Hej
Blev lige lidt i tvivl på denne da manden er super nittish.
Har 241 hænder på villian og han spiller 29/17 med en preflop 3bet % på 1,34 !
4better i preflop og folder til skub, eller kalder og spiller for set? Kan han have andet end KK eller AA med de stats?
Der er også et call fra en kæmpe donk som spiller 68/10 over 281 hænder - han har været brandvarm og ramt godt !
Seat 1: Ti3Go ($26.40 in chips)
Seat 2: HERO ($178.35 in chips)
Seat 3: VILLIAN ($145 in chips)
Seat 4: rondewe ($64.25 in chips)
Seat 5: Jmoney1423 ($100.25 in chips)
Seat 6: DONKIE ($293.25 in chips)
DONKIE: posts small blind $0.50
Ti3Go: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO Q♣ Q♦
HERO: raises $3 to $4
VILLIAN: raises $6 to $10
rondewe: folds
Jmoney1423: folds
DONKIE: calls $9.50
Ti3Go: folds
HERO: ??
Hvad er planen på floppet hvis det eks slå low cards hvis vi caller går vi så døde ?
Sugeren
NL100 - QQ møder 3bet fra nit
Jeg vil starte med at slå fast, at et 4bet for at folde til et 5bet/skub PF er massiv spew. Sat på spidsen laver du så QQ om til 72. Det er den simpelthen for god til.
Well, et 4bet er ikke godt imo, da vi må se os nødsagede til at folde til et skub og kun kommer ind mod KK og AA. Ydermere caller villain aldrig et 4bet med dårligere end QQ. Det er allerede tvivlsomt, han 3better med andet end QQ+ og AK.
Jeg foretrækker at flatte villains lave 3bet og fortsætte med stor forsigtighed på stort set alle flops. Dette betyder, at jeg ikke bare stacker af på 223-boards etc. Jeg vil nok kalde et enkelt bet og så reevaluere på turn.
Jeg vil gerne tilføje til dette at 241 hænder på Villian ikke er nok til at give ham credit for at have AA/KK hver gang.
"Well, et 4bet er ikke godt imo, da vi må se os nødsagede til at folde til et skub og kun kommer ind mod KK og AA."
På ingen måder korrekt, og helt sikkert endnu mindre når der sidder så dårlig en spiller ved bordet, det ændrer dynamik betydeligt.
4bet kalder et skub.
4bet/call er ufatteligt ringe og tyret for 150 bbs imod sådan en gut, og 4bet/fold er bare elendig poker, medmindre du forventer at kunne komme HU imod donken ret ofte.
Call hans 3-bet og fortsæt særdeles forsigtigt på de fleste flops.
Meget interessant.
Han range er nok meget KK og AA, derfor er der to muligheder.
4 bette for info og derefter komme væk.
Eller calle evaluerer floppet og folde turn hvis han skyder den også medmindre vi rammer set.
Sidder lige i lufthavnen så har ikke HH men her er next step =))
Jeg mente ikke det gav mening at 4bette, da min sample er decent for en ikke reg, så troede ikke på jeg ville få action fra andet end AA, KK og rarely fra AK
Så jeg valgte at flatte ham.
Flop:
9♣ 2♦ 2♠
Normalt er ok flop men mente jeg er WA/WB her så valgte at checke.
VIllain skyder nu 30$ ind i potten.
Hvad gør Hero ??
Er vi villige til at skubbe og hvad får vi calls fra eller caller vi og ser turn an ??
Sugeren
"4 bette for info og derefter komme væk."
At 4bette 1/3 stack næsten for info med QQ!?
Det er sateme skidt.
-LOD- er fuldstændig spot on.
"Call hans 3-bet og fortsæt særdeles forsigtigt på de fleste flops. "
"At 4bette 1/3 stack næsten for info med QQ!?
Det er sateme skidt."
Helt enig, bortset fra at jeg nok ikke ville have brugt bandeordet. Hvis han kun 3-better under 2% af tiden, så har du alt den information, du har brug for. Det kan godt være at hans 3bet range faktisk er lidt bredere end 2% over en større sample, men ind til nu ved vi ikke bedre end at vi er en 30% underhund:
equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 71.476% 68.45% 03.02% 119555844 5279880.00 { QQ+, AKs }
Hand 1: 28.524% 25.50% 03.02% 44539404 5279880.00 { QQ }
Vi kan gøre to ting: Vi kan vælge en linje, der så billigt som muligt afslører om villain har AK, eller et over par, eller vi kan simpelthen spille QQ for set værdi.
Siden vi ikke ved om villain vil spille AK som om at han havde AA, så vil jeg nok hælde til at spille for set værdi, siden det kan blive ret dyrt at få den information vi ønsker os. Jeg tror folk har en tendens til at overvurdere værdien af information.
"Villian kan da meget vel have 10 10 eller JJ /AK.."
De er ikke helt umulige, nej. men dog meget tvivlsomme.
Vi raiser UTG og han reraise UTG+1 har en 3bet% på 1,34 (over lille sample, men stadig det eneste vi har at gå ud fra. At 4bette er dumt fordi de få gange hvor han har TT, JJ folder han dem like hvergang til et 4bet (måske folder han endda AK) og vi er faktisk ude i et bluff.
Jeg er 100% på Steelchickens hold - klassepost!
Læg hertil at setmining i denne spot må være massiv +EV da du betaler 6 ind i 24 expressed mod 2 villains med ca 150 tilbage hver og hvor den ene sandsynligvis har QQ+,AKs og den anden er donk - best ever spot for setmining...
De stats skal hvert fald nok tages med et gran salt. Med dette 3-bet ryger han 3-bet procent sikker op på 3-4 stykker.
Hej igen
Lækkert med en masse feedback og debat.
Syntes personligt at Flop bet var lidt klamt da han stadig har 100$ tilbage bag sig, og får nok kun et call af noget som har mig slået (måske heldig vs 1010/JJ få gange)
Jeg valgte at flatte hans flop bet for at se om vi ikke kunne komme billigt til showdown måske checke den resten af vejen !
Hero: calls $30
Turn: 10♠
Vælger igen her at checke fordi jeg vil billigt til showdown hvorefter Villian instant shover in i potten.
Hvad gør Hero ???
Lukker man øjnene og beder eller folder man?
Sugeren
Jeg folder efter 4 sekunders betænkningstid.
Villain er jo obv. ikke ret skarp jf. hans raisesize pre. Derfor synes jeg, at det er ok at calle floppet og så folde turn, da en sådan ALDRIG shover andet end AA/KK her. Han er obv. ringe, men dårlige spillere får også AA og KK. Du burde desuden hurtigt kunne få de tabte penge ind igen, da han bør være mega nem at spille.
med et shove her er det nok 100% sikkert han sidder med et overpar der ikke vil blive outdrawed.. og med de stats virker det klart som AA/KK...
Denne folder jeg... og tænker bagefter at det var muligt at spille den anderledes men egentlig tilfreds at man ikke mistede mere på dette setup...
Hej alle,
Jeg tænkte et stykke tid i ovenstående og valgte at folde.
Argument var at jeg reelt kun slog JJ og Air - troede bare ikke på en sådan spiller ville skubbe med Air !
Tak for svarende og rart at vide man ikke er en nit, så de fleste spiller den identisk =)
Sugeren