Button er Partys største donk. 55/10/2. Han clickraiser ofte på knappen, og har foldet til mit efterfølgende raise fra BB flere gange. Han vil stort set altid folde hvis jeg 4-better, så vælger at calle preflop.
Han er typer der ikke slipper en hånd, når han sidder med et højt par fra starten, eller rammer en del af bordet.
SB er en regular, meget stabil spiller. Har ikke set ham før, men har spillet +300 hænder med ham i dag. Han er i stand til at skifte gear afhængigt af bordet. På dette bord spiller han 24/21/3, men har også set ham spille 16/12.
SB ($162.60)
Hero ($144.05)
UTG ($108.95)
MP ($113.93)
CO ($107.35)
Button ($320.22)
Preflop:/ Hero is BB with J♦, J♠. SB posts a blind of $0.50.
3 folds//, Button raises to $2/, SB (poster) raises to $7.5/, Hero calls $7, Button calls $6.
Flop:/ ($24) T♣, Q♣, J♣ (3 players)/
SB bets $17, Hero?
Hero siger hmm, og? Skubber? Hvis vi skubber, folder Button sandsynligvis alle hænder vi er foran, måske undtaget en eventuel A♣ Qx. Hvis vi caller, hvad er så vores plan på turn?
SB betaler os sjældent af med hænder vi er foran, undtagen TT og måske A♣ Ax.
Der er rigtig mange scare cards på turn, så er lidt i tvivl om det bedste play her.
NL100: Middleset på monotone flop
Bemærk i øvrigt stacksizes. Da vi effektivt er 150xBB dybe, er de lidt skæve i forhold til f.eks et flop push.
Villain SB betaler i øvrigt nok også med K♣ Kx, som vi er marginalt foran, hvis vi skubber.
Som du selv nævner er det sort at skubbe 137 ind i en pot på 41. Du har en stærk hånd men ikke nødvendigvis den bedste. AK er bestemt en mulighed her. Jeg kalder og ser turn an (med mindre der bliver raiset bag mig. QQ kan heller ikke udelukkes - men da der ikke findes overset kan den mulighed vel ignoreres :)
sunek
Jeg siger ca. 65, og caller et push. Reevaluer turn, hvis han caller.
sune: Hvad kigger vi efter på turn? ;) Der er ikke mange kort vi godt vil se. Folder vi til et bet på alle 9, A, K, ♣ turns? Hvad er vores plan hvis villain better stærkt på en blank?
Mancini: Hvis vi raiser, folder button bag os alle hænder vi ellers kunne have fået med. Han er typen der godt kan calle med Qx i dette spot hvis vi caller.
Hvis vi raiser, hvilken range vil en sane villain pushe med, som vi er bare tilnærmelsesvist godt inde mod.
Tænk også på villains opfattelse af vores range. KK+ er ret usandsynligt efter at vi flatcaller på floppet.
@ Roger
Jeg skal først og fremmest ærlig tilstå, at jeg ikke er meget inde i PT og PAHUD. Hvis du/nogen kan forklare nærmere, vil det hjælpe mig en del.
Men som jeg forstår dit read på den fornuftige villain, så beskriver du ham som en spiller der er i stand til at skifte gear. Derfor må hans range være rimelig bred i dette spot, da han også ved, at Button er donk. Noget kunne dog tyde på, at Villain har ramt floppet, idet han byder ud i to mand. Rigtig nok, at Button sandsynligvis vil folde mange holdings, men floppet er ufatteligt farligt.
Det kommer an på mange ting, hvad vi skal gøre. Hvad vil vi gerne opnå, er vi klar til at smide en stor hånd og sidst men ikke mindst, kan vi spille tricky i en 3-way pot.
Caller vi, går jeg ud fra du mener, at Villain også caller? Problemet er, at kan nemt få betaling fra en masse draws, selvom der er bettet og raiset. Kan han smide K ♣ Qx? Smider han QT, QJ eller A ♣ T/J/Qx?
Det er muligt, at vi ikke får pengene ind mod den fornuftige. Men han får lov at betale med A ♣ Ax, K ♣ Kx eller A ♣ Qx.
Jeg ved ikke, om du er enig med mig i dette?
Popper den til 65-70 stykker, caller et push. Jeg checker bagved alle A, klør og 9'ere og håber på at fylde op, ellers lukker jeg ned. Fylder vi op pusher jeg turn, hvis checket til.
Jeg synes der skal gives på nakken her. Måske ikke all-in, men til en 55-65 stykker, call push. Selvom vi er bagud har vi outs, og vi kan sagtens få calls fra dårligere hænder, fra begge spillere. Om ikke andet skal de betale for flere kort hvis de har en enlig ♣. Vi kan ikke risikere en stor pot for måske at hive $17 ud af button hvis han måske sidder med en dame.
Vi har et set på et ekstremt draw heavy board = raise. Poker er nemt.
Mancini: PT statsne er Voluntarily put in pot / Preflop raise / Total aggression factor.
24/21 er TAG, men med meget bred åbningrange (på NL100, hvor der er så mange passive spillere - på højere levels, er det rimeligt standard TAG).
Statsne er taget med, for at give en idé om villains spil - da han har svinget så meget fra bord til bord, og jeg kun har 300 hænder på ham, siger det ikke meget om hans reelle stats. Kun at han tilpasser sig bordet bedre end de fleste spillere.
Vi vil gerne have button med i potten, men vi skal selvfølgelig også passe på, da de fleste turn cards er scare cards.
Button smider langt de fleste hænder vi slår, hvis vi better. Alle to par, og langt de fleste A[x] comboer. Han kan have tonsvis af draws, men hvis vi beskytter mod hans eventuelle draws, er vi til gengæld sårbare over for SB.
joonas & Bald: Jeg kan sagtens se ræssonen i at raise, men jeg synes at situationen gør den lidt speciel.
Hvis vi raiser og caller et push, investerer vi 136 i en pulje på 296. Vi skal have godt 45% for at det er en god investering.
Prøv at sætte SB på en range der pusher over et raise, hvis i også ser hånden fra SBs synspunkt.