NL100@Ongame
Villain er 31/19/2.5 over 40 hænder - han har altså været ganske aktiv
Hero er TAG, dog med meget aktivitet de sidste 10 hænder.
For kort tid siden har vi spillet denne hånd:
Foldet til Hero på knappen der siger $4 med QJo. Villain caller som den eneste i BB.
Flop: K95 rainbow
Villain stikke $6 ud, jeg siger $18 og han caller.
Turn: 7 nu med FD
Check-check
River: 6 completer bagdørsflush
Check-check
Villain viser KJ.
Nu til den hånd jeg vil have respons på. Jeg har 3-bettet en gang mere siden ovenstående hånd (mod en anden villain) som jeg tager ned preflop.
Seat 2: Rogla666 ($15.90 in chips)
Seat 3: TapanoteTowe ($126.65 in chips)
Seat 4: ISIC2410 ($90.50 in chips)
Seat 7: Razga4 [ J♥,A♥ ] ($133.50 in chips)
Seat 9: IQ_13 ($114.50 in chips)
ANTES/BLINDS
IQ_13 posts blind ($0.50), Rogla666 posts blind ($1).
PRE-FLOP
TapanoteTowe bets $4, ISIC2410 folds, Razga4 bets $13, IQ_13 folds, Rogla666 folds, TapanoteTowe calls $9.
FLOP [board cards 5♣,6♦,Q♦ ] - Pot: $27.5
TapanoteTowe checks, Razga4 bets $20, TapanoteTowe calls $20.
TURN [board cards 5♣,6♦,Q♦,J♦ ] - Pot: $67.5
TapanoteTowe checks, Razga4 checks.
RIVER [board cards 5♣,6♦,Q♦,J♦,6♥ ] - Pot: $67.5
TapanoteTowe checks, Razga4 bets $35
Eff. stacks på river er ca $90
Std. VB?
\Razga
NL100: River VB?
Hvad kan han kalde med som du slår?
Du sidder på et sindssvagt farligt board, hvor du er heldig at få lov til at komme til show down gratis. Han check-caller på flop. 9 ud af 10 gange har han enten et draw eller 2'nd pair. Resten af tiden er det es høj. uanset om han havde det ene eller det andet, så har han nu ramt rigtig godt, eller også så har han nul og en fis, og vil folde til dit river bet.
Jeg kan ikke finde nogen god grund til at risikere at blive check-raiset her.
Jeg checker altså også bare. Udnyt din showdown value. Kan heller ikke se, hvad han kan calle med som du slår. Så du laver din hånd om til et bluff, men du får ham ikke af nogen hænder, som du slår.
Check riveren....Der er intet valuebet til stede....
har han kaldt floppet med en Q er du slået
har kan kaldt med en flush draw er du slået
har han kaldt floppet med en 6'er taber du.
-------------------------------
har han kaldt floppet med en openended som 78 caller han ikke
mange af de andre svagere holdings 77, 88, 99 caller nok heller ikke.
Han donerer højst sandsynlig kun penge ind i pottet på riveren, hvis han har dig slået... Hvilket ofte ville blive et checkraise, som du fejlagtig kan begynde at tro du burde calle.... (ser tit dette fra mange svage spillere der checker deres gode hænder)
Er han bare svag folder han langt de fleste gange...Så et check giver logisk mere mening...
Jeg er også mest til check.. Ser intet du slår som caller.
Men det kommer an på hvor klog vi antager villain er.
Eftersom jeg som villain godt kunne finde på at calle cbet oop med mellempar, da Hero lige har vist at han kan raise simple flop højkort flop. Men man skal have reads for det er +EV.
Ok spil mod ham her. Jeg er dog ikke ret vild med 3bettet preflop. Det kan godt være han har været aktiv, men han raiser trods alt kun 19% og sidder UTG. Men det er ok i suppose. Postflop er fint, han lyder som typen der godt kunne betale river med noget ala 99.
@Razga
Wow spiller du ik højere end 100 nl? Du har over 11K post.
Fylder poker meget i dit liv? Sick sick
Checker river..
@Mankilla
Kunne det ikke være han var en venlig sjæl, som hjalp andre på forummet og at han var en som postede diverse hænder for at folk kunne analysere dem og komme med input og dermed forbedre sit spil ?
@Razga.
Jeg checker også.
Nu var det ik ment for at provokere eller noget. Syns bare det er vildt at han har over 11k indlæg men ik spiller højere end 100 nl.
Men syns det er flot at han er så venlig at hjælpe andre.
@ Mankilla
Nu er det ikke alle der spiller poker dagen lang, eller spiller fuld tids poker!!!!!!
Ja, har levet af det i over 3 år nu. Det var på ingen måde skrevet for at være smart eller noget . Syns bare det er SICK, at man kan poste over 11k gange og stadig spille 100 nl.
Jeg undskylder, hvis mit indlæg har virket provokerende.
Når man går så meget op i poker som Razga åbenbart gør. Er det da SICK, at han ik har udviklet sit spil mere end han har gjort.
Nogle har evnen til at blive rigtige gode, mens andre bare ik har det i sig.
Hvordan ved du han ikke har udviklet sit spil mere end han har gjort?
Hmm måske fordi han ik spiller højere end 100nl?
@Mancini
Går stærkt udfra, at du må være en af dem, der bare måske ik har det i sig. Right??
Ahva' for en omgang sludder? Lolament.
Det har da intet med hvilket limit du spiller at gøre! Jeez, tror du virkelig det?
Frisk på en 10-20 HU? Stopper først når en af os er 10 oplæg oppe?
Så kan vi finde ud af om du har ret..
Jeg kunne godt finde på at skyde et valuebet her. Vi ligner ikke meget og modstanderen ligner noget 77-TT eller Qx og tror faktisk godt at villain kalder med f.eks. 99 og TT.
Effektive stacks er dog lidt klamme hvis vi bliver check-raiset.
Jeg better nok $45 og folder formentlig til et push.
Jørn
LOL, wtf! Hvor kom den fra? HU? huh!?
En HU mellem os, kan vist ikke afgøre om Razga har udviklet sit spil gennem 11K post, lol.
Du' sjøw..
Ej ej kom nu. Det kunne nu være meget hyggeligt. Skal vi sige kl. 21?
Spiller på party, lads, ongame, pacific og Ipoker.
Jamen det kunne det bestemt. Men jeg skal i hegnet, så find en anden at hygge med.
LOOL du kan jo altid grinde dig tilbage på 100 nl. Det er jo kun 200 oplæg.. GO GO GO GO !!!
Du fremstår egentlig yderst uintelligent i dene tråd.
Du har stadig ikke overbevist om hvorfor Razga ikke har udviklet sit spil gennem 11K posts - care to give it a shot?
Min far er stærkere end jeres tilsammen!
Tror poker fylder det meste af hans liv. Ergo, når noget fylder så meget i ens liv som det gør, er det bare SICK, at man ik er bedre.
Mancin HU? HU? HU?
Ok så lad os spille 100 nl? Har bare lyst til at smaske dig.. Frisk?
LOL @ mankilla....
Virker umiddelbart for tyndt synes jeg også. Ret så gennemtænkt kan vi da godt finde et VB frem mod en marginal del af hans range, men det er vidst også det. Tror jeg undlader det fancy og tager mit showdown.
@analysen
Er på linie med Thyssen mht. range. Stacks er en smule klamme, men det er en interessant mulighed at shove her. Det gør at vi polariserer vores range maksimalt, hvilket gør vores bet "tveægget" - villians kan folde Q og calle med 99, TT og lignende, alt efter hans herocall-tendenser.
@ Mancini/Mankilla infight
Hans antal posts kunne have noget at gøre med, at han cirka 7000 gange har bitchet folk over ikke at bruge farvekoder.
Derudover på linie med Mankilla(på trods af den lidt umodne opfordring til HU) omkring sammenhængen imellem tid brugt på poker og niveau og dermed ikke et ondt ord sagt om Razga.
Udfra hvad jeg selv kender til NL100, shoves der kun på et bord som dette med nutflush, air eller hus og langt oftest med de store handsker. dvs. jeg ikke ser dig blive kaldt af en sane villain med mindre end AQ+.
med historie kan han måske kalder med 88-TT, men det kan vel også sagtens være en forsigtigt spillet AQ,QK,QJ,QT.
Jeg mener den skal checkes, medmindre du har set ham lave herocalls med PP tidligere.
IMHO
@-MANKILLA-
Helt i orden du spørger til det. Har bare spillet for mange dyre tours på det seneste. NL200 slår jeg nemt, men rullen er ikke dertil, når man også har uskrub, studerer og næsten lige er flyttet hjemmefra. Vil også tro jeg slår NL400 pænt, dog uden at have noget bevis herom.
@Alle
Villain caller med TT.
Tak for alle (saglige) indlæg - lader til folk er lidt splittet.
Jeg checker bag på river, kan ikke li vi sætter den "forholdsvis" store pulje på spil ved at forsøge et semibluffet VB, men tror du har haft mere styr på dynamikken og historien end jeg kan få ud af dine informationer, så det har sikkert været et fint VB, selvom jeg generelt ikke kan lide det :)