NL100 QQ: disciplineret fold eller

#1| 0

NL100 på laddies.
Forhistorie: Har været running bad stort set hele 2008, og rullen er stort set ved at være væk. Efter at have været stabilt vindende siden 2005 er det ikke sjovt...
Er derfor begyndt at komme i tvivl om det mest simple ting, derfor denne post.

NL100 på laddies. Villain i hånden er ukendt. Jeg sidder i sb med ca 100bb, han sidder på knappen, og dækker mig. Spillet er pt. 4-hands, og der har ikke været den vilde dynamik overhovedet. Hero har siddet ved bordet ca. 35 hænder, og har ikke spillet med Villain før.

Hero post sb (0,50) Q,Q
Bb post bb (1,00)
UTG folds
Villain raises 4,00
Hero raises 16,00
Villain raises all-in 105,00
Hero???

Hero har ikke 3-bettet pf tidligere i sessionen, og villain er heller ikke set 4-bette.

Har vi et disciplineret fold, et donkeycall eller et instacall her?

Niall

31-07-2008 17:54 #2| 0

Med det read du har ryger den bare i mucken. Han moser ikk med hverken JJ eller AQ - så fint fold i min bog. Men jeg er også cash donk!

31-07-2008 18:12 #3| 0

Hvorfor gøre det så stort pre?

31-07-2008 18:14 #4| 0

Mit std. 3-bet OOP med 100bb stacks er pot+1bb, dvs. (3x4+1)+1=14 (ikke 16, Thyssen-fisk), så er pf er lidt højt

Jeg folder ikke QQ preflop 4-handed for 100 bbs (faktisk folder jeg yderst sjældent QQ preflop 6-handed)

Jørn

Edit: argh kan ikke regne

31-07-2008 18:15 #5| 0

Enten går han allin fordi han multitabler og ikke har overskud til at spille en AA, KK eller AK postflop, så han smækker den bare allin her.

Den anden mulighed er, at han smækker AA eller KK allin for at provokere et call.

Den tredje mulighed er, at du har 3-bettede ham en del i sessionen, og han er ved at være rimelig træt af det (ved ikke, hvad dit read siger omdet), men det virker stadig mærkeligt at 4-bet semibluffe allin, idet han taber alt de gange han er bagud.

Den fjerde mulighed er, at han gør det med et lavt eller mellem pocketpair. Jeg har set nogle dårlige spillere gøre det, fordi de vel har lyst til at gamle, på det de tror er en 50/50 (det er derfor jeg ikke spiller tours....jeg hader at få min allin callede eller mit klart potcommitet raise raisede allin af et lavt pockerpair).

Jeg ved ikke, hvad du har set på de der 35 hænder, men jeg smider.

31-07-2008 19:37 #6| 0

"faktisk folder jeg yderst sjældent QQ preflop 6-handed)"

Laugh =)

@ Niall

Kan huske dig fra ladbrokes nl 100 - synes da du spillede en ok gang poker, så bare hæng i.

Ang hånden den er svær, jeg vil helst have lidt hænder på villian før jeg caller den her men 4 handed kan jeg ikke lægge den. Tror vi flipper mod AK...

Allan

31-07-2008 20:18 #7| 0

Han raiser på knappen (std.)
Du reraiser ham fra SB (std. med en bred range)

Jeg ville ikke kunne smide den i dette spot og da slet ikke 4-handed.
Han kan meget vel sidde med et middle PP som han ikke tør/vil spille postflop poker med.
AA/KK er dog en mulighed helt sikkert, men i dette scenarie kommer jeg ikke væk.

Mvh Slot

31-07-2008 21:20 #8| 0
OP

@ Alle. Tak for svarene. Som forventet(?) er der delte meninger. Jeg mener, at man i situationer som denne, hvor spillet ganske vist er 4-handed, men omvendt uden ret meget dynamik, imod en unknown villain, seriøst bør overveje at mucke QQ.

I de gode gamle dage (hvor mit spil fungerede) ville jeg nok have mucket i dette spot, men en af mine leaks er, at når jeg er running bad, ja så har jeg meget svært ved at smide de gode starthænder - selv når det er (overvejende) sandsynligt at jeg er slået.

Jeg valgte at kalde - brækkede mig da der landede et A på flop - men ramte en runner runner strit i billetten og scoopede en dejlig stor pot.

31-07-2008 21:35 #9| 0

han havde?

31-07-2008 23:18 #10| 0

Alle der kommenterer kommer med hver deres bud på ranges, hvilket er fint.

Men hvis man ikke kigger på hvor stor equity vi behøver for at calle, og hvor meget vi har mod forskellige ranges er det jo ligegyldigt. Vi får en fornemmelse med de ranges der kastes ud, men heller ikke meget mere.

Du skal betale $84 i en pot som ender på $201 og skal derfor bruge en equity på mindst

84/201 = 41,8%

Mod forskellige typiske ranges har vi følgende equities:

{KK+} 18,3%
{AK,KK+} 39,9%
{AK,QQ+} 40,2%
{AK,JJ+} 47,4%

{AK,QQ+,(1/6 chance for han skubber JJ)} 41,6%
{AK,QQ+,(1/3 chance for han skubber JJ)} 42,9%

For at folde skal man mene, at man mod en modstander som man ikke kender er der 0% chance for at han skubber med dårligere hænder end JJ,AK og under ~20% chance for at han skubber JJ.

Det er simpelthen at sætte en gennemsnitsmodstander for stramt imo. Du møder tit modstandere som skubber AQs, 99,TT og måske dårligere her. Specielt når det er så oplagt spot med bredde ranges for begge parter som det tidligere er pointeret.

Mit bedste bud er, at vi har en marginal situation her med TT på NL100.

Endelig synes jeg ikke det bliver vægtet nok at han bare skubber direkte. Jeg mener AK og JJ skal vægtes noget højer i forhold til AA,KK når folk overskubber for stakken,

SteenV

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar