Ongames HH virker af pis paa min com, saa den kommer lige fra hukommelsen.
Villain 1 er semilagish uden at have vaeret out of line. Villain sidder med ca. 185. Jeg har ikke set hvordan villain har faaet sin stack, da jeg for foerste gang koerer flere borde end normalt, og dermed overlapper mine borde. HERO daekker. Villain er kommet til bordet efter jeg har faaet min stack. Har selv spillet tagish og ikke vaeret out of line.
Villain 2: Semi retardo der caller en del. EDIT Villain 2 sidder med ca. 140
Here goes:
Villain 1 siger 3,5 paa btn. Villain 2 caller i SB, HERO siger 14 i BB m Q♣Q♠ - begge caller.
Flop 7♣6♣3♠ pot: 42
SB checker, HERO skyder omkring 31, Villain 1 caller - SB folder.
Turn K♣ Pot: 104
HERO checker, villain taenker kort og byder 52. HERO caller.
River K♠ pot: 208
HERO checks, Villain pusher for ca. 90 - HERO calls.
Min tanker er, at Villain ville raise alle sets, straight, 2 par og FD paa floppet. Dels pga. det er 3 way, dels pga. flopteksture og dels pga. villain i sb der caller light.
Kongen paa turn kan jeg ikke se hvordan skulle have hjulpet villain at all, og det samme gaelder self kongen paa river. Eneste kongen paa river aendrer er, at jeg nu slaar diverse 2 par combos villain har haft paa floppet.
What do you think?
NL100: QQ - Gal/Genial/Std?
Villain 1 kan sagtens calle med set, 2 par eller streg på flop, da det er for at få SB med i potten. Hvis han raiser kan selv donken godt se at han skal have en meget stærk hånd for at fortsætte.
Ville også umiddelbart mene at han skubber FD på floppet oftest. Men den kan aldrig udelukkes helt. Jeg synes mest han ligner TT-JJ eller 44-55 som du slår, og så alt hvad du ikke slår, sets, 2 par, flush og streg.
Hvis du mener at villain kan finde på at bluffe i store pots, så synes jeg et call-down her er fint.
"Villain 1 kan sagtens calle med set, 2 par eller streg på flop, da det er for at få SB med i potten. Hvis han raiser kan selv donken godt se at han skal have en meget stærk hånd for at"
Kunne ikke vaere mere uenig. Det ville vaere direkte selvmord (imo.), hvis en god spiller slowplayer str8/set/2 pair paa dette board 3 way. Og derfor tror jeg ikke villain goer dette.
Kan egentlig godt lide din linje indtil turn. Og følger tildels din tankegang indtil da. Meeen Hvad er din plan på turn?
Hvis du alligevel vil betale af på river hvorfor så ikke komme til midten på turn? du vil jo stadig ha en del FE fra flere hænder som ikke har noget stort men prøver at udnytte det scarecard som den 3, klør jo self er.
@TheMachine
min plan/tanke paa turn er obv. at jeg ikke faar betaling fra noget som helst, jeg er slaar hvis jeg skubber. Vil hellere lade ham braende i helved med sit bluff/semi bluff - hvis han har en haand ala sc. 34/56/78/88/99/1010 (som jeg regner med han har - folder han like 99/100 gange hvis jeg moser turn.
Synes din linje er super god og jeg tror faktisk du får maksimal value på denne måde, men jeg synes da egentlig også det er ret standard?
@TheMachine: det er ikke ligefrem super godt at skubbe turn, da Villain så folder alt det lort der er i hans range.
Jo der kan komme et par semidårlige kort på river (A, 4, 5) hvilket selvfølgelig taler imod at checke turn, men så må vi tage den derfra.
@djowgern
Haanden i sig selv synes jeg ikke er specielt standard, givet det board og action. Hvad der goer haanden spaendende er imo. de dybe stacksizes.
Giver den lige en dag til...
saa kommer resultatet.
Min tanker er, at Villain ville raise alle sets, straight, 2 par og FD paa floppet.
-ik enig, han vil ikki raise alle....
men derudover ser det meget std ud
ps post eff.stacksizes en anden gang
Hmmm.... endnu engang et spot der er utroligt read/feel-baseret.
Vi kan nok husrtigt blive enige om, at han ikke shover det her spot med de hænder du slår, der bliver talt om. Han shover ALDRIG TT JJ, men måske en sjælden gang 44 55. Tror mere på A4 eller A5 dog.
Jeg kan sagtens finde på at calle her, men det kommer an på hvordan jeg ser villain. Du siger selv:
"Villain 1 er semilagish uden at have vaeret out of line."
Det er umiddelbart en type hvor jeg bet-folder turn. Der er INGEN konger i hans range, måske med undtagelse af en kreativt spillet KK, og den er så lille en del af rangen, at jeg mener den er ligegyldig.
Mod den type spiller, så er jeg ret sikker på du så ofte er slået på turn, at jeg bet-folder.
Som der nævnes, så får du værdi fra en del bluffs ved den linie du vælger, men de eneste bluffs jeg kan se han kan have er 98s(ikke klør, til nødt en floatet T8s, T9s (ej heller klør). Ellers skal han have floatet med air, eller lave en made hand om til bluff, og det tror jeg sgu ikke på han gør.
Glæder mig til at se resultatet.
MVH Skod
@Loki
mener du effektive stacks paa hvert street? Har postet begge villains stacks og at jeg daekker.
@skod
Hele ideen med min linje fra turn af er jo, at jeg mere eller mindre spiller min haand faceup. Jeg inducer dermed kreative lagish villains til at pushe mig af en haand, der har dem slaaet.
EDIT: Mht. villain der aldrig shover 1010/JJish: Hvis han saetter mig paa en haand ala 1010/JJ/QQ/AA, og mener jeg kan folde min haand, kan jeg godt se ham shove disse haender. IKKE for value men obv. for at skubbe mig af min haand (givet han har lagt maerke til, at jeg har spillet Tagish og ikke vaeret OOL).
Ikke sikkert villain taenker i showdownvalue her.
@ Keysor
jamen jeg synes sgu ikke du spiller din hånd face up før dit turn call. Og eftersom han har set dig calle turn, og river gør det endnu mere sandsynligt han ikke har kongen, så synes jeg ikke det er et godt spot af de årsager du selv nævner.
Han er "kun" semi-laggish, og HAR IKKE VÆRET OOL.
Jeg tror du overvurderer din modstander i det her spot, hvis du tror han kan finde på at Shove JJ eller TT. Desuden raiser han vel også floppet med disse holdings, hvis han endda ikke 4-better pre.
MVH Skod
Hvorfor er det at villain ikke kan have A♣Kx her? Og er det ikke en anelse naivt at tro at han "for det meste" skubber et FD på floppet?
Jeg synes at det ligner et fold...
Well tak for svarene alle sammen.
@Skod
Ikke sikker paa han ville raise disse holdings paa floppet da vi er dybe. 4 betting pre er dog mere sandsynligt.
@VALO
Efter at have snakket haanden igennem med min coach, kan jeg ogsaa se, at det er skidt at raise FD her.
Anyways...
Vilain viser 6♠5♠ op.
Jeg synes ikke nødvendigvis det er skidt hvis villain1 raiser et flushdraw. Det er klart du viser styrke ved at c-bette en så "dårligt" board i en 3-bet pot 3-way, men hvis man blot kalder med draw, så bliver man formentlig pricet ud på turn (potten er $100 og eff. stacks ~130)
Så vil jeg hellere jamme nut flush draws og big draws (primært 98♣ og T9♣). Med disse draws har vi masser af pot equity og formentlig en anelse folding equity (I er trods alt dybe og det er ikke rart at betale med f.eks. TT der).
I øvrigt tror jeg bare jeg bet-caller, jammer turn eller check-jammer turn.
Jeg kan ikke lide at check-calle, da vi er committed. Det er ikke mange rivers vi folder til med så gode odds som villain tilbyder os på river.
Jørn
@Thyssen
A5♣/A4♣/98♣/109♣ ville jeg ogsaa faa til midten paa floppet.
Det var mere haender som 10J♣/JQ♣ som kunne floates, da der kommer rigtigt mange scarecards paa turn, vi kan bruge til at skubbe HERO af sin haand.