Hero er 24/20/3 3b 8 fold 2cb 50/38 wssd 53
KilefokaGL 19/15/2,5 cbet 67/50 wssd 55 wts 27
NL100
Seat 8 is the button
Seat 2: LordQuack ( $82.19 USD )
Seat 3: 5jones ( $180.92 USD )
Seat 4: KilefokaGL ( $102.38 USD )
Seat 5: LePenseurxx ( $54.28 USD )
Seat 6: Hero ( $110.70 USD )
Seat 8: BIBOS GR ( $99.90 USD )
LordQuack posts small blind [$0.50 USD].
5jones posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 3♠ A♠ ]
KilefokaGL raises [$3.50 USD]
LePenseurxx folds
Hero calls [$3.50 USD]
BIBOS GR folds
LordQuack folds
5jones folds
** Dealing Flop ** [ A♣, 5♣, J♥ ] pot 8,5
KilefokaGL bets [$5.00 USD]
Hero calls [$5.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 9♥ ] pot 18,5
KilefokaGL checks
Hero checks
** Dealing River ** [ Q♥ ] pot 18.5
KilefokaGL bets [$12.00 USD]
Hero raises [$44.00 USD]
PF: Ok hvis i flamer den. Men den blev spillet :S
Kommentar gerne til hele linien, og gerne river :)
NL100 riverbluff
Er preflop standard for folk, at flatte 3,5x utg open i CO 102bb deep? Hvordan er resten af bordet?
Hvad sætter du villain på som du tror at han folder?
Villain repper nok mest en hånd der misser floppet, og pludseligt laver to par / straight / flush på river. Hvis villain har en bluff range er du foran, hvis han har en value range er den stærk. Tror ikke at han checker et nøgent A på turn for at skyde river.
Så nu satser du blindt på at villain folder tilpas stor en del af hans value range til at det er +EV?
Givet at villain nok har 2 par + hvis han better for value, så repper du ret tyndt. Du repper pretty much kun en høj bagdørs flush. Det er godt spillet hvis han folder, men det kræver lidt leveltænkning.
@Proletaren
PF: Ok hvis i flamer den. Men den blev spillet :S
Nej, ikke helt std.
@drhoho
Han har sikkert ikke mange TP hænder når han ikke better turn, måske nogle svage TP, og nogle hænder der klonker 2par river, det er derfor jeg smider dem op, om det er realistisk at tro at han folder en QJish hånd.
Jeg mener ikke vi kan bette turn da vi smider hans luft ud og han c/c med det meste som vi er bagud til.
Vi repper selv en smule tyndt, men mener også jeg har nogle value hænder her, dog ikke mange.
Hvad mener I er villians range, b/f range?
Og hvad kan vi selv ligne?
Jeg kan godt lide turn check.
Og jeg kan godt se at QJ bør kunne foldes fra villain. Og at andre to par hænder er usandsynlige givet villains linje. Men synes ikke at KTs, T8s og bagdørfarven er usandsynlige heller for villain. Så spørgsmålet er om du tror han folder en straight, osv.
Er ikke den største haj, men synes at din linje bygger på mange antagelser - villain har QJ en meget stor del af tiden, han et i stand til at folde den, og han tror på dig selvom du repper tyndt etc. Nu skriver du ikke noget om dynamik imellem jer, men som udgangspunkt er jeg lidt tvivlsom over for linjer der bygger på mange antagelser, uanset hvor plausible de er hver for sig.
Selvom det er smukt når man har ret.
t8s? 19/15 reg åbner utg.
KTs i ♣♥ better vel turn? Så er der lige pludselig heller ikke mange KT/T8 tilbage hvis han overhovedet åbner KTs utg. Det gør han maybe. Men better den vel turn med 50% turn barrel?
Jeg better turn hver gang. Vi har en masse draws vi gerne vil bette, og i et vakuum synes jeg river bliver langt nemmere at spille, ved at bette turn med vores hånd.
Og som spillet tror jeg aldrig du får credit for at have hjertere. Jeg forventer folk better næsten alle deres ♥-træk på turn, selv om det sagtens kan være fedt at checke Ax♥. Virker som et lidt unødvendigt og lidt for FPS-agtigt spot at ende i imo.
@walth
Hvis vi har en del AX♥, så er det vel også fedt riverplay?
Hvad får vi ud af at bette turn når vi næsten ikke kan få value fra ringere? Draws better villian ofte selv, Jx-KK caller alligevel ikke turn+river, de caller vel ofte kun 1 street alligevel?
og c/c river bliver heller aldrig fedt, da alle hans Ax han ikke gad at bette turn med af en eller anden årsag og QJ slår vi ikke, vi slår kun ren luft, og det mener jeg aldrig villian har her.
Jeg kunne godt forstille mig denne type reg lave den gode gamle bet flop, check turn, bet river fordi han er elendig til at VB. Men det er også mere en feeling jeg har om villian.
Har villian bare ikke en kæmpe b/f range river som hånden er gået?
MEd forbehold for, at jeg ikke spiller NL 100 Online. så prøver jeg alligevel med en kommentar :-)
Jeg vil hellere 3B, eller folde preflop. Kommer lidt an på hans fold til 3B % og 4B %. Ofte kan vi tage den ned pre med 3B, og hvis han kalder tror jeg ikke han har Ax ret ofte og i så fald vil vores A være live meget ofte. Hvis han han 4B lægger jeg mig bare. Når vi flatter åbner vi også os selv op for at BTN, eller blinds kan Squeeze os af. Derfor Overall kan jeg bedst lide 3B, eller fold.
Hvis den skal flattes er det fordi der er dårlige spillere i blinds som vi kan forvente vil kalde ret tit. Da vi så kan spille en pot I position 3-4 vejs, hvor vi må forvente at UTG spiller lidt mere ærligt + vi kan reppe meget stærkere med vores bluff linier i en 3-4 vejs pot en vi kan HU.
Ellers som spillet syntes jeg også turn bet er bedre end river bet. Tror meget sjældent han CR turn med mindre han har dig slået, hvor du vil kunne folde med god samvitighed til et turn CR, eller få value fra dårlige hænder som han vælger at Check-calle med.
Han kan selvfølgelig også vælge at Check calle turn med et stort A, eller bedre hvis han ved du meget ofte better turn når han ikke Skyder 2 tønder, det tror jeg bare ikke han aktuelt gør på det board særligt tit da en stor del af din range er draws og dem er der rigtigt mange af på det board.
Men hvis han skulle CR turn har du et ret nemt fold. Og når han check caller, må vi forvente at han sjældent leader river med mindre han completer en hånd der er bedre en Ax, hvor du derfor meget ofte vil kunne chekke bag og have den bedste hånd.
@Klondike
Hvoad er din range for at 3bette mod UTG? Jeg flatter eller folder næsten altid i spottet - Nu er det en 19/15 spiller, så jeg kan nok godt finde påat 3bette AA, lidt afhængig af, hvor dårlig jeg tror han er.
Når det så er sagt, så folder jeg også preflop, med mindre, der sidder ret dårlige spillere i blinds.
Jeg better også turn, men jeg er måske også ubalanceret i min turn-range. Men du better vel floats (som der måske ikke er så mange af på et A-high board), sets, nærmest alle draws og de bedste AQs - vel i hvert falde AQ, som vel er den eneste ikke-bagdørsdraw-hånd, du repper.
Better du ikke også Jx på turn/river, når villain checker til dig?
Repper du ikke udelukkende Ax♥♥, som du måske ikke flatter pf (i villains øjne naturligvis)?
Jeg kan ikke komme på andre valuehænder.
@ SS
Hvis han flatter Axs, så har han vel også KTs
Selvom den er tynd, KT♣ bliver ofte raised på floppet, KT♥ bliver ofte bettet på
turn :-)
Mazter81 skrev:
@Klondike
Hvoad er din range for at 3bette mod UTG? Jeg flatter eller folder næsten altid i spottet - Nu er det en 19/15 spiller, så jeg kan nok godt finde påat 3bette AA, lidt afhængig af, hvor dårlig jeg tror han er.
Når det så er sagt, så folder jeg også preflop, med mindre, der sidder ret dårlige spillere i blinds.
Jeg better også turn, men jeg er måske også ubalanceret i min turn-range. Men du better vel floats (som der måske ikke er så mange af på et A-high board), sets, nærmest alle draws og de bedste AQs - vel i hvert falde AQ, som vel er den eneste ikke-bagdørsdraw-hånd, du repper.
Better du ikke også Jx på turn/river, når villain checker til dig?
Jeg spiller ikke NL 100. Så du skal tage mine tanker med et gran salt. Men prøver alligevel.
Min 3B range mod UTG kommer til at ændre sig alt efter hvordan han reagerer på det. Mere præcist hvor ofte folder han, eller hvis han flatter hvor ofte giver han så op til et Cbet på flop osv.
Der er også forskel på at vide at han er 19/15 overall og kende hans UTG PFR måske er den 5, måske er den 10 måske er den 15 osv og det ændrer selvfølgelig en hel del alt efter hvad den er, fordi det er langt mere præcist end at vide at han er 19/15 overall. Ydermere tror jeg de fleste bedre spillere vil folde eller 4B her mod os, fordi det stinker at sidde OOP uden initiativ i en 3B pot.
Ved ikke helt hvad du mener du kun 3B AA mod UTG. Så er det vel bedre ikke at 3B overhovedet eller finde 6 andre comboer af trash som du kan prøve at få noget value ud af frem for at folde dem ?
Jeg kommer ikke til turn med sets og 2 par comboer på den måde. Dem syntes jeg klart skal raises på flop, da han ofte vil sætte os på et draw når vi raiser det board på flop og prøve at komme ind. Det betyder selvfølgelig at vi også er nødt til at have nogle enkelte af vores draws vi raiser der. Men det behøver ikke være dem alle. Vi kan sagtens nøjes med kun at raise nogle af vores draws og have nogle draws vi flatter med. Så han heller ikke rigtigt ved om vi har et completed draw på turn når vi flatter flop.
Jeg better ikke Jx på turn. Da jeg har lidt svært ved at se ham folde noget der slår os. Men på river syntes jeg bet kan være fint hvis han chekker til os igen alt efter rivercard og hvor likely vi mener det er han betaler med worse than Jx.
@zonki
Jojo bevares du kan da sikkert godt have Ax♥, jeg tror bare ikke du får nok credit for at have det, til at møde folds ofte nok i det her spot.
Jeg kan ikke så godt lide at raise eller CR bluffe river på FD flops, fordi villians ofte kalder lightere. Jeg mener heller ikke din hånd er stærk nok til at merge, så overall er jeg ikke vild med det - tror man bliver kaldt meget light her... Du ligner ikke rigtigt noget, andet end bustet FD og AQ, som du vel også flatter IP pre?