Villain er over 240 hænder 19/9/1,8 og 3bet på 3,5 - er der nogen der spiller hånden anderledes? Vi er godt 15-20 minutter inde i sessionen, og vi har ikke clinchet før.
Seat 1: tedeas ($98.50 in chips)
Seat 3: Mrblackaero ($161.81 in chips) DEALER
Seat 5: Hero ($99.00 in chips)
Seat 8: kallo1 ($158.00 in chips)
Seat 10: Schubsotto ($131.30 in chips)
Hero: Post SB $0.50
kallo1: Post BB $1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [DQ SQ]
Schubsotto: Raise (NF) $3.00
tedeas: Fold
Mrblackaero: Raise (NF) $13.00
Hero: Call $12.50
kallo1: Fold
Schubsotto: Call $10.00
*** FLOP *** 9 ♥ 7 ♦ J ♣
Hero: Check
Schubsotto: Check
Mrblackaero: Bet $23.00
Hero: Call $23.00
Schubsotto: Fold
*** TURN *** 7 ♠
Hero: Check
Mrblackaero: Bet $125.81
Hero: Fold
Std, or?
NL100 QQ mod weird spot
Virker som en alvorligt spewy linje at coldcalle pre OOP, flatcalle et drawy flop, og CF med igen rigtig gode odds. Du dodger de skrækindbydende 2 overs, men rammer ellers fint. Jeg kan ikke spille den sådan for at calle en street, og se om villain virkelig mener det på næste. Umiddelbart er CRAI turn en mulighed, men egentlig kan jeg godt lide flop callet for at se lidt halv drawy ud (Villains ved ikke altid du ikke kan have JTs,TT etc her, selvom det er maginalt), men så er det for at snapcalle turn. Igen ser jeg ingen mulige scenarier jeg ikke kommer til midten, udover den meget nitty løsning, der hedder fold preflop. (Som godt kan komme på tale.)
Hvad tror i Schubsotto har? Han har raiset UTG, hvorefter potten er blevet re-raiset og cold callet efter ham, og han vælger alligevel at calle OOP. Hvad er hans stats? Hvis han er en anstændig spiller, kunne det godt ligne at han har et anstændigt es. AK måske? Det fjerner jo nogle af AA/KK kombinationerne, så mon ikke vi er gode her forholdsvis ofte?
shove pre.
Du kan ikke mene, det er mere profitabelt at coldcalle et 3bet oop i en pot, hvor du så giver OP odds til et kald.
har Schubsotto (som spiller ?/?/?) før lagt sig til 3bets fra villain?
hvis villain har for vane at 3bette Schubsotto, så er det jo oplagt at 4bette/skubbe pre.
En 3-better med 9 i PFR i sammenhæng med 1.8 i AF?
Han har altid AA/KK, når han fortsætter på floppet som 3-better.
Jeg kalder med QQ og folder floppet, hvis en "9'er" fortsætter. Især da han vil frygte, hvad du har, når du cold-caller.
Jeg spiller den lidt mere aggro pre, specielt med 1 mand bag mig, måske et bet ala 37-45 vil kunne give dig svar, men ellers hælder jeg mod et shove.
Jeg kan ikke leve med at give en 3. mand odds, når floppet skal spilles OOP.
/J.
Som Ludomaniac, mod en spiller med så weak stats kan du roligt folde floppet.
Hvis vi folder floppet, så folder vi altså også preflop, da vi ikke har odds til at setmine. Synes btw, at hånden er super interessant, idet jeg spiller den præcis som OP, men jeg tror ikke det er den mest korrekte linje, omend jeg stadig ikke har fundet den rette, da den er svær at spille mod den type villain. Med 3.5 i 3-bet % 3-better han kun 99+ og AQs+ ifølge PokerStove. Det eneste vi slår af den range, giver op på på turn for sure, jf. hans lave agg. faktor. Jeg er stadig i tvivl om, hvad der mest profitabelt her, men stacken skal i hvert fald under ingen omstændigheder til midten på noget tidspunkt i hånden imo!
@SuperSennels
- Mod en range der hedder 99+ og AQs+ er vi kun foran TT,AQ,AK
- Givet hans lave AF og CBet fkvens (antager jeg), hvilke typisk er lavere i reraised pots, giver hans flop action en rimelig god indikation af at han ikke er ude i sjov og spas. Derfor syntes jeg ikke den skal foldes preflop. Hvis hans cbet fkenvs/pfr% var højere så slap vi nok ikke væk. Men nu spiller villain rimelig weak og er derfor nemmere at spille mod, men du har helt ret i at han er svær at tjene penge på.
Faktisk et ret godt eksempel på hvorfor stats som hans ikke er vindende.
Jeg prøver lige at formulere det bedre: Fordi villain ikke spiller særligt aggresivt, giver han os meget information på floppet, fordi hans range er meget mere polariseret end hvis han spillede 19/17/4.
- Og jeg syntes kun turn action understøtter overstående. Hvis vi ikke kan få os selv til at folde floppet skal den helt sikkert smides på turn.
Jeg er faktisk enig i, at jeg skal folde på dette flop - jeg signalerer relativ styrke, og netop sådan en range rammer dette flop godt, alligevel stikker han ud.
Synes det stinker lidt at shove pre?!
@ ManCini
Uenig!
Kan virkelig ikke li' linjen. Er med Tinamus her - bar ikke shove, men rr til 39$, kald AI
Det muligt, at han nu rammer en bred del af hans rr range, der advokerer for et fold - men dette er vel også et argument for, at den skulle være raiset pre!
Hvis hans rr-range virkelig er 99+/AQ+, og vi kun er slået af AA/KK, hvad er så lige argumentet for ikke at få pengene til midten?
No offense, men det er en lidt for scared-passiv linje du vælger