En del historie imellem villain og jeg. I sessionen har jeg ikke lavet noget stort ballade, men jeg har spillet loose-aggro. Han ved, at jeg kan finde på stort set alt, men er tænkende. Er det her et spot, hvor han kan være ude i et bluff? Ellers hvad VB'er han med denne linje? Hvad caller I med - både hvis I mener han bluffer og hvis I mener han VB'er?
Han repper AK eller set. Det er tydeligt for enhver - men hvor ofte har han det han repper?
Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Ibiza"
Players(max 6):
dadokr (EUR 183.03 in seat 1)
Pimmiee (EUR 115.65 in seat 3)
H (EUR 142.46 in seat 4)
king_thomas (EUR 38.65 in seat 5)
Pumbaaaa123 (EUR 231.51 in seat 6)
Dealer: Pumbaaaa123
Small Blind: dadokr (0.50)
Big Blind: Pimmiee (1.00)
H was dealt: X - X
H Raise (3.50)
king_thomas Fold
Pumbaaaa123 Raise (12.00)
dadokr Fold
Pimmiee Fold
H Call (8.50)
Flop 2♦ - 8♥ - A♣ pot: 25.50
H Check
Pumbaaaa123 Bet (14.00)
H Call (14.00)
Turn 2♦ - 8♥ - A♣ - 7♣ pot: 53.50
H Check
Pumbaaaa123 Check
River 2♦ - 8♥ - A♣ - 7♣ - 5♠ pot: 53.50
H Bet (34.50)
Pumbaaaa123 All-In (205.51)
H 80 tilbage.
NL100: river "nuts"/bluff situation, wtd?
Hvis villain sætter dig på den range som jeg har dig på, givet dit call OOP af hans 3bet, c/c flop, og noget der ligner et VB på river, så tror jeg ikke vi nogensinde ser et bluff her.
Jeg kalder insta med 22, 88 og tanker den med AK, timer ud og tuder snot.
Hero ligner super meget AQ/AJ, men når i er 141bb deep, så er det selvfølgelig knap så fedt at spille de hænder oop.
Villains linje giver ikke mening, fordi han normalt ville bette alle sine stærke holdings på turn, men det er selvfølgelig muligt, at han prøver at være tricky.
Det er imo et skidt bluffspot for villain, netop fordi han checkede turn og du nu donker på riveren.
Jeg caller nok også kun AK+
Det kommer an på, hvor ofte du tror han bluffer (samt have en range for hvad han tager denne linje med), og så kan du regne ud hvilke hænder du skal kalde med.
@raskEn
"Det er imo et skidt bluffspot for villain, netop fordi han checkede turn og du nu donker på riveren.
Jeg caller nok også kun AK+"
De to ting hænger ikke rigtig sammen, do you see?
Tror godt han ved jeg ved han repper AK+, hvorfor jeg godt tror han kunne finde på det her både med bluff eller som VB. Tror faktisk ikke han har A'et her, fordi han ved jeg tit caller 2nd barrel med den dynamik vi har. Samtidig ved han måske, at jeg kan VB thin og derfor forventer han jeg stikker ud på river, hvis han checker turn. Når jeg VB thin vil jeg så ikke være i stand til at kalde for resten af stacken, hvorfor han måske skubber. Sad bare med den tanke rigtig meget, da jeg spillede hånden. Som du selv siger, så ligner Hero rigtig meget AJ/AQ eller måske endda weaker A. Synes det er en meget polariseret range, og tror han kunne bluffe her nogle gange.
@Muggie
Igen... synes ikke de to ting du skriver hænger sammen.. Du tror aldrig nogensinde vi ser et bluff, hvis villain sætter os på det, som du gør med vores linje - alligevel caller du kun med 22, 88 og AK, hvilket jo er top-top-top af vores range.
Uanset om villain bluffer eller ej, kan jeg godt lide hans play. Synes det er et stærkt play, når han ikke har gjort det før, og ikke virker spewy generelt.
Flere kommentarer, tak :)
"..så ligner Hero rigtig meget AJ/AQ eller måske endda weaker A." - Den kan jeg ikke følge. Er det standard for dig at call'e 3bets OOP med disse holdings? Hvis dette er sandt, så tager jeg alt i mig, jeg indtil nu har sagt.
"De to ting hænger ikke rigtig sammen, do you see?" - Så det du er nået frem til er at endten VB'er han og du folder sets, ellers bluffer han og du call'er med any?
"Uanset om villain bluffer eller ej, kan jeg godt lide hans play. Synes det er et stærkt play, når han ikke har gjort det før, og ikke virker spewy generelt." - Enig.
@msm
Det hænger da netop sammen. Når jeg skriver, at det er et skidt bluffspot for villain, så mener jeg, at han sjældent bluffer her, hvorfor vi skal have en god hånd for at calle :)
Men diskussionen er nu lidt ude i noget: du ved, at han ved, at du ved, at han ved, at du ved... Hvilket er en anelse langt ude :)
I sådanne bluff or nuts scenarier er det et spørgsmål om hvorofte han har nuts versus bluffs.
Hvis man betragter det spilteoretisk:
Du skal kalde ~80 for at vinde ~190 eller 1:2.4 i pot odds. Ved hjælp af spilteori kan man regne ud at du skal kalde med 2.4 / 3.4 eller ca 71% af dine bluff catchers hvis du vil være unexploitable.
Du kan vælge de 71% ved enten at trække lod hver gang du har en bluffcatcher eller du kan vælge top 71% af dine bluff catchers.
Jørn