Ville prøve den nye HH replayer, men der var et par bugs. PM er sendt til Prip.
Spillet er NL100 på ongame, 5 handed
Jeg er 2 BIs i hullet på bordet, men kun 1 siden villain kom til. I den hånd kom jeg ind med KK vs JJ pre mod jokirapu.
Jeg har spillet lidt mod villain før og har markeret ham som donk. Jeg har ham til at spille 38/29/13 over 70 hænder. Tvivler på ham bruger tracker, men i så fald vil jeg være en lidt stram TAG (6 handed).
Anjo8888 (UTG): $98.30
jokirapu (CO): $202.43
Hero (BTN): $98.50
soymista (BB): $46.83
CuyMagico99 (BB): $114.53
soymista posts BB $1.00
Pre Flop: ($1.00) Hero has Q♠ Q♦
fold, Anjo8888 raises to $2.00, fold, Hero raises to $9.00, fold, Anjo8888 calls $7.00
Flop: ($19.00, 2 players) 2♥ T♥ 4♥
Anjo8888 bets $9.50, Hero raises to $26.00, Anjo8888 calls $16.50
Turn: ($71.00, 2 players) A♦
Anjo8888 checks, Hero ???
Vi har begge små $64 tilbage i stacken.
NL100: QQ på A turn
Interessant spot. Det klamme er imo, at en stor del af de FD's, han lead/caller med, har A♥ i sig. Det vil sige, at vi rigtig ofte er helt og aldeles knust. Sets kan vi godt udelukke, og han kommer ikke rigtig til turn med air. Kan vi shove og håbe på, han har K♥Xx? Er det for lame at checke bag for at decide (læs: folde) river?
Når nu der er tale om en donk, så raiser jeg nok floppet noget større.
Klam turn, fordi den som poker prince siger i høj grad rammer hans range. Checker turn bag, fordi jeg ikke tror, at der er så meget value at hente kontra de gange vi bliver valueowned. Ja - surt hvis han suger med en ♥, men vi betaler i så fold trods alt ikke af.
Folder river til et udstik. Forventer ikke, at han valuebetter værre, og det er også unlikely, at han bluffer, da vi sagtens kan have checket bag med hænder, som vil calle river såsom A♥x, slowplayede flushes o.lign. Dog lidt ekstra tricky, at han er donk, så han kan selvfølgelig lave nogle underlige bets på river, der gør det mere close.
Jeg checker turn bag også, hvis han er donket, caller jeg nok til et riverudstik/shove på blank. Han betaler nok flop med en del Tx, 55-99 med ♥ på siden og KQ/KJ med ♥ på siden. Derudover tror jeg ikke særlig ofte han leader made flushes på flop, og han får det nok ind med sets og A høj FDs ofte
Han 4better nok også AK en vis % del af tiden, men antaget han er donk flatter han nok oftere her end sane folk. Så det er begrænset hvor fandens mange A♥ han har, når han 4better AK pre og ofte får det ind med A♥X
Så jeg tror når han better river, at han ofte som nævnt, har noget 55-99 med hjerter, der laver sin hånd om til bluff eller KQ/KJ med hjerter - muligvis Tx nogle gange. Desuden er det ikke engang sikkert han kan finde ud af at shove AJ på river f.eks, hvis han er lidt donket, hvilket klart gør call godt. Vi skal også kun vinde omkring 30% af tiden, hvis han shover river.
Enig i at river kan være et call, hvis han er den donkede type, der "valuebetter tyndt"/"bluffer med made hands", fordi han ikke ved, hvad han ellers skal gøre. Dem findes der en del af. Men før jeg har set det, tror jeg bare, at jeg folder.
Hans stats ser forresten ikke helt åndssvage ud med den sample, så det kunne være rart at høre, hvad der har fået dig til at karakterisere ham som donk? Du må kunne bidrage med nogle reads? Gerne på hans river-bet tendenser.
Wat?
Fandme et underligt spot. Han folder nok ikke meget til dit 3bet og når han lead caller så vælger jeg altså at udelukke flushes og sets. Så handler det vel mest om hvor mange esser han har i sin range. Han betaler sandsynligvis ikke med PPs der har en hjerter på siden, men omvendt er det godt at beskytte potten, når den er så stor.
Tror jeg shover og håber han folder, så vi ikke skal ud og dodge. Tillykke hvis han har lead callet nøddefarvetrækket, så må vi suge vores 1-outer (lol). Jeg tror i øvrigt ikke han folder KJ, KQ og QJ med en hjerter på siden, når han samtidig samler et strittræk op. I øvrigt må en stor del af hans range også være floppet TP og har han en hjerter på siden folder han vel ikke.