NL100: River beslutning i 3 bettet

#1| 0

Spillet er NL100 på Ongame, 5 handed.

Kan se på mine stats at jeg har været nittet i denne session. 14/13 siger de over 80 hænder. Har ikke været involveret i noget som helst på dette bord. Jeg har 3bettet to gange før på borde og taget ned hhv. preflop og på flop.

Villain er ikke kendt fra tidligere men har spillet 21/17/1.2 med 3bet på 10% over 130 hænder. Jeg har ikke lagt mærke til ham, men er ret sikker på det er første gang han flatter et 3bet.

Hvad synes I om linjen? Overvejede at bette floppet, men ville hade at blive raiset. Derfor valgte jeg at check/calle hvis han bettede. Ville nok folde til en dobbelt barrel på turn.

Hand Information
$1 BB (5 handed).

Table Information
Seat 2: supee37 ($105.98)
Seat 5: addgirl ($82.76)
Seat 6: shockeaz ($100) Dealer
Seat 7: hero ($101) Small Blind
Seat 8: ineedadollah ($123.53) Big Blind

Dealt to hero

Preflop (Pot: $1.5)
supee37: FOLD
addgirl: RAISE $3
shockeaz: FOLD
hero: RAISE $10
ineedadollah: CALL $9
addgirl: FOLD

Flop(Pot: $23.5)

hero: CHECK
ineedadollah: CHECK

Turn(Pot: $23.5)

hero: BET $16
ineedadollah: CALL $16

River(Pot: $55.5)

hero: CHECK
ineedadollah: BET $44
hero: FOLD

[replay]1137[/replay]

08-08-2011 16:24 #3| 0

toppair i en 3bet pot 100bb, drawy flop, og du vil ikke ind på flop? really?

08-08-2011 16:45 #4| 0

Jeg ved ikke om folk har lagt mærke til det, men det er ikke initial raiser vi er imod på floppet. Det er BB der overcaller, hvilket ændrer situationen meget.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg foretrækker i hånden, så jeg tænker lige lidt over den.

08-08-2011 17:19 #5| 0
OP

Som SS, så er det ikke initial raiser som flatter vores 3bet. Synes det ændrer hånden en del.

@Istvan

Snak pænt

08-08-2011 18:22 #6| 0

ugh jeg hader at checke her og opgive lead. Bet flop og se en turn.

08-08-2011 18:38 #7| 0

På floppet har du 45% mod en range, der hedder TT+ og AQ/AK, så bet/kom ind må være fino.

08-08-2011 20:09 #8| 1

Close spot og svært at sige hvad det rigtige er uden at vide mere om villains postflop tendenser og fold til 3bet. Men der er lidt forskellige muligheder. Jeg tror c/c flop er fint som udgangspunkt, men jeg regner ikke med at folde andre turns end 9,Q,K.

River er fold nok ok mod en nitty villain som sjældent har fantasi til at sørge for at bluffe nok her.

@raskEn

Det betyder kun at b/komind er bedre end b/fold. Tror også vi er lidt værre inde mod hans range end 45% hvis du vægter efter flop action.

@de topselvsikre

Auto-pumpfist-bet-3bet gode toppar i rr pots behøver ikke altid være det bedste. Men det er I selvfølgelig gode nok til at vide...

08-08-2011 21:18 #10| 0

Asso, hvis du folder river, er det så fordi du soulreader 99?

TT/JJ/QQ/KK/AA better flop bag på et TJxtt. Så er der en KQ tilbage som også giver god mening at checke bag flop for ikk at dø til et CR, men igen, coldcalle KQ pf er skidt, men kan jo være han har gjort det, men så tror jeg mere på 99.

Tror sq jeg snapper river her mange gange, selvom 9eren egentlig er ret klam. Men så har vi også fået rigtig meget info på hvordan villian spiller sine hænder hvis vi er slået.

Din linie ser jo også superweek ud, så jeg synes sagtens du kan calle her, da jeg tror en kompetent modstanderen skyder any2 på river med din linie. Tror flere gange han dukker op med noget A høj eller mindre PPs som bliver lavet om til blufs.

***** Ja ok, havde ikk lige set han har 1,2 i agr, det ændre self en heeel del. Så laver han aldrig noget på river. Så vil jeg gerne soulreade 99.

Redigeret af zonki d. 08-08-2011 21:20
08-08-2011 21:49 #11| 0

Zonki - tror ikke du skal vægte hans overall aggression så meget over så lille sample + dette er en 3bettet pot.

Bet/caller flop for at charge draws og det han caller med på turn caller han også med på flop.

08-08-2011 23:13 #12| 0

Jeg tror godt nok at butik-komind-fist-raket på floppet er spew! Den type tvivler jeg på har særlig mange draws i hans range på floppet, måske AKs.

Hvis vi går efter c/c flop synes jeg egentlig det er meget godt også at gå efter det på turn da jeg formoder vi er ude i en 2/3 outer han skal ramme eller også er vi crushed.

River synes jeg fold er fint, nærmest kun Ak vi slår her.

Hvorfor har du btw ikke taget c-3bet i stedet for 3bet eller måske 4bet?

08-08-2011 23:23 #13| 0
OP
Hvorfor har du btw ikke taget c-3bet i stedet for 3bet eller måske 4bet

Hm ja godt spørgsmål. Ren vane tror jeg.

Forventer I at villain også skyder turn med noget vi har slået? Jeg ville forvente at han lukker ned og tager et gratis kort. Det var egentlig hovedårsagen til at jeg ville CF turn.
09-08-2011 00:39 #14| 0

@foreal

Hvis han overall agr er 1.2! Så tror jeg næppe han har fantasi til at bluffe river, eller bare bette med AJ, de checker sq bag. Der er en grund til hans overall agr er 1.2. Passiv nittet som næsten aldrig skummer. Jeg vil godt sætte en 10er på at hans agr er på max 1.3 på river og agression er max 18%.

@Razga
Ja selvom hans agr er så lav, så tror jeg ofte han godt kan stabbe med noget vi slår givet vi har 3b og den er gået check check. Men synes klart du skal skyde turn, da det er et kanon kort for dig.

09-08-2011 00:49 #15| 0

Jeg ville skyde et c-bet på floppet,rart at vide hvor man står synes jeg.
River er klam, så som hånden er spillet er et fold ok.

Mvh Simon

09-08-2011 00:50 #16| 0
OP

@zonki

Tænkte mere på CF til 2nd barrel, hvis han også skyder flop.

09-08-2011 00:58 #17| 0

Det synes jeg ikke, turn er for nice et kort til dig, og gør at han repper endnu tyndere, men så folder jeg til 3. tønde på river, for så slår vi kun skum. Men jeg tror også det er sådan nogle spots jeg betaler lidt for meget i atm. eller også er jeg running lidt bad i de spots.

Men nej, check caller ihvertfald til turn.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar