NL100 når de caller 4bettet WTD?
Dette skyldes nok at jeg ikke kan forestille mig nogen hænder der må være gode at calle et 4bet med så derfor kan jeg ikke realistisk sætte en rimelig range op.
Nr.1
Villain er 25/22/2.3 og 3better omkring 10% i position.
Jeg er TAGish
SB ($106)
BB ($109)
UTG ($81.58)
UTG+1 ($101)
Hero ($113)
BTN ($168)
Dealt to Hero A♦ K♠
fold, fold, Hero raises to $3, BTN raises to $11, fold, fold, Hero raises to $25, BTN calls $14
FLOP ($51.50) 8♠ 5♣ 8♣-----eff stacks 89
Hero bets $26, BTN calls $26
TURN ($103) 8♠ 5♣ 8♣ 7♠
Hero checks, BTN checks
RIVER ($103) 8♠ 5♣ 8♣ 7♠ 4♠
Hero checks, BTN bets $103, Hero folds
Nr. 2
SB er 52/22/3.3 over 40 hænder
BB er donk og 38/29/1 over 22 hænder.
SB ($133)
BB ($21.85)
Hero ($100)
BTN ($95.40)
Dealt to Hero A♠ K♥
Hero raises to $3, BTN calls $3, SB raises to $5, BB calls $4, Hero raises to $25, fold, SB calls $20, BB calls $16.85 (AI)
FLOP ($74.85) J♦ 5♥ 3♦ ----eff stacks er 75BB her.
SB checks, Hero checks
TURN ($74.85) J♦ 5♥ 3♦ 2♠
SB checks, Hero checks
RIVER ($74.85) J♦ 5♥ 3♦ 2♠ 5♣
SB checks, Hero checks
Nr.3
Villain er 38/14/1.3 og eff stack på flop er ca potsize.
SB ($103)
BB ($20)
Hero ($193)
BTN ($58.60)
Dealt to Hero A♣ K♣
Hero raises to $3, BTN raises to $6, fold, fold, Hero raises to $19, BTN calls $13
FLOP ($39.50) 3♦ 8♥ Q♠
Hero ?
Bumper lige denne her med lidt mindre tekst :)
Hånd 1:
Fint at 4bette når villain sidder på btn, og 3better meget. I dette tilfælde 4better jeg nok lidt mere (28'ish), da I har lidt flere BB's end normalt, og for nemmere at kunne stacke af de gange jeg rammer A eller k. Undlader nok at c-bette et flop, som du får, da det rammer villains range okay, og han muligvis ikke engang folder mellempairs til et cbet.
Hånd 2:
Fint nok at åbne højt pf, men jeg checker nok også bare ned, og håber på at få et showdown.
Hånd 3:
Utroligt tørt board. Jeg cbetter og forventer, at tage den ned de fleste gange. Villain skyder nok ikke selv medmindre han har ramt, så jeg går bare i check-mode på turn og river. Better han folder jeg.
Mine 50 cents..
Hånd 1:
Spiller den præcist som dig, Der er masser af bedre hænder vi kan få til at folde ved at c-bette og det balancerer også vores range.
Hånd 2:
Du kan ikke gøre andet end at checke den ned.
Hånd 3:
c-better bare $28~
hånd 1 er det ringeste flop du overhovedet kan få, og selvom det er meget weak, så hedder det sgu nok C/F.
Hånd2:
Du har position og du spiller mod en donk, og har vist stor styrke+ han har vist vaghed... Jeg c-better HVER GANG, og shover nok de fleste turn... Skulle han CRAI'e, så har vi en lidt klam beslutning, men som udgangspunkt mener jeg vi bør stakke af mod en spiller som ham...
Udover det, så kan jeg sagtens finde på kun at calle hånd 2 pre, da ci har position på donken, og vi gerne vil holde hans range så bred som muligt, så vi kan få max value hver gang vi rammer, og ellers bare spille en stærk hånd i position, hvor mange nok forventer vi ville 4-bette så stærke hands som AK.
Havde modstanderen nu været TAG'ish, så vil jeg meget hellere 4-bet calle end mod ham gutten her.
Hånd 3 c-better jeg også hver gang, og muligvis en 2. barrel. I hvert fald på alle høje kort, medmindre han er utroligt callish med sine par.
MVH Skod
MVH Skod