Villain er een af de bedre regulars - virker det i hvert fald som om.
Han spiller 27/23/1.46 med 3bet på 4.1 over 206 hænder
Villain ser HERO som aktiv TAG. Vi har 2 postflop pots (hhv. rr og sr pots) i tidligere sessions, som jeg begge har taget ned uden showdown (dog halvstore pots)
Seat 1 is the button
Seat 3: x_katie1 ( $100.85 USD )
Seat 5: emarlo ( $98.50 USD )
Seat 7: fjaltring ( $37.60 USD )
Seat 9: HERO ( $137.30 USD )
Seat 1: sundberg222 ( $67.65 USD )
x_katie1 posts small blind [$0.50 USD].
emarlo posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 6♣ 6♦ ]
fjaltring folds
HERO raises [$3.00 USD]
sundberg222 folds
x_katie1 folds
emarlo calls [$2.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 9♦, Q♦, 7♠ ] POT 6,5$
emarlo checks
HERO bets [$5.00 USD]
emarlo calls [$5.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 2♠ ] POT 16,5$
emarlo checks
HERO bets [$12.00 USD]
emarlo calls [$12.00 USD]
** Dealing River ** [ 8♣ ] POT: 38,5$
emarlo checks
HERO bets [$117.30 USD]
(villain har 78,5$ tilbage)
Efter villain c/c'er floppet er jeg højst sandsynligt bagud, så jeg beslutter mig obv. for at skyde ham af hånden.
NL100: overbetbluff river2
Prøv selv at komme med tanker om hvilket hænder der 1) flatter preflop, 2) check/caller flop og turn og 3) folder river.
Det er meget fint at ville vinde potten, men sorry to say, det virker lidt som om du bluffer fordi du ikke har andre muligheder. Det virker ikke som om du tænker over hvilke hænder han kan have, hvordan river improver hans range, hvad du selv repper og hvordan han formoder river forbedrer eller forværrer din range.
No offence, men prøv i det mindste at skriv hvilke hænder du formoder han spiller sådan her og hvad du prøver at skyde ham af :)
Riveren er et kæmpeskidt kort for mig at lave det her move på faktisk. Men hænder som han folder på river er:
T9, JJ, TT, QT, QJ, QK, QA
HERO kan reppe en masse holdings, når vi har åbnet CO og skudt none stop.
Hvis river blanker er det obv. langt bedre. 8'eren rammer villains range rigtig godt, så jeg kan godt se det er ret elendigt.
Hvad er dine egne stats? Er nysgerrig mht. betegnelsen "aktiv TAG". Overbet rivershoves er ikke i reglen en linie Tags tager da deres range indeholder flere hænder der kan tåle et showdown dvs de kan check/call river i den slags situationer som ovenstående hvor de fleste draws blanker. Tror du overvurderer det antal hænder han mucker på river. Virker som om du har været lidt efter ham?
jeg checker flop bag. Du får ham ikke af et par og mange gange bliver du c/r af diverse gutshot draws eller bedere. Nogle gange bliver du så bluffet af den bedste hånd på turn, men det er der ikke noget at gøre ved.
River er udemærket. Han har aldrig en stærk hånd der. Men du må regne med at du engang imellem bliver kaldt fordi han er en "no believer".
Det er den slags flop det er ok at give op på, specielt når du har en som 66 der ikke har god barreling equity.
Jørn
Ville meget hellere overbette river hvis flushen completer, da jeg aldrig forventer en god spiller c/c 2 streets OOP med FD :)
Tak for svarene.
Helt enig i at det er et skidt flop at cbette. Det gør jeg egentlig heller ikke normalt. Det var en mindre fejl, hvor automatpiloten var på :)
@Part
Med "aktiv TAG" mener jeg bare en VPIP og PFR som ikke har et alt for stort gab kombineret med at begge tal er ret høje (=aktiv) a la 28/23 eller deromkring
Som spillet, WP....
♥rivershove! Du får sick mange fold, fordi alt for mange (fejlagtigt?) tror overbets er nuts hver gang. Du ligner et hailmary shove m JT, så vwp, tror du får fold fra alle Qx og mange 2p
Hvis vi vil overbetbluffe river, skal vi så ABSOLUT shove? kan vi ikke bare bette 55ish? Synes også det der med at overbetshove ser mere retarderet og bluffish ud.
Er desuden enig i, at det er et dårligt flop at c-bette