Det kører skidt for tiden, hænder som denne taber jeg en del på.
NL100 på Laddies
- jueltomten sitting in seat 1 with $93.50
- Fighting5th sitting in seat 2 with $24.00
- krumme25 sitting in seat 3 with $28.19
- Niall_D sitting in seat 5 with $123.63
- MKLarsen sitting in seat 6 with $51.15 [Dealer]
- drusan sitting in seat 7 with $120.95
- texuck sitting in seat 8 with $93.00
- raybee sitting in seat 10 with $33.50 [Sitting out]
drusan posted the small blind - $0.50
texuck posted the big blind - $1.00
** Dealing card to Niall_D: J♠, Q♠
jueltomten folded
Fighting5th folded
krumme25 called - $1.00
Niall_D called - $1.00
MKLarsen folded
drusan called - $1.00
texuck checked
Bør vel hæves PF når bordet effektivt er shorthanded?
Krumme25 og drusan er begge mega calling stations, med en floppct på mellem 40-50%
** Dealing the flop: 2♠, Q♣, J♥
drusan checked
texuck checked
krumme25 checked
Niall_D bet - $3.00
drusan folded
texuck folded
krumme25 called - $3.00
Byder 3/4 pot - Vil gerne bygge pot og holde hænder som Qx, JT og lign. i hånden.
** Dealing the turn: 9♦
krumme25 checked
Det er så her jeg kommer i problemer. 9''eren er ikke god, idet den giver KT og T8 en streg - begge absolut mulige holdings for Krumme.
Hvis jeg potter floppet - eller noget der ligner, og han skubber, kan jeg så kalde? Hører jeg fra andre hænder end KT, T8 og 22 (QQ og JJ må forventes at være raiset PF)?
Niall_D bet - $8.00
krumme25 went all-in - $24.19
Niall_D called - $24.19
** Dealing the river: 2♦
krumme25 shows: A♥, A♠
Niall_D mucks: J♠, Q♠
krumme25 wins $55.48 from the main pot
Jeg kan se af min pokertracker, at jeg taber alt for mange penge på hænder som disse, hvor jeg enten møder et sæt eller lign.
Mit spørgsmål er, om pot-control er vejen frem på turn (og river), eller om jeg skal fortsætte med at bygge pot?
Fortsat god aften
NL100 QJs -en leak i mit spil?
Du er jo langt foran? Jeg rykker ind any day der..
Det kan umuligt være den slags hænder som du taber alt for mange penge, du vinder jo over 80% af tiden
Heller ikke forstået, du er jo foran her?
Jeg raiser endvidere preflop.
Mickey
Bad beat historie i forklædning?
Mod callingstations skal der bare bygges og det kan kun gå for langsomt.
I den aktuelle hånd var jeg ikke i tvivl, men hvis man antog at Villain var en ok spiller, der som minimum sad med fuldt buy-in.
Hvad er linien på turn og river så?
Det er i de situationer jeg har en tendens til at sutte r.. med mine to par mens hans flasher et sæt eller en streg.
Ok, linjetjek:
Raise/fold preflop, i fullring limper jeg kun suited connectors med >=2 limpers inden mig.
Flop, fuld gas; det er en limped pot så du skal arbejde for at få penge ind til midten, desuden er modstanderne callingstations.
Turn, fuld gas; Der kommer et draw ind men du har top to par jeg lægger mig mere eller mindre aldrig imod en shortstack og for den sags skyld heller ikke till 100bbs medmindre jeg har et godt read.
Generelt: Mange af de her spots kan undgås ved at raise preflop og bette stærkt på alle streets.
Lad os sige villain var sane og sad med en fuld stak, så havde det været et meget weird spot, som kan undgås ved at raise og bette.
Eks: begge er 100bbs og villain er sane.
** Dealing card to Niall_D: J♠, Q♠
jueltomten folded
Fighting5th folded
krumme25 called - $1.00
Niall_D raised - $5.00 <- semi steal, du har ikke noget imod at vinde blinds + død blind og QJs er en udemærket hånd til at se et flop med, skulle du blive callet
MKLarsen folded
drusan called - $5.00
texuck folded
krumme25 called - 4$
** Dealing the flop: 2, Q, Jr pot: 15$
drusan checked
krumme25 checked
Niall_D bet - $13.00
drusan folded
krumme25 called - $13.00
** Dealing the turn: 9 pot: 41
krumme25 checked
Niall_D bet - $25.00
Rykker en sane villain ind her kan jeg muligvis finde et fold; jeg har vist max styrke på alle streets og alligevel checkpusher han turn og hans actions tidligere i hånden tyder ikke på et overpar/TPTK eller andre hænder der rykker ind som jeg slår.
(dog ville jeg finde det sært at han slowplayer et set på flop for at overbette turn hvorfor jeg nok ville tyrecalle alligevel)
Er potten raised osv. frygter jeg aldrig KT her, jeg nægter at tro på at en sane villain limp caller KT.