***** Hand History for Game 516267783209 ***** (On Game)
$100.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, January 20, 06:58:27 ET 2010
Table Galveston (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 5: sparsiate78 ( $124.15 USD )
Seat 6: xerxestheg ( $97.50 USD )
Seat 8: OMGHansLanda ( $104.00 USD )
Seat 9: HERO ( $119.70 USD )
Seat 1: .222 ( $103.15 USD )
sparsiate78 posts small blind [$0.50 USD].
xerxestheg posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A♠ Q♥ ]
OMGHansLanda folds
HERO raises [$3.00 USD] (CO)
.222 raises [$10.00 USD] (BU)
sparsiate78 folds
xerxestheg folds
HERO calls [$7.00 USD]
** Dealing Flop ** [ J♣, Q♣, K♠ ] POT: 21,5$
HERO checks
.222 checks
** Dealing Turn ** [ 7♥ ] POT: 21,5$
HERO checks
.222 bets [$13.00 USD]
HERO calls [$13.00 USD]
** Dealing River ** [ 2♦ ] 47,5$
HERO checks
.222 bets [$33.00 USD]
HERO?
(vi har effektivt 80$ tilbage)
Jeg havde kun spillet med villain i 3-4 orbits, men han lignende en TAG regular, der kunne finde på at 3bette mig ret aktivt i pos.
Villain havde 3bettet 10% på de få hænder jeg havde på ham.
Jeg vælger at tage et flop af med AQ, da vi ikke har dynamik til at 4bette og få det ind.
Kommentarer til hele hånden er velkommen.
Hvad gør vi river? Imo kan man argumentere for alle 3 options.
Jeg lader jer gå til stålet, og kommer eventuelt med egne tanker bagefter :)
På forhånd tak
NL100: riverbeslutning med AQ i rr
Selvf0lelig et lorte-board, men jeg spiller preflop, flop og turn som dig og caller river. Jeg synes i0vrigt ikke vi kan argumentere for at checkraise river da jeg aldrig tror han folder en bedre haand.
@uffe
Altså, hvis ikke det her var boardet man sku lave AQ om til et bluff på, ved jeg ikke hvilket er?
Anyway, imo har vi slet ikke info nok til at calle river, og hvis vi har SÅ lidt dynamik mod villain, har jeg det bedre med et 4bet/fold eller bare folde vs hans 3bet.
Som spillet folder jeg turn, det er virklig marginalt hvilke hænder nl100 regs laver til bluffs i spots som dette (går jeg ud fra) og når de gør det, er det som oftest for 3 barrels. Vs check-bet-bet er du mega bagud her imo
@ Pow9199
Havde misread preflop og troede vi sad i blinds (ved ikke helt hvor jeg fik det fra) og er enig med dit at et 4-bet/fold ser fint ud og er at foretraekke fremfor den linie her.
Mht postflop er jeg dog uenig. Hvilken range er det du mener vi er bagud til han folder til et check-raise paa river?
Mener btw en bet/check/bet linie (som vil beskytte sin haand paa floppet og ud0ver potcontrol paa turn) er meget staerkere end en check/bet/bet linie, specielt paa et board som dette.
Well jeg folder preflop, og så finder jeg i øvrigt et andet bord. Både seat 6 og seat 8 er blandt de bedste regs. Som spillet folder jeg river, men jeg er nok også farvet af, at de har den mod mig hver gang.
han folder AJ+, AA og hvis han er decent, alle 2 par combos (kommer self an på hvordan han ser dig) men ingen af de hænder har det ret sjovt m at calle et c-r på river, det er stort set kun sets og str der sidder og ikke vrider sig der...
Jeg tror du rigtig ofte ser AA/AK her, hvis du caller
Hvis han er ude i bluff, hvorfor i al verden vil han så ikke bette et flop der bare smasker m 240 i timen lige ind i hans range? Jeg tror ikke ret ofte han checker bag m hænder der ikke er noget bedre end AQ her...
Jeg tror du overvurderer NL100 spillere hvis du tror han folder AK/AA/KJ/KQ/JQ til et checkraise paa river naar hans skal calle 45 ind i ~ 160 eller saadan noget.
Jeg tror som Pow, at du ofte ser AK eller AA her, der er bange for floppet og checker bagved. Da du checker turn, ligner hans hånd den bedste og han better.
C/R river virker totalt utroværdigt. Hvilken hånd checker flop og turn for så at C/R river? AA og AK snapper dig imo.
Fold river.
jeg folder river, kan ikke se hvordan hverken call eller check raise giver mening her. Hvad er det vi gerne vil reppe ved et check raise??
IMO virker han sygt stærk.
Tak for svarene.
Jeg kommer lige med en lidt forsinket post i tråden her, da jeg har haft alt muligt andet at lave de seneste dage.
Efter min mening er den værste option et call, da villain, som flere er inde på, meget ofte har AK/AA her, og AQ bliver ren bluffcatcher.
Der synes bestemt også der er argumenter for CRAI:
1) Villain har IKKE floppet et set, da han i så fald ville bette floppet, da der er så mange dårlige kort som kan falde for ham på senere streets.
2) Villain må formodes at folde hans mest sandsynlige valuerange (=AA & AK)
3) Villain ved ikke nødvendigvis, at jeg ikke rigtig repper noget, når jeg checker to gange til ham. Faktisk kan måske endda sige, at det ville give mening for mig at checke til ham, da han er agressor.
Aktuelt valgte jeg CRAI og villain foldede efter ret kort tid, men jeg kan stadig ikke rigtig finde ud af, om jeg kan lide det.
I øvrigt er jeg enig i, at 4bet/fold preflop er en bedre option end call, men hvis AQ ikke er i vores oop calling range for 3bets, hvad er så? - Intet?
Jeg synes det er spew at kalde med AQ oop, fordi du har spillet 3-4 orbits mod en mand du synes der ligner en der kan raise dig aktivt i pos.. eeeeh?
Jeg folder bare preflop og venter på et bedre spot. Ingen grund til at clashe med AQo oop mod en mand der må formodes at være sane, selvom du ikke rigtigt har noget på ham.
^Min måde at slå NL100 på. Andre skal være velkomne til at bringe sig selv ud i sindssygt marginale spots, hvis de har lyst.
Intet, ja. AQs er dog nok ok. Men så er det også den eneste hånd i din range, men det ved villain jo ikke.
Man kan argumentere for at folk på nl100 ikke tænker over logikken i villans moves, men bare holder sig til at se på egne kort. Er det tilfældet, er river sådan set fint nok spillet, for vi er enige i at villan næppe sidder med nogen monster.
Er villan bare lidt tænkende, så syntes jeg det er rigtig skidt spot at c/r, hvad er det lige vi repper, set i 2???
1. Jeg syntes den er for marginal/stærk til at lave om til et bluff på river. Det er en meget begrænset range vi får noget ud af at risikerer resten af stacken med. (Kx og AA og måske QJ)
2. Fint I sidder og drøfter hvad villan repper, men som spillet så ryger den altså lige retur i smasken på os. For hvilken stærk hånd er det lige vi vil checke til villan 2 gange på et super scary bord i en 3b pot???
Altså jeg er personligt ret NIT´ish, men jeg ville snapcalle et raise meget tyndt hvis jeg var villan her. Hero´s spil giver ingen mening.
CRAI er ok imo, selvom jeg er gladere for fold her. Vi ved ikke om han kan folde top par (som i dette spot er det samme som 2 par el AA)
Vores call 3bet range afhænger naturligvis af den strategi vi sætter op mod villain. Vi kan godt spille profitabelt mod ham, uden at 4bette nogensinde. Her kan AQ være en ganske ok hånd at calle et 3bet med OOP (endda også AK, selvom jeg som udgangspunkt hader at calle de to hænder OOP). Men vi kan vælge at enten kalde hele den range vi fortsætter mod 3bets med og på den måde være super svære at regne ud. Ellers kan vi åbne vores valuerange og 4bet-call ai bredere... Ngt AJs+ og 77+ vil det formentlig ca være mod en som ham her, indtil vi har set ham justere
Synes det er rigtigt frækt at sige stakittet her, fordi mennesket er aldrig specielt stærk her, jf. flop check. Problemet er bare jeg ikke tror std. NL100 wizard kan folde AK/AA her. Vi repper desuden heller ikke VILDT meget selv, så det afhænger lidt af om folk kan handreade.
Bare sørg for du aldrig caller :)
@Acecobar
Det er alt for weakt at raise-folde AQ, men kan godt se mening i bare at mucke preflop, hvis man er usikker på sit spil i 3bettede pots.
Synes preflop er fint.
Flop, turn er standard
Hader river c/r, og caller en gang i mellem (toppen af vores range etc., etc.)
CRAI i billetten på dette niveau er formentlig en marginalt dårligere beslutning end at kaste skillingerne i en ønskebrønd!
Hvis vi mener, at villain ofte har AK/AA i dette spot, hvilke hænder repper vi så, som kan slå disse, og som villain tror, vi vil spille på denne måde.
Den eneste hånd som vi slår, jeg kan se villain spille på denne måde (niveauet taget i betragtning og med en antagelse om, at villain er ok sane) er 10'erne, men uden yderligere reads og dynamik, giver jeg den relativt ukendte mand kredit for en god hånd og smider efter lidt betænkningstid.
Afslutningsvis forstår jeg ikke de, som siger at et kald til tider er forfærdeligt her -jeg foretrækker dog at kalde, hvis vi har clashet lidt mere med villain end tilfældet er...