Villain er multitablen regular og virker sane, men er bestemt ikke nogen haj.
Han spiller 27/19/3.6 over 212 hænder.
Han cbetter 92%
Seat 9 is the button
Seat 3: MAGICBIG ( $108.15 USD )
Seat 4: zoskaterka ( $164.55 USD )
Seat 5: BaxN600 ( $114.65 USD )
Seat 7: littel-p ( $104.20 USD )
Seat 9: HERO ( $128.15 USD )
MAGICBIG posts small blind [$0.50 USD].
zoskaterka posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q♥ K♦ ]
BaxN600 folds
littel-p raises [$3.00 USD]
HERO calls [$3.00 USD]
MAGICBIG folds
zoskaterka folds
** Dealing Flop ** [ 9♠, 2♦, A♦ ] POT: 7,5$
littel-p bets [$5.00 USD]
HERO calls [$5.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 7♠ ] POT: 17,5$
littel-p checks
HERO bets [$13.00 USD]
littel-p calls [$13.00 USD]
** Dealing River ** [ 7♥ ] POT: 43,5$
littel-p checks
HERO bets [$55.00 USD]
(Villain har 83$ tilbage)
Det er imo typisk for denne slags spillere at cbette Axx med Ax-holding og så c/c turn + river, hvorfor mit formål her altså er at være sikker(?) på at han smider Ax.
NL100: overbetbluff river
Riverkortet er jo et rimelig dårligt bluffkort, da han formentlig aldrig kan sætte dig på en syver. Tror kun du måske får et fold fra A8 og ned, muligvis AT engang i mellem.
KK og QQ han dog heller ikke udelukkes er i hans range stadig synes jeg, hvilket han burde fold meget tit.
Men jeg kan ikke lide det, og meget tit folder jeg nok bare til hans c-bet.
Egentlig kan spottet være OK at bluffe i hvis du tror du kan skyde ham af TT-KK - og så folder han obv også sine flushdraws (men dem er du foran alligevel).
Dog forstår jeg slet ikke formålet med at overbette. Overbet er oftest nuts eller nothing hvilket der ingen grund er til at reppe her, hvor du så kommer til at ligne 22 og 99 som måske bliver 3-bettet preflop.
Når du tager vælger den bettingsize på et board som det her, burde Villain kalde oftere med TT-KK. Hvis du vælger en normal bettingsize repper du derimod en meget bredere valuerange der kan være foran hans TT-KK.
Draws buster, du repper intet, intet giver mening og du giver credit for at villains skal soulreade dine tanker, og vide at du ikke bluffer og derfor laver store Ax folds. Gennemgående tema i dine bluffs er sådan en overtænkt tankegang, hvor du vælger spots hvor villains har relativt åbenlyse somewhat non-nut ranges, men skal tænke sig selv ind i at "du ved det er et dårligt bluff spot, derfor folder jeg mit top par", og det er ikke derfor vi bluffer. Vi bluffer når vi regner med folk er weak, og ikke når de skal ud og lave et tough fold.
Btw synes jeg heller ikke det er det fedeste float spot.
Det er cool nok at have bagdørs farve og bagdørs straight, men de er ikke synderligt meget værd. Du kan kun ramme gutshot på turn og dit flushdraw er til 4 i farven på boardet. Derudover har du ingen toppair outs.
Jeg vil hellere floate hvor der er mulighed for at ramme turn bedre via et eller flere af følgende scenarier:
- Du overcards til at ramme toppair
- Du kan ramme OESD
- Du kan ramme FD (med en suited hånd)
- Du har et gutshot
- Etc.
Fx QJs på et T82r board, 76s på A59r board, T9s på K84r board, QTs på J63r board etc.
@joonas
Godt spottet (mht. sammenhæng mellem mine tråde).
MEN jeg tror dog umiddelbart at mine modspilleres tankegang er mere simpel: a la "Jeg er kun et par og min modstander better stort. Så jeg må være slået" - altså rent faktisk et par levels mindre end det du skriver. Jeg er ikke sikker på at en gut som ham her fx sætter mig på en range og tænker over hvad jeg repper.
Skriv meget gerne hvis du/i er uenige.
@Alle
Tak for svarene.
Jeg synes i øvrigt, det er relativt naturligt at prøve at udnytte en så høj cbetfrekvens hos villain, selvom min hånd ikke spiller særlig godt de gange han faktisk har Esset. Simply fordi det går godt så mange gange.
- ellers fine pointer djow har med :)
Ligesom før, i like... Bare man kan balancere det med marginale v-overbets, når villain begynder at se man overbet bluffer. Jeg kan godt li at starte med at overbet bluffe de første par gange, når det er gjort nogle gange og villain er ved at blive ked af jeg gør det eller har fanget mig i et bluff, justerer jeg til den nye call range. Gerne med stærkere TP hænder og ren luft.
Hader at bluffe på A-high boards :o
Når han c-better med en så høj frekvens, så raise alle hans c-bets semi-gayish i stedet for?
@Pow9199
Du tænker utvivlsomt rigtig rigtig god poker, men tror du ikke, at det der er for avanceret "poker-tankgang" til NL100?
Jeg mener. Hvis villain tænker i level 2 og 3, kan jeg helt sikkert følge dig langt hen ad vejen, men det er de færreste på NL100, som gør dette, og med OP´s beskrivelse af villain tvivler jeg på, at han er en af de få, som gør dette.
Og ja. Sailor said it. Ganske vist på hans egen måde, men den gennemgående tendens i dine "bluff-tråde" er at du bluffer i spots, hvor villain repper noget med masser showdown value, og når du samtidig intet repper, er det altså som Sailor siger: "nogle helt elendige bluff spots du kommer ud i".
Nærmere uddybning har joonas klaret perfekt imo:)
Lidt som djowgren. Dog har vi showdown value med KQ, men det er tydeligvis ikke derfor du caller, da du prøver at bluffe turn og river.
Dislike med henvisning til joonas' kommentar.
I øvrigt lidt som Sennels.. Hvorfor ikk bare raise floppet? Vi har lidt backdoor equity vi kan gøre nytte af de gange villain betaler vores flop raise.