NL100: QQ, svært turnspot

#1| 0

Lige sat mig ved bordet, så ingen reads på nogen af spillerne på nær villain/goyring fra en tidligere session for et par dage siden. Jeg ved ikke, om han var på tilt den aften, men han betalte MEGET light af og overspillede som regel sine hænder, selvom det kun var TP. Jeg har ikke set ham til showdown med et draw, og har cirka spillet 400 hænder med ham.

***** Betfair Poker Hand History for Game 237023917 *****
NL $0.50/$1 Texas Hold'em - Monday, August 06, 20:22:24 GMT 2007
Table Fluorine 17 6-max (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of active players : 6
Seat 1: paolodiland ( $24 )
Seat 2: Dajomaar ( $100.20 )
Seat 3: HERO ( $99 )
Seat 4: Lukas58 ( $17.50 )
Seat 5: rooney23 ( $27 )
Seat 6: goyring ( $106.45 )
paolodiland posts small blind [$0.50]
Dajomaar posts big blind [$1]
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q, Q ]
HERO raises to [$3.50]
Lukas58 folds
rooney23 folds
goyring calls [$3.50]
paolodiland folds
Dajomaar folds
** Dealing Flop ** [ T, 8, 9 ] - Pot: $8.5
HERO bets [$7]
goyring calls [$7]
** Dealing Turn ** [ 5 ] - Pot: $22.5
HERO checks ???
goyring bets [$20]
HERO ???

07-08-2007 03:20 #2| 0

Bet/call turn virker rimelig oplagt med dit read. Når du nu vælger at checke, bør det være for at cr AI. Mod en god modstander har jeg ikke noget imod et check/call på turn og reevaluer river.

07-08-2007 03:26 #3| 0
OP

@ LOD

Det er et leak, jeg har, at jeg altid slower enormt meget ned, når farvetrækket completer på turn i stedet for at bette for info. Så har brug for nogle argumenter for hvorfor et lead på turn er vigtigt mod en standardmodstander 100 BB's dybe.

Jeg kender sikkert godt de fleste, men vil være super taknemlig for at få dem smidt i hovedet igen :P

Edith: Og meget gerne hvorfor check/call turn og push any non A/K river ikke er godt?

07-08-2007 03:55 #4| 0

Cr AI er godt mod aggro donks eller meget aggro spillere. Mod donks får du dem committet med marginale hænder og checkraiser derfor for value, hvilket stacks også passer ok til. Mod meget aggro ok modstandere laver checkraiset godt nok stort set vores hånd om til et bluff, men det er stadig +EV, fordi potten er så stor, at den er værd at conteste, og villain har sjældent en hånd, der kan betale et cr. Derudover har du oftest ok equity mod de fleste hænder, i villains calling-range.

Lead er godt mod donks af indlysende årsager, og der er ingen grund til at blive en tøs på turn, fordi flushen kom ind. Modstandere som ham du beskriver, har en meget bred range på floppet og betaler rigtigt ofte endnu et bet med en masse crap.

Mod gode modstandere er c/c oftest en fin mulighed, fordi de sjældent betaler et lead med en dårligere hånd, og du risikerer at blive skudt af hånden. Du har en hånd med fin showdown value, og selv hvis du skulle være bagude har du næsten altid outs. Derfor er det fint at holde potten lille her og håbe på en gratis river, hvor du så kan valuebette eller check/calle afhængigt af modstanderen. Hvis bettingen går check/bet/call, bliver river nogle gange svær at spille, når den blanker. Det er meget readafhængigt, om der skal veksles mellem lead, c/c og c/f, og det gælder om at finde en passende frekvens mod regulars, så du ikke betaler for meget af og samtidig undgår at blive skudt af hånden af en aggro modstander. Typisk er c/c turn og c/f river til et stort bet dog fint på NL100, hvor folk sjældent bluffer to streets for stacken i de her situationer.

08-08-2007 16:54 #5| 0
OP

@ LOD

Tusind tak for indlægget.

I situationen vælger jeg kun at kalde turn. River blanker og jeg går AI. Han betaler med AT.

08-08-2007 18:05 #6| 0

Whoa, han er varm.. Bet du bare turn igen mod ham her. (øvrigt synes jeg næsten altid et bet på turn igen er optimalt i den her situation med mindre villain er ekstremt likely til at reppe farvetrækket og lave en marginal hånd om til et bluff mod et turn lead)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar