Yoyo!
Villain spiller 19/17/3.4, steal 26%, fold to 3-bet 89%, ellers intet på ham. Han er dog lidt en PF nit. Flatter ofte AK og JJ til openraises etc. En af de første hænder i sessionen så ingen dynamik.
Normalt 3-better jeg PF og det skulle jeg nok også have gjort her. Dog har jeg ikke det helt store i mod call tbh.
Flop c/r er standard. Når han klikker tilbage tænker jeg at det er det typiske click-it-back move på dry (paired) boards, så han får sgu lige på nakken igen. Nu vælger han dog endnu engang at klikke tilbage, så jeg ser 3 muligheder:
1) hans mus har sat sig fast
2) han har the goods
3) he's full of bullshit
Hvad gør folk her? Jam? Click-it-back-igen-igen? Call? Fold?
***** Hand History for Game 9244992675 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Monday, May 17, 17:32:33 CEST 2010
Table Table 178115 (No DP) (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 5/6
Seat 6: Hero ( $107.13 USD )
Seat 2: Sukhumvit11 ( $147.23 USD )
Seat 3: Traboukos ( $130.24 USD )
Seat 4: Villain ( $101 USD )
Seat 5: rednightmare ( $213.33 USD )
rednightmare posts small blind [$0.50 USD].
Hero posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A♦ J♦ ]
Sukhumvit11 folds
Traboukos folds
Villain raises [$2.50 USD]
rednightmare folds
Hero calls [$1.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 3♦, K♥, K♦ ] Pot: 5.5
Hero checks
Villain bets [$3.50 USD]
Hero raises [$11 USD]
Villain raises [$15 USD] (til 18.5)
Hero raises [$15 USD] (til 26)
Villain raises [$15 USD] (til 33.5)
Hero?
NL100: NFD bliver 5-bettet på paired board!
Jaa du kan da ikke folde nu i hvert fald. Der er ikke andet for end at sige rest, og så håbe på, at han ikke har båden. Tror i øvrigt jeg hellere vil floate sådan et board her, for det er svært for villain at have ramt noget. De gange du kommer ind på sådan et board her, har du ofte kun flushen, som equity.
Så du vil bare c/c'e floppet? Hvad er så din plan på blank turn?
Det er vel også fint nok kun at have sine flush outs live, hvis Villain blot folder en tilstrækkelig stor %-del af gangene.
Altså hvorfor fan reclicker(wtf sker der for du clicker?) du i første omgang, hvis du ikke har en plan for hvad du gør hvis han raiser igen?
Du er vel oppe imod en random konge+ 9/10, så i princippet må call og evaluer turn være korrekt, når vi får den pris og villain aldrig folder efter 5-bettet alligevel. Butikken er også fint nok, men det er sgu ikke måden man laver penge på i hvert fald :)
@Madsreality:
Click-it-back kan skam være ganske fint engang i mellem, når ens raising size ikke behøver at være særlig stor, fordi modstanderen oftest enten har en stærk hånd eller har ingenting, altså når der ikke er mange draws i hans range (desuden inducer det ham også til a) at få en hjerneblødning eller b) misclicke men det er blot sidegevinster).
Jeg havde skam også en plan som jeg fulgte, men nu lagde jeg hånden op for at høre andres mening.
Jeg caller også hans første raise her, kan ikke lide at overspille mine hænder i et spot hvor villain ofte har nuts/air
Klik den tilbage kan ofte virke inducende og provokerende, så det kan imo være et stærkt spil som bluff med some sort of equity, hvis du vurderer han med en rigtig høj frekvens rebluffer og stack sizes er sådan, at du kan sætte ham ind efterfølgende.
Men jeg skal have en ret heftig HU-dynamik, hvor jeg om aldrig andet føler, at jeg soul reader før jeg kaster mig ud i den slags. Eller rettere det burde jeg;o)
Så om det virker mod en temmelig random NL100 dude tvivler jeg lidt på.
Han lille reraise retur er imo sjældent esser, kællinger eller lignende, men en stærk konge+ eller ren luft, der tror du er fuld af snot. Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal sige til dit reklik her. Det er for at snappe et push, fordi du forsøger at realisere din equity ved at få nogle bluffs i hans range, fordi du ikke forventer dine implied odds er så fede? Det er ikke helt dumt, men måske overtænkt.
Som spillet tror jeg bare, at jeg betaler og går død, hvis jeg klonker.
Mht. preflop bryder jeg mig ikke om et 3-bet. Han åbner fra knappen med en range, du spiller rigtig godt imod, men når han har så høj en fold til 3-bet %, så opnår du imo ikke andet, end han folder A8s, KJ, JTs etc., og det er du slet ikke interesseret i. 3-bet 78s i stedet.
Clickraise tilbage!
Sorry, det er donk-on-donk violence, det der... Bare raise ordenligt, hvis du vil raise.