NL100 QQ på 332Ar møder donk-bet

#1| 0

BB: 20/16/2,6 5,3k hænder (dataminede)
UTG: 30/9/1,3 58 hænder

Hvad gør I her på turn?

CO: $111.90
Hero (BTN): $100.00
SB: $93.13
BB: $159.54
UTG: $159.65

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with Q Q
UTG calls $1, 1 fold, Hero raises to $5, 1 fold, BB calls $4, UTG calls $4

Flop: ($15.50) 3 2 3 (3 players)
BB checks, UTG checks, Hero bets $11.04, BB calls $11.04, UTG folds

Turn: ($37.58) A (2 players)
BB bets $24.00, Hero?

12-07-2009 09:54 #2| 0

Caller turn.

Han leader river svagt -> call
Han leader river strærkt -> fold
Han checker river -> valuebet/check bagved alt efter feelings

12-07-2009 19:33 #3| 0
OP

Jeg er ret sikker på at hvis han better river så er det med et skub.

12-07-2009 19:48 #4| 0

Jeg shover turn, eftersom hans range indeholder latterligt få Ax-kombinationer og disse check/raiser han formodentlig. Grundet stacksizes synes jeg shove > call.

12-07-2009 20:02 #5| 0

Jeg får en grim fornemmelse af at han sidder på 22 og regner med, vi har ramt A'et, hvorfor hans donkbet er et forsøg på at få os til at skubbe. Ellers sidder han på et middelpar, og vil teste af, om A'et er et scarecard for os.

Det ville dog give et klarere billede, hvis vi kendte hans pf 3-bet frekvens.

12-07-2009 20:58 #6| 0
OP

det gør jeg skam også men mente ikke at den stat var relevant. Den er på 6%.

12-07-2009 22:39 #7| 0

Det mener jeg da i høj grad, den er. Jeg ville gerne have den lidt højere, for at kunne rense A'erne ud af hans range.

Men uanset vil jeg calle den ned her fra.

Du har jo kun noget ud af ham, hvis han caller med noget, du har slået. Og det er vi vel enige om ikke vil være tilfældet?

Skal jeg fravige, kræver det noget historik og/eller reads.

12-07-2009 23:13 #8| 0

Edit: Er da en fed idiot til at læse HH's... Prøver igen.

Jeg kan stadig ikke li det, men jeg betaler nok bare turn. Problemet med det er bare lidt, at man spiller sin hånd lidt face-up ved at gøre det, og man skal egentlig allerede her spørge sig selv, om man vil betale riveren. Mod en dygtig aggressiv spiller, som BB her godt kunne være, så kommer der et bet på næsten alle rivers, og det bliver sandsynligvis stort.

Problematikken er stadig:
Villain caller altså OOP og donker ud i det kort han ved rammer sin modstanders range bedst. Readless, så tror jeg egentlig stadig helst jeg vil smide, selvom jeg nok ender med at betale både turn og river i praksis.

MVH Skod

12-07-2009 23:18 #9| 0

UTG limp-kalder pre, BB donker turn.

Edit: Derudover er BBs 3B % da meget relevant, for hvor mange Aer der er i BBs range.

12-07-2009 23:43 #10| 0

easy fold imo.

"Villain caller altså OOP og donker ud i det kort han ved rammer sin modstanders range bedst. Readless, så tror jeg egentlig stadig helst jeg vil smide, selvom jeg nok ender med at betale både turn og river i praksis."

this...

til call/shove folkene: Hvilken range er det lige i saetter villain paa, der spiller saadan paa lige netop DENNE turn?? middlepair? ren luft? INTET.
Jeg er normalt paent tyret, men det er giga spew at shove her. Hvis i saetter villain paa en spasrange ala middlepair osv, hvorfor saa ikke calle og lade ham braende sammen paa river!

det blev lidt langt og kringlet.

12-07-2009 23:50 #11| 0

@ Keysor

Muligvis folder villain A4s og A5s til shove, men ellers vil jeg heller aldrig shove her....

Jeg er enig i at den del af villains range vi stadig slår består af 44-JJ, og mon ikke han 3-better JJ og ofte TT-99. Og det giver ikke meget mening for ham, at lave dem om til bluffs. Uden andre reads end det vi har, så hopper jeg også på fold>call>shove. Ved call er man IMO nødt til at calle alle rivers, hvilket stinker.

MVH Skod

13-07-2009 02:16 #12| 0
OP

Tak for svarene. Enig i at fold er bedst, og det var også det jeg gjorde, og hvis han lavede 77 om til et bluff så tillykke til ham :-)

13-07-2009 02:31 #13| 0

"Jeg får en grim fornemmelse af at han sidder på 22 og regner med, vi har ramt A'et, hvorfor hans donkbet er et forsøg på at få os til at skubbe."

Sådan!

Anyways, hans range her er nok 80% af tiden en 2 outer, så jeg kan ikke se nogen andre muligheder end at calle. Gå efter gaybet på river og snap any shove. Turnshove er alt alt for fancy og uber spewy hernede. Vi snakker altså, vi har fat i en NL100 spiller her som så skal forstå at hans range er voldsomt polariseret, for så at lave den om til et bluff, for så at forstå han laver den om til et bluff og mene du er dygtig nok til så at rebluffe turn 3 vejs med 67o, får så at valuecalle 88. Aaaaaaaaaaaaaaah hva? :)

A'et gør det svært at gøre så meget andet synes jeg. Man behøver ikke have stacks hver gang :)

Huset, quads og whatnot, er obv ikke så spændende.

13-07-2009 02:37 #14| 0

"Grundet stacksizes synes jeg shove > call."

Kan du uddybe? Jeg kan ikke se stacksizen være afgørende for den faktor.

13-07-2009 11:37 #16| 0

"Muligvis folder villain A4s og A5s til shove, men ellers vil jeg heller aldrig shove her"

tbh tror jeg ikke, at villain (saa fremt han har donkleadet med Ax m gutter) folder til et shove.

@joonas

forstaar jeg dig ret, naar du mener, at hans range i 80% af tiden er middlepairs?

13-07-2009 14:36 #17| 0

@KS
Yeah

@Yarx
Altså fold er næsten det dårligste her tror jeg =)

"Villain caller altså OOP og donker ud i det kort han ved rammer sin modstanders range bedst. Readless, så tror jeg egentlig stadig helst jeg vil smide, selvom jeg nok ender med at betale både turn og river i praksis."

Det er da vidst en stor løgn A er det kort der rammer vores range bedst :P

13-07-2009 14:45 #18| 0

@joonas

det lyder godt nok sygt! Hvor spiller du henne?

Paa bossen + Ongame hvor jeg spiller, ser du like aldrig middle pair spille saadan her. Hvis han endelig laver ballade paa det turn kort med middle pair, ville han c/raise. Ikke at jeg bryder mig om det, men det er de tendenser jeg har set.

14-07-2009 17:12 #19| 0

KeysorSoze: Ser du nogensinde nogen hænder spille sådan? I mine øjne ligner det også 22 der vil have vlaue ud af AK/AQ/AJ og vurderer, at et check-raise viser for meget styrke og vælger derfor DB. Den anden mulighed er som nævnt middlepair der laver sin hånd om som et bluff.

En anden information som ikke er nævnt er at hans relative position er dårlig, da BB er efter ham, og han derfor bliver nødt til at have en stærkere hånd. Derfor ttor jeg ikke på han sidder med AJ-AK, hvor han også havde 3 bettet sidstnævnte og muligvis også AQ. Og AJo smider han nok pf.

Caller du her tror jeg han vil sætte dig på TT-KK, eller AJ-AK (at raise AJ-AK på turn vil være en fejl imo), og han vil nok opgive at bluffe videre med middlepair. Men tilgengæld shove river med full house. Derfor tror jeg på call turn med planen om at folde til et river shove.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar