Hey!
Skal til at have lagt nogen flere hænder op på pn! Så nu får i lidt af hvert! Nogen er elendig spillet, andre er nok standard og andre er perfekt spillet:) Altså i får lidt af hvert!
Reads er stats, samt at villian virke ringe!
Table Kronstadt (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: vapanof ( $50.85 USD )
Seat 2: Hero ( $111.05 USD )
Seat 4: nutsiperse ( $198.60 USD )
Seat 7: Villian ( $198.60 USD )
Seat 9: MrObsolete ( $100.05 USD )
loveuamy posts small blind [$0.50 USD].
nutsiperse posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero Q♠ Q♥
Villian calls [$1.00 USD]
MrObsolete folds
vapanof calls [$1.00 USD]
Hero raises [$4.50 USD]
nutsiperse folds
Villian calls [$4.00 USD] 40/15/0 -102 hands
vapanof folds
** Dealing Flop ** [ 8♦ 4♦ 5♠ 12$
Hero bets [$9.00 USD]
Villian raises [$31.50 USD]
Hero raises [$97.05 USD] -Taget hans stats i betragtning?!
Std?
SiFFer
Nl100 - Q-Q flop shove!
Vel ok at du committer.
MEN: For mit vedkommende ringer alarmklokkerne dog, idet V limp-caller, og du har ham til en AF på 0
I praksis er det ofte et feel, der afgør, om jeg drysser eller pusher.
Her er jeg nok tilbøjelig til førstnævnte, ud fra tilgængelig info om V og håndens forløb.
Den er klam pga. hans AF. Tror det meget afhænger af mit humør om jeg shover eller folder. Oftest er mit humør dog til et push :)
Villian med en agg. på 0 over 102 hænder, må vi gå ud fra ikke raiser FD, 99, TT på flop(i hvert fald sjældent). Så i teorien ser jeg ikke villian raise med ret mange hænder vi slår her, måske JJ eller AK♦.
Dog ikke helt sikkert på om en 102 hands sample er stort nok, til at konkludere dette. Synes også af og til man ser folk limp call pre med 22-88 på nl50/nl100.
I teorien mener jeg altså det er et fold.
Faktisk først da jeg kiggede mine hænder igennem, jeg så hans AF..
Hvis jeg havde set den da hånden udspillede sig, kunne jeg nok godt have foldet! Men shover og villian caller med 4-5!
Men fremover hælder jeg nok mere til et fold i disse spots, hvor en dårlige passiv villian Limp/caller/3better flop! Det skriger da lidt af en hånd!!
SiFFer
Sjovt så pålidelig en information en lav aggression faktor er. Nemt fold :-)
Jeg raiser mere pre og med en villian med de stats, så raiser jeg endnu mere, for de caller evig og altid preflop.
Mvh Slot
Jeg mener det er et ret let fold, når hans AF er 0. Jeg ser ham ikke gøre det her med mindre end 2 par.
102 hands.
Tror man har leaks hvis man ikke kan skubbe det ind uden at tænke over det mod en 40/15 :D
Som Joonas
Der er ekstrem stor unøjagtighed på AF's. Når vi nærmer os 500 hænder vil jeg begynde at tro på den.
Over 100 hænder må man formode at han må have ramt top par mindst et par gange, eller også har han været meget uheldigt. Alligevel har han ikke en eneste gang rørt ved bet eller raise knappen.
Spørgsmålet er ikke om han kan finde på at raise med en tilfældig otter, for det kan han selvfølgelig. Spørgsmålet er om han kan finde på at gøre det, og derefter at kalde ned ofte nok til at vi kan skubbe ind over profitabelt.
Ja, 100 hænder er en ret lille sample, men det er hvad vi har at gå efter, og når vi ikke ved bedre, må vi antage at villain er typen der sidder og fisker efter en hånd, der kan slå top pair, og så gå grassat. Hvis han havde haft en aggressionsfaktor på bare 0,5, så kunne man måske tvivle lidt, men NUL! Jeg tror ikke du mister megen værdi ved lige så stille at drysse her, ind til du ved at han kan finde på at raise med kun eet par.
Som SteelChicken
At agg. factor ikke er konvergeret efter 100 hænder betyder ikke, at den agg. factor vi kan observere, ikke er det bedste bud vi har på villains sande agg. factor... At der så er en betydelig sandsynlighed for at villain godt kan vise sig rent faktisk at være aggresiv, ændre ikke på, at der er større sandsynlighed for, at han ikke er det...
Jeg folder altså ikke her bare fordi han over 100 hænder har en agg factor på 0. Bordet er super drawy og han kan sagtens gøre det med 99, 1010 eller JJ
@joonas
Når du nu er SÅ uening kunne det være rart, hvis du lige ville argumentere for hvorfor?
Stats, fiske tendenser, board tekstur, overpar, 100bb's, solens rotation, global opvarmning, juletraditioner, påskeliljer og ikke mindst jesus barnet.
@ joonas
Det er helt væk at påstå, at hans stats og fisketendenser skulle tale FOR at han raiser floppet med andet end minimum 2 par! Kan du ikke smide et overpar i en single raised pot? Også helt væk, helt væk ;)
Boardets tekstur er det eneste der taler for et push medmindre man selvfølgelig vægter solens rotation, global opvarmning, juletraditioner, påskeliljer og ikke mindst jesus barnet meget højt... Jeg var dog ikke lige klar over, at de trak i retning af et push...
Som SiFFer skrev: "en dårlige passiv villian Limp/caller/3better flop! Det skriger da lidt af en hånd!!" Spot on!
Som joonas, et fold her er helt væk. Pengene skal til midten hver gang her. I spiller for 100bbs, ikke at gå broke her er altså MEGET skidt.
Kan sagtens følge jeres tankegang, men villians range er altså meget meget bredere end det i sætter den til. Det er svært at komme med en rigtig god argumentation, da det bare er et helt standart sick spot de gange villian har 2par+. Vil mene vi er gode ihvert fald 75% af gangene her. Kan finde de første 100 HH's, hvor en villian med denne type stats pludselig går broke med A8 her.
111bbs btw, men hvilke stats har hero egentlig selv? Jeg spiller rimelig nittish og ser bare stort set aldrig andet end en stor hånd her... Kan være man gør det, hvis man spiller mere LAG?
SRY så ikke resultatet.
@JayBee
En mand der har spillet 40% af sine hænder uden at bette eller raise har ikke styr på de mest basale finesser i poker. Hvorfor skulle sådan en lige pludselig dukke op med HEM eller PT, OG være i stand til at reagere på de stats de giver ham?
Det er skudt langt over målet at inkludere sit eget image overfor denne villain, da han åbenlyst kun spiller sine egne 2 kort.