Hej PN, her er en situation jeg ser mig selv i tit og synes virkelig den er svær at spille.
Min første hånd på bordet og har ikke spillet mod villian før, så er så readless som man kan blive.
Seat 1: pua80 ($96.50)
Seat 2: Hero ($100)
Seat 7: villian2 ($49.20)
Seat 10: villian1 ($107)
pua80 posts small blind ($0.50)
Hero posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [J♣, J♦]
villian2 raises $3 to $3
villian1 raises $10.50 to $10.50
pua80 folds
Hero calls $9.50
villian2 calls $7.50
--- Dealing flop [6♥, 5♥, 9♦] pot~32$
Hero checks
villian2 checks
villian1 bets $96.50 [all in]
Hero calls?
Synes spottet preflop er møg svært da vi spiller vores hånd faceup ved et kald og hvis vi 4better kommer sjældent ret godt ind. Hvad gør PN i denne situation? og Hvad med eks. QQ?
Kalder PN? Tænker bare at hvis vi kalder preflop stacker vi vel også af med overpar?
Stevens
NL100 overpar i 3bet pot
Er ikke ekspert på det her level, men jeg synes sgu sjældent jeg ser skub fra villain1 i sådan et her spot. Så umiddelbart tænker jeg noget AKs. Ser du tit skub med sådan en her potstørrelse?
Jeg tror helt sikkert jeg ville overveje et lille 4bet for at begrænse villain1's range, og naturligvis folde hvis han skubber, men calle skub fra villain2.
4bet/get it in
De døde penge du tjener opvejer at du ikke kommer super godt ind mod villain1, NÅR i kommer ind.
Som spillet er det et snapcall postflop.
folder preflop og folder flop.
han renakker utg smallstack fra utg1, min opfattelse af nl 100 er det fold
Jeg er enig med hahila
Bryder mig ikke om at coldcall her, hvilket jeg sjældent gør, med mindre der er en god grund (maniac efter eller sådan)
Hvis du absolut vil gøre andet end et fold, skal den 4bettes (dog heller ikke et godt spot her, som hahila er inde på)
På flop vil jeg bare folde. Vi kigger som oftest ind i QQ+ og AKs, hvor han ikke tør spille den anderledes
4-bet/call it off PF. V1 har sgu en semi bred range for at komme ind mod V2 som jo ganske sikkert er en donk. Desuden er det 4-handed så det er sgu for weakt at folde JJ bare fordi BTN 3-better CO.
Jeg har et spørgsmål og det er om vi kan 4-bette folde for "information"? Det med han re-nakker UTG er spot on øvrigt..
jeg kan ikke se hvad der er galt med cold call for sæt value som udganspunkt. men med den mærkelige linje på floppet tror jeg ikke jeg kunne dy mig for et call.
det stinker af 77 88 TT AK. Sidder han med AA KK må han da være interesseret i at folk kalder 3/4 til hel pot med JJ TT og draws.
Gråzonen er dog QQ, som han egentlig også kunne sidde med. Men synes der er flere hænder vi er godt inde mod end vi er domineret af, i hans range.
Det kan "umuligt" være et sæt. For det første vil han næppe 3-bette 66 og 55 preeflop mod en shortstack. har han 99 så gør han alt hvad han kan for ikke at få folk væk med nuts!!! det giver heller ikke mening.
4 bettet er bestemt også en mulighed pree, men der ville man gerne lige have lidt mere info der pejede på det villian 1 var en aggressiv herre.
Hahila
Det kan godt være det er utg1 men det er altså også knappen, synes det er alt for thight at folde.
coldcall setvalue OOP med JJ for 100bb..? Det er intet mindre end forfærdeligt :)
tænk over begrebet "spille sin hånd faceup"... Hvordan kan det udnyttes?
Det er sgu ikke skidt at reppe en top 2% handske ved at calle preflop.
Når du så har called, er de så skøre nok til at tro du folder?
Hvis du caller den her og viser jj ned, hvordan vil dit image så blive, og hvilke muligheder har du så i fremtiden? Hvis du folder, hvad vil din percieved range så blive i fremtiden? Og er det exploitable for dig at folde her? Hvad er din 4betting range? Hvad er din coldcalling 3bet range?
poker er sjovt, hvis man ikke spiller efter et skema på væggen...
Jonas.
det er højst sandsynligt for 150bb.
det var heller ikke fordi det var det jeg ville foretrække. men mere for at sige at et fold ikke kan komme på tale i og med at du får oddsene til at ramme dit set. hvis du er uenig i hvor hvidt man får odds til det må du gerne argumentere for det.
First of all... @AndersNiel... Nej... Det er ikke højst sandsynligt for 150bb... Du kan ikke medregne villain 2's 50bb på den måde... First of all, hvem siger så at villain 2 caller pre? Derudover er det rigtigt at det giver yderligere værdi på et flop at have villain 2 med, da der er større mulighed for stackoff, når du rammer dit set... Til gengæld er der så også mindre sandsynlighed for at hver enkelt modstander stacker af på floppet, da det nu er 3way...
@micki
Jeg har også lagt mærke til at AB også er utroligt glad for at lave den type indlæg, som du lige har lavet, hvor I bare spørger om en masse ting... Jeg er i tvivl om, hvad OP/vi andre skal bruge dem til? Er det meningen vi skal svare på de spørgsmål i tråden og så giver du respons eller?
@Anders
Odds? 150bb? Vi er 100bb dybe, og får lige akkurat ikke odds til at calle for set value, givet at vi altså stacker ham 100% af gangene.
fold pre, du kommer ikke godt ind mod deres ranges, og så meget FE har du heller ikke mod V1 da han typisk kun 3better for value mod en 50bb stack (donk typisk).
@shougi
Nej, vi kan ikke 4bet folde for info... Hvis villain 1 kun kunne have AA,KK eller QQ, når han restede så ja, men det er nok utopi at tro han ikke kunne tænkes at reste AK...
Det kan godt være, at det er UTG der raiser PF og UTG+1 der 3better, men det er 4-handed, så man kunne lige så godt sige at CO raiser og knappen der 3better ...
Når det er 4-handed og når knappen 3better, så synes jeg egentlig et lille 4bet fra BB er ok ... og fold PF er vel også ok.
joonas.
synes bare man bliver ved med at høre man skal have odds ti. men kan godt være den ikke fungere oop?
jaybee
til din første "first of all" nej det kan godt være vi ikke kan medregne hans 50bb. til din anden "first of all" synes jeg det er en faktor der spiller ind at han nok completer når det er 3vejs og han får gode odds.
men synes godt nok det er weak at folde JJ i det spot preeflop. de er kun 4 ved bordet.
@Anders
Jeg var tydeligvis rimelig glad for "first of all" i det øjeblik jeg skrev det indlæg :) hehe
Hvor er det du har fra at han "nok completer når det er 3vejs og han får gode odds"?
jaybee... Det er lige meget hvor god du end måtte være til poker, så er det umuligt at give et kvalificeret bud på hvad der er den bedste mulighed, med de informationer der er blevet stillet for dagen. Det afgørende er at det hænger sammen med din overall gameplan, ellers sidder du bare og trykker på knapper alt efter hvilken farve sokker du har på.
Vi skal heller ikke glemme, at vi nok gennemsnitligt kommer ind med måske 85% equity, når vi spiker og ikke 100. Altså folk kan jo have straight draw, Fd, overpar med løbefarve og en sjælden gang en stærkere made hand.
I øvrigt er jeg på fold preflop. Imo kommer vi så sløjt ind, at de døde penge ikke kan redde os.