Jeg har netop 3 bettet villian et par gange, hvor han måtte folde, og floatet ham sidst vi sad, som vi gør nu, og raiset ham ud på floppet. Hans stats er 24/20/oo (50 hænder)
Full Tilt Poker Game #11897100943: Table Gunn (deep 6) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 8:37:01 ET - 2009/04/27
Seat 1: MasterS86 ($208.10)
Seat 2: Hero ($276.65)
Seat 3: joaosimaobh ($100.50)
Seat 4: Psalms18_34 ($40)
Seat 5: tehmaulwurf ($200)
Seat 6: ciprofu ($75.05)
joaosimaobh posts the small blind of $0.50
Psalms18_34 posts the big blind of $1
The button is in seat #2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero[Jd Qd]
tehmaulwurf raises to $3.50
MasterS86 has 15 seconds left to act
MasterS86 folds
Hero has 15 seconds left to act
Hero calls $3.50
joaosimaobh folds
Psalms18_34 folds
*** FLOP *** [Td 5d 4d]
tehmaulwurf bets $6
Hero raises to $18
tehmaulwurf raises to $48
Hero ?
Skal vi skubbe stakken ind, eller kan vi få mere ud af et andet play?
NL100: made flush 2 BI dybe
ups, forkert kategori. Se bort fra denne, postet under NL/PL analyse i stedet.
Jeg skubber stakken ind her efter lidt betænkningstid. Da set og A♦ 10 sagtens være på tale og ødelægge det lidt for os på turn. Især kan han godt ha luft med det spil du har vist overforham indtil der.
(Instant) ship stacken.
Der kan komme mange klamme turns både for os og villain. En 4. ruder er scarecard for villain med mindre han self holder A♦. En parred turn er også klam for os.
Edit: Har flyttet tråden for dig.
"Især kan han godt ha luft med det spil du har vist overforham indtil der."
...og så vil du pushe? Giver jo ingen mening:S
Jeg pusher, men det er mere ud fra den betragtning, at han nok er træt af dig og derfor betaler dig løst af - like overpar no ♦
SS
Det er ikke specielt sandsynligt at hvis Hero kun kalder postflop lugter den da man ikke kalder det board med et semidraw til det reraise, altså vil det betyde at villain ikke fyrer afsted på turn -> ergo der er lisså stor value i skubbet som i at kalde.
TheGreek
SS mener, at din sætning "Især kan han godt ha luft med det spil du har vist overforham indtil der." ingen mening giver, og heller ikke jeg.
Hvis vi mener, at han har luft, så skubber vi jo ikke, fordi villain ikke kalder med "luft", men derimod caller, og håber han er ringe nok til at skyde et street mere.
Billund
Ved ikke hvad teorien siger, men i praksis caller jeg for netop at ligne en som søger en ruder mere.. Ved blank turn skubber jeg.. Ved et par bord kommer jeg nok heller ikke væk, mens jeg ved en 4. ruder nok ligger mig til et stort bet.. Måske for scared, men sådan tror jeg at jeg spiller den :-)
caller man virkelig et reraise til 48 med henblik på en ruder mere? Jeg ville aldrig når vi sidder med 270 og spiller nl100? Det må villain da osse vide, NL100 har da relativt godt niveau.
Tror ikke MAN nødvendigvis gør, men jeg kalder engang imellem med A eller K i farven her, hvor jeg måske samtidig har ramt bordet..
Som du selv skriver, så er value vel næsten det samme ved et kald kontra et skub..
Ved at kalde kan han forsætte med et evt bluff, mens vi selvf stadig får dem ind, hvis han nu har TPTK, måske med farven, som så udebliver på turn..
Det er vidst en smagssag.
ok, Tak for indlæggene. Det virker som om der er lidt uenighed om linien, dog en overvægt for skub. Er der flere der har en mening om sagen?
Jeg er nok mest selv til at skubbe stakken ind, selvom jeg har provokeret og han kan 3 bette meget light.
Det der ikke taler for slowplay:
Kriterierne for at slowplaye er at han skal kunne forbedre sin hånd så den bliver stærk, men stadig svagere end min - hvordan skulle det lige ske her?
I øvrigt skal vi ikke slowplaye hvis der er dels er en pæn sandsynlighed for at han kan blive bedre end os, dels er en pæn sandsynlighed for kort der ødelægger markedet. Hvis bordet bliver parret kan vi komme bagud, og vi har meget svært ved at komme væk, alle ruder dels ødelægger vores marked, dels kan bringe os bagus. Det taler ikke for et slowplay.
Det der taler for slowplay:
Han kan sagtens være træt af mig her, han kan sagtens 3bette floppet meget light, og give den et skud til på turn som vi så kan skubbe ind over. Dog kan han også på baggrund af dette kalde vores skub light.
Jeg synes der er tungest argumenter for at jamme stakken ind.
Vil mene at stakken skal skubbes.
Du er aldrig bagud her, A♦K♦ er den eneste hånd med to♦ jeg ser ham raise pf (med de stats han har) når du sidder med Q♦ og J♦, og T♦ falder på flop.
Jeg tror du ser AK hvor den ene er en ♦ ca 75% af gangene, og et sæt resten af tiden, måske en sjælden gang et overpar uden ♦ hvis han er spasset helt ud. En eller anden med pokerstove kan sikker regne odds ud, jeg magter det ikke.