Villain virker meget tight, har ikke rigtig spillet nogle hænder endnu. Aldrig raiset PF kun set limpe ind.
vi sidder begge med fulde stacks.
wiredaces24 is the Dealer
Shuffling Cards
AlexT289 Posted Small Blind $0.50
Hero Posted Big Blind $1.00
Dealing Cards
To Hero 6♣6♥
Villain Raised to $3.00
BTMAUI Folds
wiredaces24 Folds
AlexT289 Folds
Hero Calls $3.00
Dealing Flop 5♦9♠6♠
Hero Checks
Villain Bets $5.00
Hero Raised to $11.00 (ville ha trykket til 15 men det blev åbenbart ikke til mere her)
Villain Calls $11.00
Dealing Turn 8♣
Hero Bets $20.00 (lægger 20 ud for value da jeg er rimelig sikker på villain har AK/AQ lign.)
Villain All In
Hero???
Edit: farver
NL100 rammer set
Du spiller floppet så ringe at du selv har bedt om at tabe til 67, 97 eller lignende skrammel.
Hvis du vil check-raise så gør det ordentlig: et potsize raise er til 21, så jeg check-raiser til mindst 21. Hvis han kalder dit check-raiser så kan du skubbe turn.
Du kan også leade floppet i stedet. Der er ret mange draws ude og mange aggresive spillere raiser med draws hvorefter du kan skubbe stakken ind:
Lead flop for $5.55.
Som spillet har du en nasty beslutning på turn. Jeg hælder dog til et kald, da jeg tror du ofte nok ser flush draw eller overpar her.
Jørn
Tilføjelse:
Et lead har følgende fordele:
(a) det skjuler din hånd bedre (modstanderen ved ikke om du har set, str8, flush draw, top par, over par ellet andet) -- som oftest definerer du din hånd tydeligere ved et check-raise (det er næsten altid set eller str8 på ovenstående board)
(b) du kan blive raiset af en aggresiv villain, hvorefter du kan skubbe stakken ind
Jør
Jeg spiller den rigtig dårligt i denne situation. Som sagt ville jeg gerne give et freecard mere for at pumpe lidt i potten.
Villains range i og med han raiser UTG og er yderst tight ?
AA/KK/AK/AQ/QQ/JJ ???
Eller ser vi også disse raise SC utg?
Det kommer an på hvad du mener med yderst tight.
Det range du angiver svarer til 4% hvilket er ekstremt tight.
Jeg forstår ikke hvad det er for en hånd du vil give et freecard. Hvis villain har AA hvad er det så for et kort som skal falde som gør at villain stacker af til dig???
Desuden kan villain sagtens have AK♠ eller AQ♠ her.
Tænk i stedet på hvor mange kort der gør AA nervøs: any ♠, any 7, any 8, any 9 + måske any T. Tænk også over hvilket kort der gør eksempelvis QQ nervøs: any ♠, any 7, any 8, any 9, any T, any K og any A -- det er altså 29(!!!) kort, det gør at QQ slipper væk.
I stedet: få potten bygget op på flop og turn, så villain ikke kan slippe væk på river, selvom der falder et scary card. Det kan være ok at slowplaye et set på et 26Q rainbow board, men på et 569 twotone så er det altså fuld skrue!
Jørn
@Thyssen
mange tak. Perfekt uddybelse.
btw. jeg caller hånden og han viser KK
men kanon forklaring til næste gang thysen
Selv et raise til 15 er i underkanten, hvis jeg checkraiser her siger jeg til ~20.
Jeg kan endvidere ikke forstå hvorfor du better ud på turn, hvis du sætter ham på AQ/AK - forventer du han caller?
Mickey
@Mickey,
men hans linie siden han caller turn og jeg kun smider 20 på turn kunne det være en oplagt mulighed for ham at raise til at stjæle potten