Hero har været aktiv 30/26/2,7
8balls8 spiller 25/19/4,1 3b 8 og er begyndt at spille tilbage på hero, eller ihvertfald begyndt at blive mere agressiv vs hero. Det er en lille mistanke, men jeg har ikke haft hænderne til at kigge ham op, og er ikke helt sikker på om det er fordi jeg leveller mig selv.
Kommentar til hele linien?
NL100
Seat 2 is the button
Seat 1: Hero ( $100.00 USD )
Seat 2: MoniaKicia ( $220.30 USD )
Seat 3: 8Balls8 ( $105.95 USD )
Seat 4: SHAUNSHEEP ( $78.41 USD )
Seat 5: stentjulf1 ( $95.26 USD )
8Balls8 posts small blind [$0.50 USD].
SHAUNSHEEP posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 9♦ Q♦ ]
stentjulf1 folds
Hero raises [$3.50 USD]
MoniaKicia folds
8Balls8 calls [$3.00 USD]
SHAUNSHEEP folds
** Dealing Flop ** [ Q♥, A♥, 6♥ ] pot 8,5
8Balls8 checks
Hero checks
** Dealing Turn ** [ 5♠ ] pot 8,5
8Balls8 bets [$6.00 USD]
Hero calls [$6.00 USD]
** Dealing River ** [ Q♣ ] pot 20,5
8Balls8 checks
Hero bets [$13.00 USD]
8Balls8 raises [$40.00 USD]
NL100 river møder CR
Det er et absurd dårligt bluffspot, fordi du SÅ ofte har Qx, når du checker floppet bag, caller turn og better river. Derfor folder jeg.
Synes faktisk spottet er en smule fedt mht. generel game theory discussion.
Heros range er capped til trips her, så hvis hero er tænkende, og i stand til at smide trips kan man faktisk check/raise anything her.
Hvis villain er bandittet og tænkende nok, burde man måske check river bag. Det er trods alt kun Ax vi misser lidt value fra af og til.
Just a thought :)
Gode river-CR-bluffmuligheder opstår typisk når IR checker enten flop eller turn bag og dermed lader sin range blive capped. Det er bare de færreste NL100 spillere som tænker så langt, så river er helt sikkert et valuebet.
Læg igen dertil at de fleste NL100 spillere bare lukker øjnene og klikker call med Qx (TRIPZ!!), hvilket betyder at villains river-CR med ret høj sandsynlighed er for value - og eftersom vi ikke forventer villain bluf-CR, så kan vi roligt bet/folde.
I position kan jeg ikk så godt lide dit check efter ham på Floppet, hvilket informerer villian om at din hånd er ret svag eller i få tilfælde the nuts - men aldrig her, da det ville være for farligt at checke. Du giver ham initiativet til at bette turn pga. dit tegn på svaghed og du får derfor en svær beslutning på river hvis damen ikke kommer og han vælger at bette like 12$. Bet floppet, hvis han kalder bet lavt turn eller check, og check river bagved for showdown value. Han kan sagtens sidde og trække til en hjerter.
Jeg er meget enig med raskEn her. Villians river-CR er 9/10 gange for value, da det er yderst sjældent at folk laver et CR-bluff på dette niveau - og især når du repræsenterer tripz eller bedre. Ban kan dog i 1/10 gange fornemme din svaghed på floppet da du som IR ikke vælger at bette videre på floppet selvom du rammer damen hvilket virker lidt underligt. Derfor tror han måske du trækker til en flush eller andet, og at dit bet på river er bluff da han ikke mener du repræsenterer damen. Derfor vælger han at checkraise dig på river da det viser mega styrke...
Blev sgu lidt rodet, men alt i alt enig med raskEn! ;)