3-bette AJo preflop, så kan du ikke andet end bet-bet-bet på det perfekte flop til dig. Pot-kontrol med TPTK i 3-bettet pot for 100 BB's på drawheavy board mod løs donk eksisterer altså ikke.
Når det så er sagt er AJo en af de handsker jeg meget sjældent 3-better.
MVH Skod
Jeg tror ofte han sidder med KJ eller QJ her på baggrund af din beskrivelse af ham.. Send pm hvordan det gik :)
Mener det var Thyssen der engang sagde, at det ikke giver mening at 3-bette for ikke at gå død når man rammer 100bb dybe...
Som djoffer med den ændring at man ikke skal 3bette hænder som AJ hvis man ikke vil gå broke med TP!
Ja jeg plejer normalt ikke at 3 bette AJo,men mod en super aggro type kan jeg finde på det for at variere mit spil. Men når du så rammer floppet som du gør,så er det da bare at skyde videre på turn. For der er masser af value at hente fra dårligere hænder,og skulle han være på farve træk er der jo ingen grund til at give gratis kort. Så jeg ville sende et bet på omkring 3/4 pot afsted, og sidder han med KJ/QJ så betaler han alligevel.
MVH Peter
Skyd turn any day mod en maniac. Som flere andre er inde på, så er det generelt en skidt idé at 3bette pre for så at sløve ned på et board du rammer lige i røven. Hvis du ikke vil spille for stakken her, så lad være med at 3bette.
Turn er rimelig skidt imo. Du giver frikort til draws - BET BET BET