nl100: river, raise-bluf størelse

#1| 0

Villain er nok dårligste spiller EVER! (damm nice det endelig blev weekend på Betfred....++++EV!!!!). Spiller 82/50/1.4 over 24...af mindre betydning. Han minraiser et ton pre og tager klassiske donk linjer, så ikke meget rafle om der. Han har et par gange callet cbets (både mine og andres) og efter check/check på turn skudt pot på river. Er sikker heller ikke lige den, som skyder tyndt valuebet.....anyways, jeg var meget sikker i mit read, at han ikke havde meget (kan obv ikke calle med J-høj :P), men hvor lidt tror i jeg kan raise uden, at det går udover min FE?

Tænker selv, at jeg gjorde det en 5$ for meget?

***** Hand History for Game 1560117282 ***** (IPoker)
$100.00 USD NL Texas Hold\'em - Friday, April 17, 04:13:06 ET 2009
Table Apatity (No DP) (Real Money)
Seat 10 is the button
Seat 1: Villain ( $112.10 USD )
Seat 5: Nautilous ( $172.70 USD )
Seat 6: Hero ( $100.00 USD )
Seat 8: dahomster ( $101.10 USD )
Seat 10: StayTidy ( $98.40 USD )
Villain posts small blind [$0.50 USD].
Nautilous posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ T J ]
Hero raises [$3.50 USD]
dahomster folds
StayTidy folds
Villain calls [$3.00 USD]
Nautilous folds
** Dealing Flop ** [ 8, 3, K ] 8$
Villain checks
Hero bets [$6.00 USD]
Villain calls [$6.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 5 ] 20$
Villain checks
Hero checks
** Dealing River ** [ 2 ] 20$
Villain bets [$20.00 USD]
Hero raises [$55.00 USD]

P.S
Og Nautilous....jeg skylder dig en cooler efter, at du floppede str8 imod min TPTK med AK i 3bet pot :P (andet bord)

17-04-2009 21:24 #2| 0

Jeg tror du kan finde noget bedre spots at bluffe i

- du forsøger at bluffe en donk
- du forsøger at bluffe på det dårligste kort i decket

Eneste positiv ting er at villain potter, hvilket vil sige han har nuts eller air, dog svært at sige noget om frekvensen.

Jeg folder og venter på et bedre spot.

Jørn

17-04-2009 21:29 #3| 0
OP

Selvfølgelig ikke "normalt" et kort for et bluf, men villain er jo minimalt tænkende, og villains hånd giver jo ingen mening. Samtidig er hands range jo über bred her!

EDIT: Og jeg tror stadig ikke han caller med random lavt par (like 2,3, 5 eller andet lavt pp) eller A-høj

17-04-2009 21:37 #4| 0

Det er et rigtig skidt bluff imo. Både mod den pågældende spiller (han folder sandsynligvis aldrig et par) og mod en bedre spiller fordi du ikke rigtig repper noget.

17-04-2009 21:51 #5| 0
OP

@<3imo
Selvfølgelig vil jeg aldrig gøre dette imod en god spiller :P, men indtil denne hånd, og skyder på at det holder ved, da har villain callet floppet med omkring 80% af hænder, så en meget stor mængde af hænder kan ikke calle...altså lige meget, hvor donket han er, så caller han ikke med A eller Q høj. Selvfølgelig altid svært at argumentere imod "ikke bluf en donk", men her mener jeg at denne LAG-donk har en så bred range, at det er profitabelt....typisk skyder disse spillere også lavt, hvis de virkelig vil have et call (slf noget af en generalisering, men det er "ikke bluf en donk" også!)

17-04-2009 22:19 #6| 0

Jeg bryder mig heller ikke om det. Thyssen har sagt hvorfor.

17-04-2009 22:20 #7| 0

Du har $9,5 inde, vent dog til et bedre spot.. Det faktum, at det så er imod en donk gør det blot dårligere..

17-04-2009 22:49 #8| 0

Er regel nr 1 ikke netop aldrig bluff en donk!! Man kunne være lidt fræk og sige det var dig der blev donken i denne runde ,-) men det skal jeg nok lade være med at sige....

18-04-2009 00:32 #9| 0

kan sgu godt følge dine bagtanker med det. tror desværre bare chancen for at blive callet er for stor i forhold til hvor meget du risikerer på det, og at movet derfor er -EV.
har selv spillet mod lignende villains på ipoker. skyd floppet når du har TPGK - check turn og få fuld value fra hans potsizebluff på river.

18-04-2009 13:30 #10| 0

Altså jeg forstår vitterligt ikke, hvorfor du vil bluffe sådan en spille. Du aner absolut intet om ham, og selvom dit read måske er rigtig nok, så kan han jo sagtens calle dig med ATo - han aner ikke hvad han laver, stikker potbet ud og håber på det bedste, du raiser, han tænker, "han raiser mig på en 2'er, call" - mit gæt er ligeså godt som tit, men husk lige på, at det udelukkende bliver ved gætteri, da vi aldrig kommer til at forstå hans tankegang i ligenøjagtig sådan et scenarie.

Spil ham nu bare, som donk skal spille. Squeeze ham IP, valuebet ham langt ind i helvede, gerne så tyndt så muligt. Fold når han raiser river.

18-04-2009 14:01 #11| 0

Hey Ncoa =)

Haha ja den kan jeg godt huske, ul!

Til hånden, tjaa jeg ville kalde dig light da jeg mest ser bluffs med din linie. Som de andre siger hvorfor bluffe en totalt donk der - du skal nok få ham før eller senere (forhåbentlig)

Han folder sikkert ikke et par anyway... sp fint spillet indtil river og bare fold imo.

Allan

18-04-2009 14:25 #12| 0
OP

@Nautilos

jaja...var ikke lige min tur til at tage den 3bet pot ned :P....gælder mig til at give igen...hehe

@Alle

Mit sprøgsmål angående raisesize kom faktsik, fordi jeg vidste, at han vil folde ofte....altså han har sku ikke meget her tit :P, men kan jo selvfølgelig godt forstå jeres argumenter...jeg får hands penge meget nemmere senere, men obv, når jeg giver mig selv så dårlgie odds, så er det svært at gøre det +EV...altså 55$ for at vinde 40$! Så jeg tænkte mere om jeg ville få samme effekt ved et minraise!

Men som i alle siger....måske skulle jeg bare vente på et bedre spot ;)

19-04-2009 16:15 #13| 0

@Ncoa

Villain kan sagtens have noget her.

Den linje du ser her vil en donk ofte tage med en god hånd på floppet (han går efter et c/r på turn, men da du checker bag, så openpotter han river for at hente "missed value").

Men han vil selvfølgelig sjældent potte KQ eller A8 på river, men der er altså ikke mange draws på floppet udover at han formentlig ikke folder ace high.

På river han har enten to par / set / str8 eller ace high. Med dit raise, så satser du på at han mindst har ace high 60%. Jeg ved ikke om det holder.

Desuden kan man ikke udelukke "wtf"-faktoren og at han har AA eller en mærkeligt spillet KQ som han selvfølgelig ikke folder på river.

Jørn

21-04-2009 09:36 #14| 0

Skjult brag post fordi du retard bluffede en 82/50?
Lad vær med det, det taber du penge på.

Fine tanker omkring river bluff sizing og spare penge, men gem det eventuelt til et sted hvor du kan lave penge på det, enten ved strømlining eller fold equity. Det her er ikke en af de situationer :)

Og altså, du laver hand range udregninger for en mand der spiller 82/50, det crasher mit pokerstove sku af hvis jeg prøver. It ain't worth it.

21-04-2009 15:24 #15| 0

Dit play kan jeg rigtig godt lide, og tror det er massivt +EV, HVIS du gør det mod en spiller, som i hvert fald som minimum fatter bare en smule!

Det, du her har gang i, er FPS af værste skuffe. Det kunne lige så vel have været mig selv, som havde posted hånden:-)

Derudover er det måske en smule varmt at åbne TJo utg, men med tarden i sb er det fint nok.

21-04-2009 15:58 #16| 0

Jeg kan ikke lide det, hvorfor byder du ikke bare turn som du ville gøre med alle hænder i din range.

21-04-2009 17:42 #17| 0
OP

@Thyssen

Umiddelbart tror jeg ikke kun, at villain caller med draws eller A-høj og bedre. Han kunne sagtens finde på at calle med QJ...3 kort til str8...weeeee eller bare en totalt random hånd, fordi han håber jeg checker turn, så han kan bluffe river...virkede som om faktsik havde gjort det til en sport at calle flop og så potbette river efter check/check på turn....primær årsag til mit spil....især også fordi det er svært for ham at være super stærk her....

22-04-2009 09:55 #18| 0

Men Ncoa, vi er helt enige om at en 82/50 mand generelt har svært ved at have en super stærk range. Problemet er bare, at det er er han fløjtende ligeglad med. Han ser små alfer, neonfarver og psykedeliske planter der hvor vi andre ser kort, chips og betsizes.

22-04-2009 12:30 #19| 0
OP

@joonas

Jaja...jeg er helt med på jeres argument, men på en måde er mit argumnet også jeres....
Altså netop fordi: "Han ser små alfer, neonfarver og psykedeliske planter", raiser jeg!
Samtidig ville i jo heller ikke raise par 8 for value på river...vel?... ;)

Så let er der ingen villain der caller....godt nok ser de ikke betsizing, men de ved at calle på river muligvis betyder, at de skal lægge 20-25% af hele deres bankroll! Altså rent psykologisk har ingen jo lyst til at calle med A-høj eller par 2 og så ligne en idiot...(selvfølgelig ville det være noget af et hero call her :P)....alle prøver jo at spille det bedste/ingen taber med vilje....

22-04-2009 18:10 #20| 0

Din tankegang er bare helt off vs en 82/50 spiller, tror sku han er stabilt ligeglad med at ligne en idiot. Det virker somom du nægter at høre på vi synes det er et rigtigt dårligt bluff mod sådan en spiller, så er der vel ik så meget mere at sige.

22-04-2009 18:48 #21| 0
OP

@joonas

nejnej!...det er jo ikke så meget en diskussion om, hvem der får ret, men mere en diskussion om teori/strategi, så vi alle udvikler os.

Altså det er jo meget nemt (og kedeligt) at sige, at man ikke skal bluffe en 82/50 spiller....altså det har jeg hørt mange gange :P, og det er muligvis første konklusion, når man læser min HH...men jeg syntes, at det er en stor simplifisering. Godt nok er poker meget matematik, men det er også psykologi/reads, og man bliver kun straffet, hvis man tænker for meget i kasser.
Og til om 82/50 er ligeglad med at ligne en idiot, så tror jeg ikke du har ret. Alle spiller for at vinde og ud i den "virkelige verden", da er 25$ (det som villain skal calle mere) mange penge. Det er ikke mange penge for os, som er ordentligt rollet til et limit, men det er det for de her donks, som sætter 100$ ind og spiller, så derfor caller han ikke bare med A-høj for sjov. Han tænker nærmere, at det koster ham en god flaske rødvin eller ligende at calle, imens vi tænker 25bb.
Altså hvis i alle bliver callet ned så let, så tror jeg sku, at jeg skal skifte side ;)

23-04-2009 04:47 #22| 0

Din tankegang er rigtig skewed hen imod hvad du rigtig gerne vil have er sandheden. Du ville ønske han tænkte sådan du kunne bluff raise river, det gør størstedelen bare ikke.

Igen, du har fine tanker med ikke at tænke for meget i kasser. Men sådan en mand er ikke stedet du skal gøre det. Af ren logik siger det sig selv at en så dårlig spiller er rigtig nem at spille perfekt meget vild +EV poker mod, hvorfor så gøre noget andet?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar