Overspiller jeg den her hånd, er tilfreds med at tage ned efter hans 20$ bet, og hvis han caller er jeg godt med... hvordan spiller i den. ham jeg er oppe i mod spiller TAG.
***** Hand 589766132 *****
0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - 18. april 2007 05:35:31
Table TH 243 (Real /Cash Game )
Seat 1: Gnu-Champ (112.99)
Seat 2: Preslav13 (130.74)
Seat 3: luxor86 (169.13)
Seat 4: bina974 (446.42)
Seat 5: meldgaard (98.50)
Gnu-Champ post SB 0.50
Preslav13 post BB 1.00
** Deal **
Gnu-Champ [N/A, N/A]
Preslav13 [N/A, N/A]
luxor86 [A♥, 5♥
bina974 [N/A, N/A]
meldgaard [N/A, N/A]
*** Bet Round 1 ***
luxor86 Call 1.00
bina974 Call 1.00
meldgaard Fold
Gnu-Champ Call 1.00
Preslav13 Check
*** Flop(Board): *** : [J♦, 3♥, 4♥
*** Bet Round 2 ***
Gnu-Champ Check
Preslav13 Check
luxor86 Bet 4.00
bina974 Raise to 20.00
Gnu-Champ Fold
Preslav13 Fold
luxor86 All-in 168.13
NL100.. overspillet?
Det er fint hvis du spiller settet lige sådan. Ellers synes jeg det er for aggro.
Ja, du overspiller pænt meget!
I er dybe, call floppet anyday! FE er generelt en overvurderet ting på NL100. Og fold eller raise PF, limp med A5s er bare ikke vejen frem...
Tænk over hvad du kan være oppe i mod. Her vil jeg gætte på du er oppe i mod et set. Du får aldrig nogen til at folde et set på dette board, og vi kommer altså ind med pengene som underdog, og vi er totalt crushed hvis boardet parrer på turn. En 1-outer er ikke nem at spike.
Endvidere kommder du også væk fra den, hvis du caller, og boardet parrer turn.
Som jeg ser det sidder du i MP???
Jeg spiller ikke disse hænder fra MP...
Hvis jeg gør så raiser jeg 3-5xbb .. alt efter hvordan jeg har raiset tidligere.
Hvis jeg så skullu calle, så raiser jeg flop som dig +-1$
Normalt folder jeg til hans raise. Hvis jeg ikke vil folde tager jeg et kort til før jeg pusher. (Folder hvis jeg misser)
Har samme mening om hånden som ManCini.
I er dybe, call flop og håb en af de 12 outs dukker op.
***** Hand 589766132 *****
0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - 18. april 2007 05:35:31
Table TH 243 (Real /Cash Game )
Seat 1: Gnu-Champ (112.99)
Seat 2: Preslav13 (130.74)
Seat 3: luxor86 (169.13)
Seat 4: bina974 (446.42)
Seat 5: meldgaard (98.50)
Gnu-Champ post SB 0.50
Preslav13 post BB 1.00
** Deal **
Gnu-Champ [N/A, N/A]
Preslav13 [N/A, N/A]
luxor86 [A♥, 5♥
bina974 [N/A, N/A]
meldgaard [N/A, N/A]
*** Bet Round 1 ***
luxor86 Call 1.00
bina974 Call 1.00
meldgaard Fold
Gnu-Champ Call 1.00
Preslav13 Check
*** Flop(Board): *** : [J♦, 3♥, 4♥
*** Bet Round 2 ***
Gnu-Champ Check
Preslav13 Check
luxor86 Bet 4.00
bina974 Raise to 20.00
Gnu-Champ Fold
Preslav13 Fold
luxor86 All-in 168.13
bina974 Call 168.13
*** Turn(Board): *** : [J♦, 3♥, 4♥, 7♣
*** River(Board): *** : [J♦, 3♥, 4♥, 7♣4♣
*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 337.26
luxor86 [A♥, 5♥ Pair of fours Win :0.00
bina974 [K♠, K♣ Two pair kings and fours Win :337.26
takke for jeres råd, ja kan godt se det er alt for agro spillet, han får held med sit limp med kongerne havde trods alt 16 outs på turn og 20 outs på river...
ManCini said it...og han fortjener lige en note!
Jeg er nok lidt uenig her i den generelle fordømmelse af din all-in.
Du har 2x12 outs til nuts og nogen gange (aktuelt) er også de 3 esser gode hvilket vil gøre dig til favorit. Du skal næsten ingen FE bruge for at det er plus EV. Der kan sagtens være en ok stor FE mod TAG her.
Caller du floppen oop er der 1:4.5 for at du ikke rammer turn og åbner for at han kan skubbe dig af din equity på turn - evt turn hit er for åbenlys - jeg får call til klar minus EV.
Med 2 x 1:4.5 i vente er det fint at være ultra på flop.
Aktuelt er du 55% favorit da pengene ryger i potten (pokerstove) - fint med det - selvom det selvfølgelig ikke skal påvirke analysen.
Mærkeligt call af villain btw - hvad forestiller han sig ? Er du sikker på at han er TAG ? Limper TAG PF med KK ? Måske mangler vi lidt info om dit spil her. Løpenthin har måske en pointe med at du aldrig ville spille set sådan - eller hva' ? Hvis du generelt er overaggressiv/bluffy/strong-when-weak kan vi måske forklare hans limp... !? :o)
PS: Jeg synes du er for hurtig til at poste resultat.
PPS: Jeg mener at A♥5♥ utg skal foldes hver gang ved alle borde i NL100.
@Kadinsky
Du glemmer et par ting imo.
- Du kan stort set ikke regne med nogen FE og samtidig regne A som mulige outs, de to ting modsiger hinanden efter hans flopraise.
- I dine udregninger som call -EV glemmer du de implied odds der er ved så dybe stacks. Vi snakker 16 for mulige ca 175.
- Og i øvrigt en pæn varians at includere selv hvis man mener det er marginalt +EV at skubbe her.
På dette level burde du kunne få bedre EV end at smide 6gange pot ind, håbe på et fold og ellers stå med et flip.
Edit: Sorry Smidt læste din post omvendt og troede du mente man IKKE fik bedre EV end det du beskrev.
Lad os lige få klarlagt nogle ting:
Preflop spillet er ikke i orden. Hvis du har fod på postflop spillet, så er det vel ok at spille A5s UTG, men så skal det altså gøres til et raise. Open-limps duer simpelthen ikke.
Flop spillet kan diskuteres, men jeg synes fint om dit play, omend et push et lige i overkanten. Jeg vil hellere repræsentere et set ved at 3bette til 65 or so. Stacks giver dig samtidig ikke en lortesituation på turn, med mindre han skubber direkte ud i dig. Da 9 af dine 12 outs samtidig er ret åbenlyse, vil et call flop sandsynligvis stille dig i en vanskelig situation, da du nok har ringe implied odds.
Det er desuden en stor fejl, at komme med postulater som "På dette level burde du kunne få bedre EV end at smide 6gange pot ind, håbe på et fold og ellers stå med et flip.". +EV er +EV, uanset hvilket level vi snakker (og uanset skilllevel hos modstanderen), og alle +EV situationer skal tages. Det er jo ikke en turnering, det her!
At modstanderen er så modbydeligt dårlig, at han først over-limper KK for at gå insta-broke på det der board for 150BBs, taler muligvis for et call, da implied er signifikante. Men det ved hero jo (øjensynligt) ikke, før han har spillet den her hånd.
- AB
ty Aasger, gav stof til eftertanke.. ved os at jeg mangler meget endnu på det level... jeg burde nok ha 3 bettet den, som havde vist kæmpe styrke i forhold til et push, et 3 bet havde måske fået ham til lægge sig ned..
JA
Grundet dybden i stacks kan et 3 bet bruges her, netop for at reppe et set, men dette er imo kun brugbart mod en tænkende og fornuftig villain der lægger mærke til dine betting patterns.
Ja det er klart Coco, men man må os tage de notes man har omkring stacks, noter osv i brug, når man laver et play. Men ved at jeg ik tænkte så meget over det play jeg lavede udover at jeg havde en ok draw, hvis han kaldte..
argh jeg hader at få hænder uden nogen som helst form for stats eller andre reads.
Seriøst, hvis i alle sammen altid spiller så meget i blinde så går i VIRKELIG glip af meget value.
Mod netop denne villain er det jo frygteligt at skubbe her fx.
@Ab
Formulerede mig nok uklart...
Mener klart hero vinder pænt på hånden som spillet mods villains range, men anser bestemt et call som langt bedre EV.
Gennerelt er jeg ikke meget for at spille draws så aggro her uden historie mod villain på nl100, uanset hvor stærke de er. Du kan langt de fleste gange bare bette/calle til du rammer og så smide pengene ind og få betaling.
Et 3-bet kan aldrig komme på tale her, det forstår jeg ikke folk vil have.
En TAG villain limper UTG, han har i langt de fleste tilfælde det han repper. 33/44/JTh. Måske kunne man tilføje 56h/A2h, men det kan vi aktuelt ikke, da det er det Hero holder.
FE er meget overvurderet på NL100, tag blot den aktuelle hånd.
@Xizor
"Mod denne villain er det jo frygteligt at skubbe her"
Kan ikke se hvorfor det skulle være usmart at få pengene til midten som favorit?
A♥5♥ mod K♣K♠ på det her board er altså 55.66% favorit :)
@Alle
Synes hånden er interessant, men også svær da villains range ikke er nem at fastsætte (når bla. KK er med i hans limp-range).
Selvom vi her får et call fra KK, mener jeg det vil være rimeligt at antage at vi som std. kun vil få call til et push fra 33, 44 og JJ. Måske endda 33 kan folde her??
Lad os se hvad en EV-analyse afslører.
Først ses på tilfældet hvor der pushes på floppet (som Hero gjorde):
ok så hvis villain har et set, ryger pengene ind, og der er to udfald. 1) vi vinder eller 2) vi taber. Mens der hvis villain ikke har et set kun er et udfald nemlig at han folder.
EV(villain set) = EV1 = 0.3475*337-164 = -47
EV(villain ikke-set) = EV2 = 169+21-164 = 26
Det interessante for hvorvidt et push er + eller - EV er hvor ofte han har et set her, og med ovenstående tal fås cut-off ved:
CO = EV2/(EV2-EV1) = 26/(26-(-47)) = 31.3 %
Villain må altså ikke have et set mere end 31.3% af gangene for at det er +EV. Det er så her vi skal gætte, og stats på ham ville selvfølgelig være behjælpelige. Umiddelbart vurderer jeg situationen til at være meget snært, så et push er vel overordnet set ret tæt på EV=0.
Lad os nu springe til tilfældet hvor vi i stedet for caller og ser turn an.
Vi antager vi checker, villain stikker ud, og vi checkraiser all-in hvis vi rammer og opgiver hvis vi misser. Vi ser på tilfældet hvor villain caller.
EV(hit) = EV1 = 0.2340*(0.7727*337-164) = 22.6
EV(miss) = EV2 = 0.7660*(-16) = -12.3
Der er altså tydeligvis +EV i at calle og se turn an, hvis villain stacker af med set, når vi rammer, men lad os ændre antagelsen om at han altid stacker af, og se hvad EV så siger. Vi antager nu at han better 30 ud i 43 pot, og folder til all-in hvis farvekort eller 2'er falder.
EV(hit/ VL fold) = EV3 = 0.2340*46 = 10.8
Og så kigger vi igen på cut-off:
CO = (-EV2-EV3)/(EV1-EV3) = (12.3-10.8)/(22.6-10.8) = 12.7%
Han skal altså bare stacke af 12.7% af gange for at det er +EV, hvilket der vel er fair chance for at han gør.
Ok alt i alt er poker jo mere komplekst end dette, og da analyserne indeholder nogle lidt grove antagelser, ved jeg ikke hvor meget klogere vi blev.
Mener faktisk begge linier er ganske fine, men hælder nok til den sidste med at calle og se turn an.
GG
@ Kalsen
Fin analyse. Jeg er enig i resultaten af den. I øvrigt er jeg ret sikker på villain stacker af, hvis fx 2 ♦ rammer turn. Han kan jo aldrig sætte os på A5.
I øvrigt er det de færreste NL100 spillere der fatter at smide et set, hvis bare vi spiller den rigtigt, når vores FD rammer turn.
Med muligheden for at spike en monster ala det aktuelle flop synes jeg det er ok at limpe med A5s UTG 130 bb dyb - hvis bordet er tilpas passivt preflop vel at mærke. Hvad det jo tit er på NL100.
Raise er nok marginal bedre, men ok med variation.
Fold kan 5handed for A5s UTG kun komme på tale ved et meget aktivt bord eller med et for løst image
@ Hundejens
Raiser du altid A5s UTG, hvis bordet ikke er aggro? Når du limper A5s UTG, hvad gør du så når knappen raiser?
med et raise fra kanppen må jeg jo som regel smide. Risikoen herfor er jo netop et argument for at limpe.
Selvom jeg må vedstå at jeg ikke er nogen supercashhaj, så forekommer det mig generelt at limpe preflop med drawinghands er undervurderet.
På et bord fyldt med hajer skal man selvfølgelig passe på, men på et standart NL50 eller NL 100 giver disse limps gode muligheder for at få fuld betaling for en lille investering fra donks der ikke kan ligge TPTK eller lign. ned