Hey all
Vil gerne lige have lidt feedback - hvad i gør i dette spot ?
Har lige joinet bordet på helt ny side - derfor sleet inden reads at all.
Game nl100 - 6 handed - NLHE
UTG - ca 120
Hero - ca 100
Button - ca 70
Hero : 6♦ 6♥
Utg raise til 5
hero call
Button call
Pot - 15
Flop Q♣ 6♠ A♦
UTG bets 10
Hero call 10
Button folds.
Pot 35
Turn 6♣
UTG - check
Hero ?
X
nl100 - Quads on turn - hvad nu ?
Jeg raiser floppet og skubber turn som standard. Som spillet better jeg 28 på turn og 57 på river.
Check bag og håb, at han skyder igen på river. Hvis du skyder turn vil han alt for ofte check-folde, når du lige har sat dig. Uanset om han skyder river eller ej, så valuebetter du selvfølgelig.
normalt ville jeg raise floppet her hver gang, hvis han har et es skal han nok betale, som spillet tror jeg faktisk jeg checker turn og håber på at han forbedrer sin hånd/bluffer på den på river, da han med 99% sandsynlighed vil folde hvis du better her.
Jeg raiser paa floppet. Hvis han har et godt A vil du gerne tage hele hans stack og det g0r du bedst ved at raise allerede paa floppet idet baade et turn og riverbet bliver forholdsvis st0rre fordi der er flere penge i potten.
Som spillet byder jeg 26 og byder 2/3 pot igen paa river hvis tjekket til.
@hardkare
Hvilken hånd forventer du betaler af hvis du better turn her? Villain har med 99.999% sandsynlighed ikke et es her(med mindre han har a,a self.), ellers så checker han da aldrig turn her. Hvis hero better turn så stinker det da langt væk af et es og villain kan bande lidt og mucke sine konger..
En bare lidt dygtig villain better ikke et A her med andet end AK hvormiod han caller med en lang raekke Ax haender.
"Villain har med 99.999% sandsynlighed ikke et es her"
Overhovedet ikke enig. Jeg kan sagtens se villain Check/Calle turn med et A.
hmm på nl50 ville de fleste villain altid better videre her med any ace her, boardet har lige parret sig og der er en dame derude...
nå ja og kan da sagtens se pointen i at check/calle med et svagt es, men på den anden side så ville et bet vel egentlig også være ok for info? Mener hvis vi leader ud her og bliver raiset, så er det vel rimeligt oplagt at folde alt under aq, hvorimod hvis vi går et check/call mode så skal vi vel betale pot bet både på turn og river elller?
djoffer
Næh egentligt ikke. At bette for info er som regel helt ude i skoven. Og hvis vi går C/C mode, så behøver vi overhovedet ikke at betale et pot bet på turn + river.
Et C/C giver ofte den samme info, specielt hvis man kender villain.
Du kender selvfølgelig bedst NL50, men jeg kan næsten ikke forestille mig at mange ikke ville C/C turn med et A.
Jeg ville nok bette 22 ud i 35... et bet der ligner et weak ace eller Qx (på dette niveau). Enten caller eller raiser han. Hvis han ikke har noget som helst så folder han jo bare og det kunne have været det samme om vi havde checket den til river... eller måske kunne du have fået lidt bluffpenge, men det havde nok været begrænset i forhold til hvad han kan betale på turn og river med Ax - eventuelt kan vi komme all-in hvis han slowplayer et floppet to par, AK eller set.
@ Djoffer
Spillet er NL100
Kom også frem til at jeg have raiset floppet - og håbet på knappen sad med noget der ramte - og derved byggede potten endnu mere op - og endnu bedre gjorde UTG mere comitted.
X
@xsuited
tvivler på forskellen er så stor, hvis villain leader med et es på flop så gør han det også på turn imo..
@hardkare
Men hvad er så din plan hvis du var villain og f.eks sad med aj, C/C turn og C/f river eller?
@ Djoffer
Sry - troede at du havde set hånden som spillet på nl50.
X
Potten er 35 og resterende stack er ca 85 effektivt.
Når du ikke raiser floppet bliver du nødt til at bette nu for at få nogle penge ind.
25 nu og 60 på river hvis han caller turn.
MOM I LOVE YOU!!
djoffer
kommer jo an på hvad han better og mit indtryk af villain, men ja - sikkert noget i den dur
raiser floppet 10/10 gange for at bygge potten. Uden reads better jeg lidt over halv pot her.
@Djoffer
"Villain har med 99.999% sandsynlighed ikke et es her"
Du kan godt udøve potkontrol her netop for ikke at stacke af til sets eller lign.
Er enig med hk.
Et argument for at flatcalle floppet kunne være at håbe på et overcall/raise fra button. Boardet er knastørt, så det værste der kan ske er at en af villains fanger en 2-4 outer.
Da UTG checker turn, så skyder vi selvfølgelig 2/3 pot på turn og skubber river hvis vi bliver kaldt.
Den alternative linje er at raise floppet og skubbe turn, hvilket ville være min foretrukne linje på board med draws, men på dette board kunne jeg som sagt godt finde på at slowplaye floppet.
@djoffer
UTG kan sagtens udøve potkontrol med AK/AJ/AT eller dårligere aces og checke turn.
Jørn