NL100: Overpair vs lead og call 200bb dyb

#1| 0

Gammel hånd fundet i gemmerne.

SB spiller 37/29/10 med en 3-bet% på 17 over 49 hænder. Virker semi maniac agtig udfra stats, men spiller dog generelt sane og er ikke set i noget ballade. Jeg har ikke clashet med ham tidligere ud over de obligatoriske 3-bet/4-bet dueller mod en type som ham.

BB spiller 22/17/1.4 med en 3-bet% på 6 over 100 hænder. Har ikke gjort noget væsen af sig. Vi har heller ikke clashet i nogle hænder endnu.

PF skal være 3bb med de stacks. Som jeg husker hånden havde enten jeg eller SB doblet op lige inden og jeg havde hidtil justeret til 2.5bb raises på BTN fordi både SB og BB spillede 3-bet eller fold PF.

Hvad er planen for hånden? Det virker ikke synderligt fedt at komme ind for 200bb mod SB, men omvendt har vi bare så ofte den bedste hånd.

BB: $104.15
CO: $100.00
Hero (BTN): $222.45
SB: $197.98

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with K K
1 fold, Hero raises to $2.50, SB calls $2, BB calls $1.50

Flop: ($7.50) 2 Q 7 (3 players)
SB bets $5.50, BB calls $5.50, Hero?

29-09-2010 21:11 #2| 0

Raise? Du stiller det op som om, at hvis du raiser er du potcomitted mod SB for 200bbs? Det forstår jeg ikke. Desuden får du ved at raise stadig calls fra Qx og FD's af SB og måske også BB. Derfor cbetter jeg også et blank turn, hvis checket til og samme med river.

29-09-2010 23:46 #3| 0

@Lasse N:

Hvad gør du vs flop 3-bet? Det nytter jo ikke noget bare at sige raise uden at have en plan mod et 3-bet.

30-09-2010 00:09 #4| 0

Jeg raiser til 18$ og kalder all in.Der er draw ude og SB er loose.Det bliver mindre profitabelt dog hvis begge er all in på flop så er der stor mulighed for at en spiller har et set.Men vi har backdoor flushdraw og overpar så jeg folder ikke.
Mvh Simon

30-09-2010 00:17 #5| 0

Jeg raiser flop, primært fordi jeg ikke bryder mig om bare at give gratis kort til den somewhat fyldestgørende mængde af flushdraws deres kombinerede range må indeholde.
Det er nok sjældent at SB ryger over toppen her, men der findes ingen combodraws overhovedet, så for at vi skal have det godt med det skal han være syg nok til lige at sige 70 med A6 i spar, det virker friskt. Hvis BB siger stakken og SB folder, folder jeg dog ikke.

30-09-2010 00:28 #6| 0

Btw så tror jeg at der er en del air i SB hænder når han leader, men som jonas siger kan vi ikke rigtig give et gratis kort og vi ønsker at bygge potten op.Det er fuldstændigt nødvendigt.

30-09-2010 11:04 #7| 0

Alright, der er nok ikke så meget kød på ud over det faktum at vi er 200bb dybe mod SB.

Aktuelt valgte jeg at flatte og betalte turn og river mod SB (BB foldede turn), der viste AQ.

I retrospekt synes jeg dog raise/fold vs SB nok er bedst:

- Vi kan nok ikke forvente at SB barreller turn med air når vi er 3-vejs, så den range vi får value fra hedder [Qx, FD's og sets] ligegyldigt om vi raiser eller kalder flop.
- Vi får mest mulig value fra Qx inden der falder scarecards.
- Vi charger FD.
- Selvom det er semi nederen at skulle raise/folde et overpair tror jeg ikke det som sådan er nogen fejl, da der ikke er nogle combidraws og, som joonas siger, så skal SB altså være pænt sick for at komme ind med Ax med så høj en SPR og mod en range der hedder [sets + A high FD] har vi alligevel kun 36%. Hvis vi raiser til $23 skal vi bruge ~43% for at stacke af.

30-09-2010 11:13 #8| 0

@-ST-:

Hvis Villain 3-better, siger han nok ikke stakittet, men for diskussionens skyld, hvilke hænder regner du så med at komme ind mod når du lige går broke med et overpair 3-vejs i en singleraised pot for 200bb?

02-10-2010 22:03 #9| 0

@djowgern

Jeg folder til et 3bet fra SB, da jeg ikke forventer han kommer over toppen med et draw. Sry for det sene svar.

04-10-2010 09:09 #10| 0

I ser meget isoleret på det, synes jeg. Det er lidt sådan... JEG... har KK.. hvad gør jeg NU. Det duer altså ikke rigtigt. I bliver nødt til at definere nogle bedre ranges for jeres egne actions og undersøge, om de hænger sammen og opnår, samlet set, det formål I gerne vil have.

I det her spot, fx, er der jo en del multi-street overvejelser over, hvordan vi bedst får defineret en turn/river range, der ikke nødvendigvis lige involverer at tage hele ens top10% af vores range og raise floppet med, herunder raise/folde omkring 50% af den range.

..... Fx kunne det måske være meget rart, at have så stærk en hånd som KK i vores range, hvis turn skulle risikere at bricke ud ;-). Man kunne også sagtens gøre sig nogle overvejelser over, at I måske kun raisede KK 70% af gangene, evt justerede den efter en lead parameter fra betteren og en peel-parameter fra ham i midten, og så tage den derfra.

04-10-2010 14:55 #11| 0

@Asger_b

Vil du fortælle hvordan du spiller hånden,eller er det top hemmeligt?
Dvs.Med den info som OP har givet,altså uden et svar med det afhænger af osv.
Hvordan du spiller hånden med den info der er givet.

Mvh Simon

04-10-2010 20:58 #12| 0

Jeg caller floppet og spiller kort derfra.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar