***** Hand 719922766 *****
0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Wednesday, August 15, 2007 4:22:10 PM
Table TH 550 (Real /Cash Game )
Seat 1: Villain (189.21)
Seat 2: COHETE (98.50)
Seat 3: Hero (299.75)
Seat 4: $$AAAA$$ (215.45)
Seat 5: -Sgreble- (104.30)
COHETE post SB 0.50
Hero post BB 1.00
** Deal **
Hero 10♣, A♣
*** Bet Round 1 ***
$$AAAA$$ Fold
-Sgreble- Raise to 4.00
Villain Call 4.00
COHETE Fold
Hero Call 4.00
*** Flop(Board): *** : K♣, Q♣, 7♦ {$12}
*** Bet Round 2 ***
Hero Bet 10.00
-Sgreble- Fold
Villain Raise to 27.00
Jeg er ikke specielt god til deepstacked, derfor posten. For 100bbs er det et std. bet/3bet AI, men det er vi imo alt for dybe til her.
Mit call prf er måske lidt tvivlsomt, men jeg synes godt man kan argumentere for et call preflop - hvis jeg føler at jeg er bedre postflop end de andre, hvilket jeg gør her.
Villain i hånden har jeg på 2 borde. Jeg har givet den ret godt gas med raises på især det ene bord (ikke det hvor hånden udspiller sig), så han ser mig nok som en semi-LAGish bandit. Jeg har én gang tidligere 3-bettet ham hvor han foldede. Han har blandt andet flatcallet et btn-raise med QQ, så han er nok en smule semi-passiv/donket.
Tillægsspørgsmål:
1: Say vi flatcaller flop, hvad gør I så på turnbrick, 6♦ fx.?
2: Hvad siger folk til 3-bet på flop/fold til shove?
NL100 - Nut FD, deepish, OOP
1: Det er afhængigt af hvor meget han better og hvor stærk du tror han er. Eftersom han er PF raiser og raiser dig på floppet har han for det meste en stærk hånd. Jeg caller bare floppet og vurderer turn altefter hvor meget han better og hvor meget vi har tilbage.
"2: Hvad siger folk til 3-bet på flop/fold til shove?"
Det er det værste du overhovedet kan gøre, det er så uendeligt dårligt, det må du aldrig gøre! Det gør helt ondt bare at se dig foreslå det.
"Mit call prf er måske lidt tvivlsomt, men jeg synes godt man kan argumentere for et call preflop - hvis jeg føler at jeg er bedre postflop end de andre, hvilket jeg gør her."
Det du siger der passer ikke sammen med at du foreslår at 3bette floppet og folde til et shove. Det skulle du virkeligt gerne allerede have fat på hvorfor det er så skidt som det er.
@ hardkAre
Jeg er helt enig i at flop3bet er dårligt, ville bare lige høre en anden argumentere hvorfor :) - EDIT: Måsker der var nogle med en anden mening :)
Desuden er det ikke villain der er raiseren preflop. Villain flatcaller på button, ændrer det noget?
Kan stop 'n go komme på tale?
Fitty
Det er ikke et flop3bet der er vanvittigt dårligt, det er at 3bette floppet med intentioner om at folde til et shove. Din hånd er 50/50 mod næsten ALLE hænder. Det ville være vanvittigt!
At villain ikke er PF raiser ændrer en del på hans range. Nu kan han også sagtens have mindre FD's osv, men du siger jo at han er passivdonk så han har sikkert end stærk hånd alligevel.
Jeg mener dog stadigvæk at du bare skal calle floppet og reevaluere turn.
Yup, den sku nok have heddet 3-bet/call shove.
Det er måske ikke så meget hånden der er et problem for mig, men mere de overvejelser, man bør gøre sig når vi er deep og OOP? Jeg ved godt det kan være svært at generalisere, men kan man opstille nogle 'retningslinier' for, hvornår stack protection for eksempel er vigtigt osv.? Et eller andet klogt hoved, prøv at formulere noget, selvom det kan være svært! :)
Et flop3bet er som regelt at foretrække på drawheavy boards mod modstandere du mener at have godt fat på, eller som der er en reel chance for at de er ude på ballade efter at have raiset dit flopbet (I hvert fald hvis du selv sidder med en draw). Det er generelt ikke mod denne type modstandere som du har beskrevet heri man skal 3bette imod. Derefter skal du også gøre dig nogle overvejelser om stacksizes er til et 3bet, altså om det stiller dig i en klam situation hvis han skubber mht equity og hvor meget du skal betale.
3-bet flop, call shove. Jeg ser det som ret std, da vi er ret godt inde mod villains range. Det er også langt fra sikkert villain går til bunds med fx AA på en ♣ turn. Går Villain til bunds på floppet med AA, får vi ham også til at begå en fejl.
100-110 og call skub.
Mancini
Villain caller bare et raise PF. Chancerne er ikke for at han har AA. Derudover er villain beskrevet som passiv-donk, derfor synes jeg at et flopcall er markant bedre end et 3bet og call shove.
Ahh okay. Jeg 3-better stadig, han skal jo have KQ eller 77 for at gå til bunds.
Caller vi bare her, så giver det nogle problemer på turn.
ManCini
Det tror jeg ofte også at han har siden at han 3better når han nu er passiv. Der er ikke rigtigt andre store draws siden vi sidder med AcTc. Det skulle da kun lige være Jc9c. Jeg tror at han bare caller med de mindre FDs.
Tja det mener jeg nu ikke. Det er en lille cirka regning omkring potodds og implied odds og så skulle den være i hus. Jeg mener ikke at fordi det er nemmere nødvendigvis skulle være en bedre løsning at 3bette floppet.
Præcis det jeg mener Hardkare. Jeg er bare ikke villig til at calle for at ramme turn, da det langt fra er sikkert, at villain stacker af. Jeg 3-better meget gerne med Royal draw, da jeg vil sikker på at få hans penge, når vi rammer.
3-bet og call et all-in.
Var ude for noget af det samme idag. Han viste top to par op.
Derudover er der vel også en lille mulighed for, at han har en mindre flusdraw eller JT. Selvom det raise er ret lille og ligner noget der gerne vil have et call.
Interessante forslag, og jeg tager det til mig.
@ hardkAre
Jeg tror du sætter villain på en for snæver range. KJ og KT er imo også i hans range, og dem folder han helt sikkert til et 3-bet på flop. FDs kan måske heller ikke udelukkes, og SÅ passiv virkede han nu heller ikke til at være - jeg så ham bare calle et raise OOP med QQ, hvilket jeg synes virkede lidt passivt. :-)
@ alle
Tak for svar. Aktuelt valgte jeg at betale. Turn slår Tx og den går check/check. River er Kx, og jeg c/f til $22.
EDIT: @ hardkAre
Men mod en der helt sikkert er passiv, tror jeg også jeg synes bedst om et flopcall.