SB er std. TAGish, har ingen ide om han kan finde på at flatte mit raise med store hænder da BB er den sygeste squeezer jeg har set hidtil.
BB er 29/23/4.5, men har squeezet ca halvdelen af gangene og anden orbit i træk han gør det.
Aktuelt shovede jeg med A4o, men hvad er Jeres range for at shove her?
SB ($101)
BB ($87.60)
UTG ($179)
CO ($197)
Hero ($111)
Dealt to Hero X♥ X♣
fold, fold, Hero raises to $2.50, SB calls $2, BB raises to $12, Hero raises to $111 (AI)?
NL100 range for shoving vs BTN squeeze
Jeg shover aldrig mod den type spillere. Et min. 4-bet er imo klart at foretrække, da det inducer dem helt sick. Umiddelbart kan du ikke 4-bet/folde par, så jeg mucker 66 og ned til hans skvis, mens jeg 4-bet/caller 77+ samt AJs+. At shove A4o her virker ret så spewy. Det er btw ret afgørende at vide, hvor mange hænder du har på villain.
EDIT: Skal også læses som 4better
Det kan aldrig være ret så spewy at shove Axs f.x da du altid vil have omkring 30%, fx mod JJ-KK.
Hvis du vil shove med A3s mod en range, som maksimalt er 88+ og AJs (ved call obv.) med 2.5bb's involveret uden større reads på villain, så fred være med det. Jeg mener stadig, at det er über spewy. Som du selv er inde på, kan sb sagtens flatte en monster, hvis han ellers bare er lidt opmærksom.
Jeg vil btw hellere stramme lidt op mod en sådan type. Alternativt skifte bord.
Jeg forstår slet ikke hvordan det kan være "uber spewy" at 4bette en hånd som Axs da du HVIS du bliver kaldt har omkring 30%, og må forventes af have meget FE da BB squeezer utroligt light.
Det kan godt være jeg kun har 2.5 BB ude, men potten er ~17 altså omkring 20% af effective stacks.
Jeg kan næppe se hvorfor det skulle være bedre at komme ind med 88 eller AJ her da de ikke har meget anderledes EV mod deres 4betcalling range.
OK - vi misforstår hinanden en del. Jeg snakker kun om at shove. At 4-bet/calle A3s er ikke nødvendigvis spewy - jeg vil bare gerne have lidt flere reads.
Hvis han går død med 99+,AQ+ skal han squeeze ca. 17% af alle hænder før dit shove med A4o bare går lige op. 15% med A3s.
Og det er hvis SB altid folder.
Og det hjælper dig endda ret meget at han ikke har fuld stack.
Tror du ikke også han squeezer mindre nu hvis han lige har gjort det nogle gange?
Du har ret i at AJ nok ikke er så meget anderledes end A3/A4, dog lidt. 88 er derimod langt bedre.