NL100 River-beslutning...

#1| 0

Ingen reads... Næsten lige sat mig...

Seat 1: The Saints52 ($118 in chips)
Seat 2: tflan620 ($114,25 in chips)
Seat 4: mamarecord ($25,80 in chips)
Seat 7: Miwala1 ($107,90 in chips)
Seat 9: 6404db ($92,70 in chips) (on the button)
*** Blind Bet Round *** :
Dealt to Miwala1: 9
Dealt to Miwala1: K
The Saints52 : Post Blind ($0,50)
tflan620 : Post Blind ($1)
*** Pre-Flop *** :
mamarecord : Fold
Miwala1 : Bet ($3,50)
6404db : Raise ($6)
The Saints52 : Fold
tflan620 : Fold
Miwala1 : Call ($2,50)
*** Flop *** : k 8 10
Miwala1 : Check
6404db : Check
*** Turn *** : J
Miwala1 : Bet ($3,50)
6404db : Raise ($12)
Miwala1 : Call ($8,50)
*** River *** :7

Hvad synes i man skal gøre her... Er ret sikkert på at jeg fik spillet den forkert...

Mvh Mika

05-07-2006 20:49 #2| 0

Hvorfor dog raise K9o OOP, eller i nogen anden position for den sags skyld? ;-)

Hvis du vil noget i denne hånd, skal du ud og tjekke modstanderen af med et bet på floppet. (Pot=$13.5). Jeg ville skyde nogen der ligner $7-9 stykker. Caller han, ser jeg turn an.

På turn better du 1/4 pot? Til hvilken gavn, vil du calles af en dårligere hånd end din egen, eller regner du med at tage potten her? Til hans re-raise folder jeg den meget let.

Nu caller du så her. På river kan du kun fange en Q som "redder" din hånd (evt. til en splitpot / evt. til et win over hans set eller løst spillet to par).

Lad mig høre, hvad sætter DU ham på, som du slår her???

05-07-2006 21:04 #3| 0
05-07-2006 21:14 #4| 0

[h ]
[s ]
[d ]
[c ]

Uden mellemrum ser det sådan ud:

05-07-2006 21:21 #5| 0
OP

"Hvorfor dog raise K9o OOP, eller i nogen anden position for den sags skyld? ;-)"

Når jeg spiller NL 5 handed raiser jeg utroligt mange hænder.... Jeg foretrækker at være den aggressive og dominere bordet.... Har jeg styr på bordet raiser jeg såmænd også med langt dårligere hænder end K9o...

Flop... Jeg regner med at han vil lave et continuation bet... Men kunne dog sagtens finde på at bette her...

Turn... Indrømmet svagt spillet og havde han raiset meget mere havde jeg også foldet... Nu giver han mig 1-3 på potten...

"På river kan du kun fange en Q som "redder" din hånd"

Har nu også 7¦erne....

7¦ere og Q giver mig straight, dog er jeg ikke meget for at ramme q da den kan give ham en højere straight hvis han sidder med et A...

Sætter ham dog primært på trips, da jeg ikke tror han ville reraise preflop med KJ og på turn med AK...

Når jeg nu sætter ham på trips skal jeg vel bette river?

PS: takker 5thave :-)

05-07-2006 21:25 #6| 0

Helt fint med aggro-style ;)

Nå ja, for faen da.. Havde ikke lige opdaget den mindre straight 789TJ du fik samlet sammen der.

Så glem dele af mit indlæg ;)

Men bet flop, bet turn, og selvfølgelig bet/raise riveren, når du så rammer.
Jeg er også ret sikker på vi er ude i en TTT (slowplayer floppet) eller en JJJ som skal ud og gøre noget ved turnen.

05-07-2006 21:55 #7| 0

Et gay reraise pre flop på NL$100 betyder efter min erfaring på dette limit AA eller KK 4 ud af 5 gange (hvor spiller du forresten Mika?), så det caller jeg kun for at floppe et monster (to par eller bedre) og dermed tage villains stack når han ikke kan lægge sin dejlige hånd. Derfor better jeg heller ikke floppet selvom du har ramt top pair, da det ikke har det vi var ude efter. Når han checker bag os vil jeg sætte ham på KK for de villians der gay reraiser pre flop på NL$100 plejer også at slowplaye når de rammer deres sæt. Villian kunne også have TT og slowplayer det sæt eller QQ/JJ hvis han er weak og ikke tør bette ud med over cards på bordet.

Turnen giver os endvidere et open ended straight draw, en Q på river giver os dog sucker straighten, men da jeg ikke ser en villian checke AK eller AA på floppet tror jeg også en Q er god. Jeg checker ofte turnen da vi ikke kan klare et stort reraise og en standard NL$100 donkey better ikke hårdt ud her for han vil have betaling for sit slowplayede sæt. Hvis jeg better turnen her vil jeg som dig lave et lille følerbet for at få bekræftet/afkræftet formodningen om at han slowplayer et sæt.

Jeg tror under ingen omstændigheder at han gay reraiser dig preflop med KJ eller checker floppet med AK for så at raise dig på turnen.

River skal bare have gas da en standard NL$100 donkey ikke kan smide sit flotte sæt, så bare smid et pot sized bet ud eller overbet potten. Du får et call her meget ofte på NL$100. Rammer Q på river better jeg også ud men nærmere et 1/3-1/2 pot sized bet og folder til et reraise.

Som du kan læse giver jeg ikke meget credit til en NL$100 villain :o)

PS.

"Når jeg spiller NL 5 handed raiser jeg utroligt mange hænder.... Jeg foretrækker at være den aggressive og dominere bordet.... Har jeg styr på bordet raiser jeg såmænd også med langt dårligere hænder end K9o..."

Uha du har godt styr på bordet når vi spiller cash game din tyr. LOL

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar